Page 111 - KobiEfor_Subat_2011
P. 111
REEL SEKTÖR
AB’nin krizlere dayan›kl›l›¤›
için siyasi birlik flart
ODD’den otomotiv sektörünün
2010 Gladyatörleri’ne ödül
‹ktisadi Kalk›nma Vakf›’n›n düzenledi¤i seminerde
AB’de ekonomik ve parasal birlik, Avro alan›nda yafla- Türk otomotiv sektörünün tüm
nan kriz ve AB’nin gelece¤i tart›fl›ld›. D›fl ve Avrupa Po- 52 markas›n› çat›s› alt›nda bu-
litikas› Helenik Vakf› Baflkan› Prof. Dr. Loukas Tsouka- lunduran Otomotiv Distribütörle-
lis, AB’de ekonomik ve parasal birlik (EPB) oluflturul- ri Derne¤i’nin (ODD) baflar›l› flir-
mas›n›n Avrupa bütünleflmesinin en önemli aflamas› ket, ürün ve projeleri ödüllendir-
ve ekonomik bir proje olman›n ötesinde bir siyasi giri- mek için ilk kez düzenledi¤i
flim oldu¤unu söyledi. EPB’yi yerçekimi yasas›na mey- “ODD Sat›fl ve ‹letiflim Ödülleri,
dan okuyan bir oluflum olarak niteleyen Prof. Tsouka- 2010 Gladyatörleri” görkemli bir
lis, yaklafl›k 10 y›l süren ‘balay›’n›n art›k bitti¤ini ve afl›- törenle sahiplerini buldu. Tören-
r› tüketim, yüksek borçlanma ve kontrolsüz mali piya- de, “Sat›fl” ve “‹letiflim” katego- Mustafa
Bayraktar
salar devrinin sona erdi¤ini kaydetti. Bo¤aziçi Üniver- rilerinde 19 farkl› ödül verildi. (solda),
sitesi’nden Prof. Dr. Refik Erzan ise “Avro’nun sonu ODD Yönetim Kurulu Baflkan› Ford Otosan
AB’nin de sonu olur” dedi. Rotterdam Erasmus Üniver- Mustafa Bayraktar, otomotiv Pazarlama ve
sitesi’nden Prof. Dr. Fabian Amtenbrink, AB ekonomik sektörünün en prestijli gecesin- Sat›fl Sonras› GM
yönetiflim sisteminin yap›sal krizinin ayn› zamanda bir de evsahipli¤i yapman›n onuru- Yard›mc›s› Aykut
Özüner
güven bunal›m› oldu¤unu ancak Avro ya da AB bütün- nu duydu¤unu belirterek, ödül-
leflmesinin krizi olmad›¤›n› vurgulad›. Bilgi Üniversite- lerin, Türk otomotiv sektörünün marka alg›s›na
si’nden Prof. Dr. Oral Erdo¤an da AB’nin, ABD’nin fi- çok önemli katk›larda bulunaca¤›na inand›¤›n›
nansal oyunu karfl›s›nda etkisiz kald›¤›n›, krizin bir f›r- söyledi: “Ödüllendirmenin sonucunda kullan›la-
sat olarak de¤erlendirilmesi gerekti¤ini belirtti.
cak olan ODD’nin gladyatörü amblemi, sektörü-
müzün yeni ‘güvenilir ve prestijli’ referans belge-
BMD, AMPD ve AYD, si olacak.” Sat›fl ödülleri, “En H›zl› Büyüyen Hafif
Ticari Araç Markas›: Citroën, En Çok Sat›lan Hafif
ortak flirket kuruyor Ticari Araç Modeli: Ford Transit Connect, En Çok
Sat›lan Hafif Ticari Araç Markas›: Fiat, En H›zl› Bü-
‹stanbul’u çevre ülkelerin yüyen Otomobil Markas›: Alfa Romeo, En Çok Sa-
al›flverifl merkezi yapmak t›lan Otomobil Modeli: Renault Symbol, En Çok
Sat›lan Otomobil Markas›: Renault, En Çok Sat›-
amac›yla çal›flmalar› sürdürülen lan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markas›: Ford.”
‹stanbul Shopping Fest (ISF) ‹letiflim Ödülleri; Y›l›n TV Reklam›: Yeni Citroën
için Birleflmifl Markalar Derne¤i C3, Y›l›n Gazete ‹lan›: Ford, Y›l›n Radyo Spotu:
Subaru, Y›l›n Dergi ‹lan›: Infiniti, Y›l›n Fuar Stan-
(BMD) Al›flverifl Merkezleri ve
d›: Peugeot, Y›l›n PR/Etkinlik Uygulamas›: Merce-
Perakendeciler Derne¤i (AMPD) ile des Benz, Y›l›n Dijital Uygulamas›: Fiat, Y›l›n Out-
Al›flverifl Merkezi Yat›r›mc›lar› Derne¤i door Uygulamas›: Ford, Y›l›n Sosyal Sorumluluk
ortak flirket kuruyor. BMD Baflkan› Y›lmaz Projesi: Mercedes Benz, Y›l›n Entegre ‹letiflim
Kampanyas›: Fiat, Jüri Özel Ödülü: VW, Turkcell
Y›lmaz, ‹SF ‹stanbul Al›flverifl Festivali
Mobil Pazarlama Ödülü: Toyota. “
Organizasyon Ticaret A.fi. ad›yla kurulacak
flirketin ‹stanbul Shoping Fest’in her türlü Mustafa Bayraktar,
gelir ve giderini yönetece¤ini söyledi. Renault Mais
Sat›fl Müdürü
Y›lmaz, ‹stanbul’da 18 Mart-26 Nisan Merih Tüzün
2011’den bafllayarak, her y›l tekrar edecek
bir al›flverifl, kültür ve e¤lence festivali
yaratmak için çal›flt›klar›n› belirtti.
fiubat 2011 KobiEfor 111