Page 115 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 115
F‹RMA
Endüstriyel mutfak ihrac›nda
‹noksan;
Global marka
efli¤inde
Endüstriyel mutfak üretiminde dünya
markalar›yla yar›flan ‹noksan,
5 k›tada 58 ülkeye ürünlerini ihraç
ediyor.
T urizm ve haz›r yemek sektörü Türkiye’de en-
düstriyel mutfak sektörünü de gelifltirdi. 500
firman›n faaliyet gösterdi¤i sektör yaklafl›k 600
milyon TL. büyüklü¤e ulaflt›.
‹noksan Yönetim Kurulu Baflkan› Vehbi Varl›k, pa-
zardan 60 milyon TL’lik yurtiçi cirolar›yla yüzde 10 pay
ald›klar›n› söylüyor.
Endüstriyel mutfak üretiminde dünya markalar› ara- ‹noksan, sektörün yetiflmifl personel ihtiyac›n› Akademi
s›nda yer almay› baflaran, yat›r›m ve ça¤dafl tasar›mla- ‹noksan bünyesinde Aflç›l›k kurslar›yla karfl›lamak için
r›yla da her geçen gün büyüyen ‹noksan, 20 bin met- çal›fl›yor.
rekare kapal› alana sahip fabrikas›, 175 mavi yaka ça-
l›flan›yla ayl›k ortalama 150 ton seviyelerinde paslan- t›fllar›ndan elde etmek istediklerini aç›klayan Varl›k, di-
maz sac tüketerek, 4 bin-4 bin 500 adet farkl› mamül ¤er hedeflerini ise flöyle s›ral›yor: “Arap Körfezi, ‹ran
üretimi gerçeklefltiriyor. “‹fl haz›rl›k, Mutfak Cihazlar› ve Hindistan vb. gibi Do¤u’nun geliflen piyasalar› ile
Üretimi, Standart Servis Hatlar› Üretimi, Projeli ‹fller beraber büyümek. Öncelikli Bat› Avrupal› üretici firma-
Üretimi, Inoksdes›gn (Aç›k Büfe Servis Hatlar›)” ad›yla lar olmak üzere geliflmifl piyasalarda iflbirlikleri gelifl-
5 ana üretim alan›nda “Konveksiyonlu F›r›nlar, Bulafl›k tirmek. Bayi say›m›z› 50’nin üzerine ç›kartmak. Turqua-
Y›kama Makinesi, Piflirici Grup, Standart Servis Hatla- lity kapsam›na dahil olarak, ‹noksan markas›n› global
r›, Özel Servis Hatlar›, Tezgah Gruplar›, Medikal Ürün- bir marka haline getirmek. Servis Hatlar›, Medical ve
ler, Sac ‹flleme, Ahflap Servis Hatlar› ve Aç›k Büfe Gemi Mutfa¤› gibi ürünlerimizi uluslararas› piyasalara
Ürünleri, Gemi Tipi Cihazlar, So¤utucu” olmak üzere 11 kazand›rmak.”
ana ürün grubunda üretim yap›yor. Varl›k, cirolar›n›n yüzde 65’ini kendi ürünleriyle sa¤-
Vehbi Varl›k, 5 k›tada 58 ülkeye ürünlerini ihraç et- lad›klar›n›, geri kalan yüzde 35’i ise yurtiçi ve yurtd›-
tiklerini belirterek, “Sektörünün en büyük ihracatç›la- fl›ndaki distribitörlü¤ünü yapt›klar› firmalarla sa¤lad›k-
r›ndan olan ‹noksan’›n yurtd›fl› sat›fllar›, cirosunda lar›n› kaydediyor: “Ciromuzun yaklafl›k yüzde 20’si ih-
önemli pay tutmaktad›r. Üretimin yüzde 50’sini ve ci- racat, yüzde 25’i turizm, yüzde 25’i g›da sektörü, yüz-
romuzun yüzde 20’sini oluflturan ihracat›m›z, direkt ih- de 20’si fabrika, yemek sanayi, AVM ve geri kalan k›s-
racat, ihraç kay›tl› sat›fl ve Private Label üretimi olarak m› da e¤itim, sa¤l›k sektörü ve askeriyeden sa¤lan›-
3 de¤iflik sat›fl kanal› üzerinden gerçeklefliyor ve 39 ül- yor.” ‹noksan marka flemsiyesini geniflletmeyi hedefle-
kede partnerlerimiz ve bayilerimiz bulunuyor. Bat› Av- diklerinden sözeden Varl›k, yeni ifl kollar›nda özellikle
rupa, Balkanlar, Kafkasya, Orta Asya, Ortado¤u ve Ku- medikal sektörü, çamafl›rhane ve gemi mutfa¤› alan›-
zey Afrika ülkeleri klasik pazarlar›m›z aras›nda yer al›- na ‹noksan imzas›n› tafl›may› istediklerini anlat›yor.
yor. 2011 y›l›nda daha aktif olarak ihracat›m›z› yeni
co¤rafyalara tafl›mak istiyoruz. Pazar araflt›rmalar›m›z Turizmde de iddial›
sürüyor, tüm bu yenilikler ayn› oranda istihdam art›fl›- Turizm alan›nda 5 y›ld›zl› birçok otelin tercihi olduk-
n› da getirecektir” diyor. lar›n› söyleyen Varl›k, Kosifler Grup’la yapt›klar› iflbirli-
¤inin bu y›l içinde kendilerine güç katan projelerden
Dünya markas› olmay› hedefliyor oldu¤unu anlat›yor. Otomotiv dünyas›n›n ünlü flirket-
Uzun vadede ‹noksan’›n dünya markas› haline gel- lerinden olan Kosifler Grup’un ’flehir otelcili¤i’ne yat›-
mesini sa¤lamay›, kalite öncülü¤ünü devam ettirmeyi, r›m yapmas›n›n ard›ndan faaliyete geçmeye bafllayan
müflteri memnuniyetini tüm de¤erlerin üstünde tutma- Hilton zincirinin Konya ve Urfa’daki otellerinde mutfak-
y›, orta vadede ise cironun yüzde 50’sini yurtd›fl› sa- lar›n ‹noksan imzas› tafl›d›¤›n› aktar›yor.
Nisan 2011 KobiEfor 113