Page 160 - KobiEfor_Mart_2011
P. 160
OST‹M OSB
Ortaklafla rekabeti ö¤renerek büyüyen;
KOB‹ kenti OST‹M OSB
KOB‹’lerin kuluçka merkezi OST‹M OSB, kümelenme çal›flmalar›yla bölgeden
global markalar›n do¤mas›n› hedefliyor. KOB‹ Kenti OST‹M, modelini,
Kazakistan’dan Gürcistan’a, Yemen’den, M›s›r’a, Irak’a kadar
dünyan›n dört bir yan›na tafl›yor.
K ümelenme modeliyle öne ç›kan Ortado¤u uluslararas› platformlara ç›kabiliyor, küresel rekabet
edebiliyor. Bu çok önemli, özgüven oluflturuyor. OS-
Organize Sanayi Bölgesi (OST‹M), potansi-
T‹M’de bu tip firmalar, çevresinde birer baflar› öykü-
yel sektörlerini gelifltirerek, küreselle-
flen dünyada sürdürülebilir rekabet
sü. Kaza geçiren firman›n Hindistan’da fuarda ürünü
avantaj›n› yakalamak için kofluyor.
OST‹M OSB Yönetim Kurulu Baflkan› Orhan sergileniyordu ve o gün ciddi miktarda bir siparifl
alm›flt›. ‹vedik’te zarar gören firma da baflar›l› bir
Ayd›n, OST‹M’in Türkiye sanayisinde bir firma. Biz bu firmalar›n yan›nday›z, onlar› rehabili-
okul, KOB‹’ler için bir kuluçka merkezi oldu- te edip yaflamalar›n› sa¤lamak laz›m. Çünkü ulus-
¤unu söylüyor. OST‹M’in Ankara’n›n sa- lararas› piyasalara mal üreten firmalar›n yok
nayide bir üst ölçe¤e geçmesinde- olmas›, Ankara’ya, bölgeye ve ülkeye za-
ki rolüne dikkat çeken Ayd›n, ku- rar demek. OST‹M Türk sanayisi içinde
ruldu¤u dönemde de konut, e¤i- gerçekten önemli bir yer. Buran›n bir
tim, ticaret ve sanayi alanlar›yla baflka özelli¤i, ‹vedik OSB ile iç içe
ba¤›ms›z bir sanayi flehri olarak geçmifl olmas›.”
tasarland›¤›na iflaret ediyor.
OST‹M entegre bir bütünlük
OST‹M art›k Orhan Ayd›n OST‹M’in önemli bir
küresel marka özelli¤ini ise flöyle aç›kl›yor: “OS-
Ayd›n OST‹M’le al›nan me- T‹M’de birbiriyle sistem entegrasyo-
safeyi anlat›yor: “KOB‹’lerimiz nu yap›larak bir bütün üretim, parça-
Amerika, ‹talya veya Alman- lara ayr›larak küçük iflletmelerde
ya’ya ürün üretip satabiliyor, Orhan Ayd›n üretilip sonra tekrar bir araya getiri-
160 KobiEfor Mart 2011