Page 184 - KobiEfor_Mart_2011
P. 184
UZMAN ‹nsan Kaynaklar› Süreçlerinde
Teknoloji
T eknoloji günümüzde yayg›n ganizasyon, seçme yerlefltirme,
e¤itim takibi, bordro, personel
olarak ifl hayat›nda kullan-
maktad›r. ‹K’da ifle al›mdan,
hedefleyerek yasal yükümlülükleri
iflten ç›k›fla kadar ki süreçte kulla- bütçesi) en iyi yeme¤i piflirmeyi
n›lmas› ve stratejik rol oynamas› yerine getirip raporlarla analiz et-
kaç›n›lmazd›r. Teknolojinin getirdi- me süreci yaflanm›flt›r.
¤i altyap› sayesinde da¤›n›k yap›- Günümüzde teknolojinin geliflip
daki flirketler tek merkezden siste- web ortam›n›n yayg›nlaflmas› ile
mi yönetilebiliyor, kullan›c›lar›n birlikte yeni bir dönem “Cilali imaj
yetkisine göre bilgilerin güncellen- devri” bafllam›flt›r. Neyi, ne flekil-
mesi ve onaylanmas› sa¤lanabili- de yapt›¤›n›zla birlikte nas›l sun-
yor. Böylece ‹K departman› bilgiyi du¤unuzun ön plana ç›kt›¤› bir dö-
iflleyen departmandan ç›k›p, bilgi- nem geliyor. Nitekim dünyada ör-
yi sunan ve süreçlere göre yöne- neklerini farkl› flekillerde görmek-
ten departman haline gelmektedir. teyiz. ‹nsan Kaynaklar› departman-
KADR‹ DEM‹R Bununla beraber teknoloji yasal lar› flirket için portallerini olufltur-
zorunluluklar› da yerine getirmede makta, bu portallerde yeni ifle gi-
kadri.demir@poldy.com.tr
yard›mc› olmaktad›r. Deneme süre- renleri, bugün do¤um günü olanla-
si, ifl güvencesi süresi, k›dem sü- r›, e-learning uygulamalar›, burç
relerini takip edip, öncesinden ‹K yorumlar› gibi çal›flanlar› ile ileti-
‹nsan Kaynaklar› sorumlular›n› uyararak sistemler flim kuracak platformlar olufltur-
Yönetimi koruyucu hekimlik gibi çal›flmakta- maktad›r. Daha da ileri giden fir-
d›r. ‹fle giriflte haz›rlanan ifl akitle- malar sosyal medyalarda kurumu-
(Human rinden, ç›k›fltaki ibranamelerin, nu tan›tmak için sayfalar olufltur-
Resources tebligatlar›n ve konsolosluklara maktad›r. ‹nsan Kaynaklar› Yöneti-
verilen referans mektuplar›n›n ha- mi (Human Resources Manage-
Management) z›rlanmas› kolaylaflmakta ve sis- ment) dönemi kapan›yor, “‹nsan
temlerde küçük bir arfliv sistemi ‹liflkileri Yönetimi (Human Relation
dönemi oluflturulmaktad›r. Performans de- Management)” olarak yeni bir dö-
kapan›yor, ¤erlendirme formlar› ve ak›fllar› nem bafll›yor.
teknoloji yard›m› ile elektronik or- Teknoloji kullan›m› bu süreçte ol-
“‹nsan ‹liflkileri tamda rahatl›kla yap›labilmektedir. mazsa olmaz temel alt yap›lardan
Yönetimi Ç›kan performans sonuçlar›na göre birisidir. Tüm insan kaynaklar› sü-
e¤itim ihtiyac› belirlenip, kariyer reçlerin alt yap›s›nda yer alacakt›r.
(Human Relation planlanmas› yap›labilmektedir. Bizlere düflen teknolojiyi yak›ndan
Management)” Teknoloji kullan›m›nda sistemi ge- takip ederek, günün koflullar›na
lifltiren firman›n konu hakk›nda göre insan kaynaklar› süreçlerine
olarak yeni bir uzman oluflu, sat›fl sonras› hizmet- ve stratejilerine katma de¤er yara-
lerde bir ifl orta¤› gibi müflteri ile tacak en uygun uygulamalar› ha-
dönem bafll›yor. birlikte çal›flmas›, gelifltirmelerin z›rlamak ve sunmakt›r. ‹nsan kay-
müflteri odakl› olmas›, yeni tekno- naklar› departmanlar› ise teknolo-
lojileri desteklemesi sistemlerin jinin etkin ve verimli kullan›m› ko-
etkin kullan›m› için son derece nusunda cesaret göstermelidirler.
önemlidir. Sistemlerin yasal dü- Teknolojiyi çal›flanlar› ile ilgili bil-
zenlemelere göre güncel olmas›, gileri toplamada, analiz etmede,
yasal de¤iflikliklerin yürürlü¤e gir- iletiflimi sa¤layan, stratejik bir
me tarihinden önce devreye al›n- platform olarak görmelidirler. ‹n-
mas› zorunluluktur. san kaynaklar› süreçleri ile ilgili
‹nsan kaynaklar› departmanlar› ül- yap›lanlar› hem çal›flanlara, hem
kemizde flimdiye kadar mutfa¤›n- de yönetime sunmak için çok iyi
da iyi yemek piflirmeye çal›flan bi- f›rsat oldu¤unun fark›na varmal›-
rer ahç› modelinde çal›flt›lar. Elin- d›rlar.
deki malzemelerle (personel ve or- Sevgi ve sayg›lar›mla.
184 KobiEfor Mart 2011