Page 115 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 115

F‹RMA



               Endüstriyel mutfak ihrac›nda
                             ‹noksan;

            Global marka



                    efli¤inde




              Endüstriyel mutfak üretiminde dünya
                  markalar›yla yar›flan ‹noksan,
               5 k›tada 58 ülkeye ürünlerini ihraç
                               ediyor.
            T     urizm ve haz›r yemek sektörü Türkiye’de en-
                  düstriyel mutfak sektörünü de gelifltirdi. 500
                  firman›n faaliyet gösterdi¤i sektör yaklafl›k 600
                  milyon TL. büyüklü¤e ulaflt›.
              ‹noksan Yönetim Kurulu Baflkan› Vehbi Varl›k, pa-
            zardan 60 milyon TL’lik yurtiçi cirolar›yla yüzde 10 pay
            ald›klar›n› söylüyor.
              Endüstriyel mutfak üretiminde dünya markalar› ara-  ‹noksan, sektörün yetiflmifl personel ihtiyac›n› Akademi
            s›nda yer almay› baflaran, yat›r›m ve ça¤dafl tasar›mla-  ‹noksan bünyesinde Aflç›l›k kurslar›yla karfl›lamak için
            r›yla da her geçen gün büyüyen ‹noksan, 20 bin met-  çal›fl›yor.
            rekare kapal› alana sahip fabrikas›, 175 mavi yaka ça-
            l›flan›yla ayl›k ortalama 150 ton seviyelerinde paslan-  t›fllar›ndan elde etmek istediklerini aç›klayan Varl›k, di-
            maz sac tüketerek, 4 bin-4 bin 500 adet farkl› mamül  ¤er hedeflerini ise flöyle s›ral›yor: “Arap Körfezi, ‹ran
            üretimi gerçeklefltiriyor. “‹fl haz›rl›k, Mutfak Cihazlar›  ve Hindistan vb. gibi Do¤u’nun geliflen piyasalar› ile
            Üretimi, Standart Servis Hatlar› Üretimi, Projeli ‹fller  beraber büyümek. Öncelikli Bat› Avrupal› üretici firma-
            Üretimi, Inoksdes›gn (Aç›k Büfe Servis Hatlar›)” ad›yla  lar olmak üzere geliflmifl piyasalarda iflbirlikleri gelifl-
            5 ana üretim alan›nda “Konveksiyonlu F›r›nlar, Bulafl›k  tirmek. Bayi say›m›z› 50’nin üzerine ç›kartmak. Turqua-
            Y›kama Makinesi, Piflirici Grup, Standart Servis Hatla-  lity kapsam›na dahil olarak, ‹noksan markas›n› global
            r›, Özel Servis Hatlar›, Tezgah Gruplar›, Medikal Ürün-  bir marka haline getirmek. Servis Hatlar›, Medical ve
            ler, Sac ‹flleme, Ahflap Servis Hatlar› ve Aç›k Büfe  Gemi Mutfa¤› gibi ürünlerimizi uluslararas› piyasalara
            Ürünleri, Gemi Tipi Cihazlar, So¤utucu” olmak üzere 11  kazand›rmak.”
            ana ürün grubunda üretim yap›yor.                  Varl›k, cirolar›n›n yüzde 65’ini kendi ürünleriyle sa¤-
              Vehbi Varl›k, 5 k›tada 58 ülkeye ürünlerini ihraç et-  lad›klar›n›, geri kalan yüzde 35’i ise yurtiçi ve yurtd›-
            tiklerini belirterek, “Sektörünün en büyük ihracatç›la-  fl›ndaki distribitörlü¤ünü yapt›klar› firmalarla sa¤lad›k-
            r›ndan olan ‹noksan’›n yurtd›fl› sat›fllar›, cirosunda  lar›n› kaydediyor: “Ciromuzun yaklafl›k yüzde 20’si ih-
            önemli pay tutmaktad›r. Üretimin yüzde 50’sini ve ci-  racat, yüzde 25’i turizm, yüzde 25’i g›da sektörü, yüz-
            romuzun yüzde 20’sini oluflturan ihracat›m›z, direkt ih-  de 20’si fabrika, yemek sanayi, AVM ve geri kalan k›s-
            racat, ihraç kay›tl› sat›fl ve Private Label üretimi olarak  m› da e¤itim, sa¤l›k sektörü ve askeriyeden sa¤lan›-
            3 de¤iflik sat›fl kanal› üzerinden gerçeklefliyor ve 39 ül-  yor.” ‹noksan marka flemsiyesini geniflletmeyi hedefle-
            kede partnerlerimiz ve bayilerimiz bulunuyor. Bat› Av-  diklerinden sözeden Varl›k, yeni ifl kollar›nda özellikle
            rupa, Balkanlar, Kafkasya, Orta Asya, Ortado¤u ve Ku-  medikal sektörü, çamafl›rhane ve gemi mutfa¤› alan›-
            zey Afrika ülkeleri klasik pazarlar›m›z aras›nda yer al›-  na ‹noksan imzas›n› tafl›may› istediklerini anlat›yor.
            yor. 2011 y›l›nda daha aktif olarak ihracat›m›z› yeni
            co¤rafyalara tafl›mak istiyoruz. Pazar araflt›rmalar›m›z  Turizmde de iddial›
            sürüyor, tüm bu yenilikler ayn› oranda istihdam art›fl›-  Turizm alan›nda 5 y›ld›zl› birçok otelin tercihi olduk-
            n› da getirecektir” diyor.                      lar›n› söyleyen Varl›k, Kosifler Grup’la yapt›klar› iflbirli-
                                                            ¤inin bu y›l içinde kendilerine güç katan projelerden
              Dünya markas› olmay› hedefliyor               oldu¤unu anlat›yor. Otomotiv dünyas›n›n ünlü flirket-
              Uzun vadede ‹noksan’›n dünya markas› haline gel-  lerinden olan Kosifler Grup’un ’flehir otelcili¤i’ne yat›-
            mesini sa¤lamay›, kalite öncülü¤ünü devam ettirmeyi,  r›m yapmas›n›n ard›ndan faaliyete geçmeye bafllayan
            müflteri memnuniyetini tüm de¤erlerin üstünde tutma-  Hilton zincirinin Konya ve Urfa’daki otellerinde mutfak-
            y›, orta vadede ise cironun yüzde 50’sini yurtd›fl› sa-  lar›n ‹noksan imzas› tafl›d›¤›n› aktar›yor.
                                                                                      Nisan 2011 KobiEfor 113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120