Page 176 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 176

AKSARAY OSB




                                                            Aksaray OSB’de gümrük müdürlü¤ü, jandarma karakolu, 112
                                                            H›z›r Acil Ambulans›, petrol istasyonu ve market bulunuyor,
                                                            cami inflaat›na ise bafllanm›fl.

                                                                   Sosyo-ekonomik geliflmifllik
                                                              s›ralamas›na göre dört gruba ayr›lm›fl
                                                                              bölgeler



           min ediliyor. Ortalama elektrik fiyat›: 0.1531 TL/kwh
           + KDV’dir. Bölgenin su ihtiyac› Aksaray Belediyesi’ne
           ait Kaptaj tesisinden karfl›lan›yor. Bölgede ayl›k or-
                         3
           talama 7 bin m su tüketiliyor. Su fiyat›: 1.50 TL/m 3
           + KDV’dir.
              Çevreye önem veriliyor
              Çevre duyarl›l›¤› Bölge’de geliflmifl. At›k su ar›tma  Fransa, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Belçika, ABD,
           tesisi projeleri tamam, inflaat aflamas›na gelinmifl.  Tayvan, Finlandiya, ‹spanya, ‹sveç, Hollanda, Kana-
           Bölgede faaliyet gösteren yat›r›mc› birinci derecede  da, Avusturya, ‹sviçre, Bulgaristan, ‹ran.
           ÇED raporunu alacak; almayan fabrika sahibine ruh-  ‹thalat yap›lan ürünler ise Mercedes Kamyon mo-
           sat verilmiyor. Bölgeye her y›l 2 bin 500-3 bin civa-  toru ve aksam›, flasi ve aksam›, Unimog, tekstil ma-
           r›nda a¤aç dikiliyor, 15 bin a¤aca ulafl›lm›fl. Günefl  kineleri, klima kompleksleri, PVC makine ve ham-
           ve rüzgar enerjisiyle ilgili yürütülen çal›flmalar mev-  maddesi, kap› malzemesi aksam›.
           cut. Ayr›ca, uzman bir holdingle görüflmeler, 300   2009 y›l›nda bölgeden 174 milyon 76 bin 302 do-
           MGW’l›k do¤algazdan enerji çevrim santrali kurmak  lar ihracat›n Almanya, ‹talya, Fransa, Çek Cumhuriye-
           amac›yla sürdürülüyor.                           ti, Macaristan, Bulgaristan, Ürdün, Türk Cumhuriyetle-
                                                            ri, Gürcistan, Suudi Arabistan, Rusya, ‹ran’a yap›lm›fl.
              Aksaray, kalsit madeni pazar›na hakim           ‹hracat yap›lan ürünler ise Mercedes Kamyon ve
              Bölgede çevre kaynaklar›n› kullanan maden iflle-  parça aksam›, un de¤irmeni, plastik poflet torba,
           yen tesisler de bulunuyor. Bölgede bulunan kalsit  kalsit, tekstil ürünleri, el arabas›, panel radyatör,
           madeni, g›da ve ilaç sektörü a¤›rl›kl› olmak üzere  merdiven.
           her alanda kullan›lan bir maden. Türkiye’de üretim-
           de katk› malzemesi olarak kullan›lan kalsit madeni  Bölgenin demiryolu ihtiyac›
           ihtiyac›n›n yüzde 80’i bölgeden karfl›lan›yor. Ça¤lar,  OSB Bölge Müdürü Ça¤lar, Aksaray’a demiryolu
           bölgeden y›ll›k 100-150 bin ton kalsit madeni ihraca-  yap›lmas›n›n da öneminden sözediyor: “Aksaray
           t› sözkonusu oldu¤unu ve bu madeni iflleyen 7 tesis  co¤rafi konum itibariyle büyük öneme sahip. Türki-
           bulundu¤unu anlat›yor.                           ye’nin do¤u-bat›, güney-kuzey yönlerinde uzanan
                                                            karayollar›n›n kavfla¤›nda ve Kapadokya’n›n giriflin-
              Bölgede d›fl ticaret                           de yer almaktad›r. Ankara, Adana, Konya ve Kayse-
              Aksaray ili d›fl ticaret verilerine göre bölgeden  ri gibi illere yak›nl›¤› yönünden ulafl›m alan›nda Mer-
           2009 y›l›nda 212 milyon 691 bin 496 dolar ithalat  sin Liman›’na 240 kilometre uzakl›kta avantajl› bir
           yap›lm›fl. ‹thalat yap›lan ülkeler; Almanya, ‹talya,  bölgede bulunmaktad›r. Aksaray il s›n›rlar› içerisinde
                                                            havaalan› ve demiryolu bulunmamaktad›r. Özellikle
                                                            demiryolunun eksikli¤i ilimizin jeopolitik konumun-
                                                            dan do¤an avantajlar› olumsuz yönde etkilemekte
                                                            ve rekabet gücünü zay›flatmaktad›r. Bölgemize yat›-
                                                            r›m için gelen büyük firmalar özellikle demiryolunun
                                                            eksikli¤ine vurgu yapmaktad›r. Geliflmekte olan ili-
                                                            miz ve ilimiz sanayisi için demiryolu nakliyesi büyük
                                                            avantajlar sa¤layacakt›r.”
                                                              Demiryolu Bölgeyi dönüfltürecektir
                                                              Ça¤lar, demiryolu yap›lmas›n›n sektörel bazda Ak-
                                                            saray OSB’ye katk›lar›n› flöyle özetliyor: “Maden sek-
           E-90 Karayolu üzerinde yer alan ve Aksaray’dan geçen duble  törü: Mikronize Kalsit: Aksaray OSB’de maden sektö-
           yollar›n tamamlanmas›yla ulafl›m› çok rahatlayacak olan   ründe mikronize kalsit üretimi yapan firmalar›n ayl›k
           Aksaray OSB, Mersin Liman›’na ve Ankara’ya 240 kilometre,  üretimi 45 bin ton/Ay olup, önümüzdeki befl y›ll›k dö-
           Konya ve Kayseri illerine 150 kilometre mesafede yer al›yor.
                                                            nem içerisinde bu miktar›n en az 2 kat›na ç›kaca¤›
            174 KobiEfor Nisan 2011
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181