Page 184 - KobiEfor_Mart_2011
P. 184

UZMAN                       ‹nsan Kaynaklar› Süreçlerinde
                                                               Teknoloji


                                       T    eknoloji günümüzde yayg›n     ganizasyon, seçme yerlefltirme,
                                                                          e¤itim takibi, bordro, personel
                                            olarak ifl hayat›nda kullan-
                                            maktad›r. ‹K’da ifle al›mdan,
                                                                          hedefleyerek yasal yükümlülükleri
                                        iflten ç›k›fla kadar ki süreçte kulla-  bütçesi) en iyi yeme¤i piflirmeyi
                                        n›lmas› ve stratejik rol oynamas›  yerine getirip raporlarla analiz et-
                                        kaç›n›lmazd›r. Teknolojinin getirdi-  me süreci yaflanm›flt›r.
                                        ¤i altyap› sayesinde da¤›n›k yap›-  Günümüzde teknolojinin geliflip
                                        daki flirketler tek merkezden siste-  web ortam›n›n yayg›nlaflmas› ile
                                        mi yönetilebiliyor, kullan›c›lar›n  birlikte yeni bir dönem “Cilali imaj
                                        yetkisine göre bilgilerin güncellen-  devri” bafllam›flt›r. Neyi, ne flekil-
                                        mesi ve onaylanmas› sa¤lanabili-  de yapt›¤›n›zla birlikte nas›l sun-
                                        yor. Böylece ‹K departman› bilgiyi  du¤unuzun ön plana ç›kt›¤› bir dö-
                                        iflleyen departmandan ç›k›p, bilgi-  nem geliyor. Nitekim dünyada ör-
                                        yi sunan ve süreçlere göre yöne-  neklerini farkl› flekillerde görmek-
                                        ten departman haline gelmektedir.  teyiz. ‹nsan Kaynaklar› departman-
             KADR‹ DEM‹R                Bununla beraber teknoloji yasal   lar› flirket için portallerini olufltur-
                                        zorunluluklar› da yerine getirmede  makta, bu portallerde yeni ifle gi-
             kadri.demir@poldy.com.tr
                                        yard›mc› olmaktad›r. Deneme süre-  renleri, bugün do¤um günü olanla-
                                        si, ifl güvencesi süresi, k›dem sü-  r›, e-learning uygulamalar›, burç
                                        relerini takip edip, öncesinden ‹K  yorumlar› gibi çal›flanlar› ile ileti-
            ‹nsan Kaynaklar›            sorumlular›n› uyararak sistemler  flim kuracak platformlar olufltur-
                 Yönetimi               koruyucu hekimlik gibi çal›flmakta-  maktad›r. Daha da ileri giden fir-
                                        d›r. ‹fle giriflte haz›rlanan ifl akitle-  malar sosyal medyalarda kurumu-
                  (Human                rinden, ç›k›fltaki ibranamelerin,  nu tan›tmak için sayfalar olufltur-
                Resources               tebligatlar›n ve konsolosluklara  maktad›r. ‹nsan Kaynaklar› Yöneti-
                                        verilen referans mektuplar›n›n ha-  mi (Human Resources Manage-
              Management)               z›rlanmas› kolaylaflmakta ve sis-  ment) dönemi kapan›yor, “‹nsan
                                        temlerde küçük bir arfliv sistemi  ‹liflkileri Yönetimi (Human Relation
                  dönemi                oluflturulmaktad›r. Performans de-  Management)” olarak yeni bir dö-
                kapan›yor,              ¤erlendirme formlar› ve ak›fllar›  nem bafll›yor.
                                        teknoloji yard›m› ile elektronik or-  Teknoloji kullan›m› bu süreçte ol-
             “‹nsan ‹liflkileri          tamda rahatl›kla yap›labilmektedir.  mazsa olmaz temel alt yap›lardan
                 Yönetimi               Ç›kan performans sonuçlar›na göre  birisidir. Tüm insan kaynaklar› sü-
                                        e¤itim ihtiyac› belirlenip, kariyer  reçlerin alt yap›s›nda yer alacakt›r.
            (Human Relation             planlanmas› yap›labilmektedir.    Bizlere düflen teknolojiyi yak›ndan

             Management)”               Teknoloji kullan›m›nda sistemi ge-  takip ederek, günün koflullar›na
                                        lifltiren firman›n konu hakk›nda   göre insan kaynaklar› süreçlerine
              olarak yeni bir           uzman oluflu, sat›fl sonras› hizmet-  ve stratejilerine katma de¤er yara-
                                        lerde bir ifl orta¤› gibi müflteri ile  tacak en uygun uygulamalar› ha-
            dönem bafll›yor.             birlikte çal›flmas›, gelifltirmelerin  z›rlamak ve sunmakt›r. ‹nsan kay-
                                        müflteri odakl› olmas›, yeni tekno-  naklar› departmanlar› ise teknolo-
                                        lojileri desteklemesi sistemlerin  jinin etkin ve verimli kullan›m› ko-
                                        etkin kullan›m› için son derece   nusunda cesaret göstermelidirler.
                                        önemlidir. Sistemlerin yasal dü-  Teknolojiyi çal›flanlar› ile ilgili bil-
                                        zenlemelere göre güncel olmas›,   gileri toplamada, analiz etmede,
                                        yasal de¤iflikliklerin yürürlü¤e gir-  iletiflimi sa¤layan, stratejik bir
                                        me tarihinden önce devreye al›n-  platform olarak görmelidirler. ‹n-
                                        mas› zorunluluktur.               san kaynaklar› süreçleri ile ilgili
                                        ‹nsan kaynaklar› departmanlar› ül-  yap›lanlar› hem çal›flanlara, hem
                                        kemizde flimdiye kadar mutfa¤›n-   de yönetime sunmak için çok iyi
                                        da iyi yemek piflirmeye çal›flan bi-  f›rsat oldu¤unun fark›na varmal›-
                                        rer ahç› modelinde çal›flt›lar. Elin-  d›rlar.
                                        deki malzemelerle (personel ve or-  Sevgi ve sayg›lar›mla.

           184 KobiEfor Mart 2011
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189