Page 160 - KobiEfor_Mart_2011
P. 160

OST‹M OSB




                                Ortaklafla rekabeti ö¤renerek büyüyen;

             KOB‹ kenti OST‹M OSB





































                KOB‹’lerin kuluçka merkezi OST‹M OSB, kümelenme çal›flmalar›yla bölgeden
                   global markalar›n do¤mas›n› hedefliyor. KOB‹ Kenti OST‹M, modelini,
                        Kazakistan’dan Gürcistan’a, Yemen’den, M›s›r’a, Irak’a kadar
                                        dünyan›n dört bir yan›na tafl›yor.

          K        ümelenme modeliyle öne ç›kan Ortado¤u    uluslararas› platformlara ç›kabiliyor, küresel rekabet
                                                            edebiliyor. Bu çok önemli, özgüven oluflturuyor. OS-
                   Organize Sanayi Bölgesi (OST‹M), potansi-
                                                            T‹M’de bu tip firmalar, çevresinde birer baflar› öykü-
                   yel sektörlerini gelifltirerek, küreselle-
                   flen dünyada sürdürülebilir rekabet
                                                            sü. Kaza geçiren firman›n Hindistan’da fuarda ürünü
                   avantaj›n› yakalamak için kofluyor.
           OST‹M OSB Yönetim Kurulu Baflkan› Orhan            sergileniyordu ve o gün ciddi miktarda bir siparifl
                                                             alm›flt›. ‹vedik’te zarar gören firma da baflar›l› bir
           Ayd›n, OST‹M’in Türkiye sanayisinde bir           firma. Biz bu firmalar›n yan›nday›z, onlar› rehabili-
           okul, KOB‹’ler için bir kuluçka merkezi oldu-      te edip yaflamalar›n› sa¤lamak laz›m. Çünkü ulus-
           ¤unu söylüyor. OST‹M’in Ankara’n›n sa-                  lararas› piyasalara mal üreten firmalar›n yok
           nayide bir üst ölçe¤e geçmesinde-                          olmas›, Ankara’ya, bölgeye ve ülkeye za-
           ki rolüne dikkat çeken Ayd›n, ku-                           rar demek. OST‹M Türk sanayisi içinde
           ruldu¤u dönemde de konut, e¤i-                              gerçekten önemli bir yer. Buran›n bir
           tim, ticaret ve sanayi alanlar›yla                           baflka özelli¤i, ‹vedik OSB ile iç içe
           ba¤›ms›z bir sanayi flehri olarak                             geçmifl olmas›.”
           tasarland›¤›na iflaret ediyor.
                                                                           OST‹M entegre bir bütünlük
              OST‹M art›k                                                  Orhan Ayd›n OST‹M’in önemli bir
              küresel marka                                              özelli¤ini ise flöyle aç›kl›yor: “OS-
              Ayd›n OST‹M’le al›nan me-                                  T‹M’de birbiriyle sistem entegrasyo-
           safeyi anlat›yor: “KOB‹’lerimiz                               nu yap›larak bir bütün üretim, parça-
           Amerika, ‹talya veya Alman-                                   lara ayr›larak küçük iflletmelerde
           ya’ya ürün üretip satabiliyor,  Orhan Ayd›n                   üretilip sonra tekrar bir araya getiri-

           160  KobiEfor Mart 2011
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165