Page 111 - KobiEfor_Subat_2011
P. 111

REEL SEKTÖR



          AB’nin krizlere dayan›kl›l›¤›

          için siyasi birlik flart








                                                            ODD’den otomotiv sektörünün
                                                            2010 Gladyatörleri’ne ödül
          ‹ktisadi Kalk›nma Vakf›’n›n düzenledi¤i seminerde
          AB’de ekonomik ve parasal birlik, Avro alan›nda yafla-  Türk otomotiv sektörünün tüm
          nan kriz ve AB’nin gelece¤i tart›fl›ld›. D›fl ve Avrupa Po-  52 markas›n› çat›s› alt›nda bu-
          litikas› Helenik Vakf› Baflkan› Prof. Dr. Loukas Tsouka-  lunduran Otomotiv Distribütörle-
          lis, AB’de ekonomik ve parasal birlik (EPB) oluflturul-  ri Derne¤i’nin (ODD) baflar›l› flir-
          mas›n›n Avrupa bütünleflmesinin en önemli aflamas›  ket, ürün ve projeleri ödüllendir-
          ve ekonomik bir proje olman›n ötesinde bir siyasi giri-  mek için ilk kez düzenledi¤i
          flim oldu¤unu söyledi. EPB’yi yerçekimi yasas›na mey-  “ODD Sat›fl ve ‹letiflim Ödülleri,
          dan okuyan bir oluflum olarak niteleyen Prof. Tsouka-  2010 Gladyatörleri” görkemli bir
          lis, yaklafl›k 10 y›l süren ‘balay›’n›n art›k bitti¤ini ve afl›-  törenle sahiplerini buldu. Tören-
          r› tüketim, yüksek borçlanma ve kontrolsüz mali piya-  de, “Sat›fl” ve “‹letiflim” katego-  Mustafa
                                                                                          Bayraktar
          salar devrinin sona erdi¤ini kaydetti. Bo¤aziçi Üniver-  rilerinde 19 farkl› ödül verildi.  (solda),
          sitesi’nden Prof. Dr. Refik Erzan ise “Avro’nun sonu  ODD Yönetim Kurulu Baflkan›  Ford Otosan
          AB’nin de sonu olur” dedi. Rotterdam Erasmus Üniver-  Mustafa Bayraktar, otomotiv  Pazarlama ve
          sitesi’nden Prof. Dr. Fabian Amtenbrink, AB ekonomik  sektörünün en prestijli gecesin-  Sat›fl Sonras› GM
          yönetiflim sisteminin yap›sal krizinin ayn› zamanda bir  de evsahipli¤i yapman›n onuru-  Yard›mc›s› Aykut
                                                                                          Özüner
          güven bunal›m› oldu¤unu ancak Avro ya da AB bütün-  nu duydu¤unu belirterek, ödül-
          leflmesinin krizi olmad›¤›n› vurgulad›. Bilgi Üniversite-  lerin, Türk otomotiv sektörünün marka alg›s›na
          si’nden Prof. Dr. Oral Erdo¤an da AB’nin, ABD’nin fi-  çok önemli katk›larda bulunaca¤›na inand›¤›n›
          nansal oyunu karfl›s›nda etkisiz kald›¤›n›, krizin bir f›r-  söyledi: “Ödüllendirmenin sonucunda kullan›la-
          sat olarak de¤erlendirilmesi gerekti¤ini belirtti.
                                                            cak olan ODD’nin gladyatörü amblemi, sektörü-
                                                            müzün yeni ‘güvenilir ve prestijli’ referans belge-
                     BMD, AMPD ve AYD,                      si olacak.” Sat›fl ödülleri, “En H›zl› Büyüyen Hafif
                                                            Ticari Araç Markas›: Citroën, En Çok Sat›lan Hafif
                     ortak flirket kuruyor                   Ticari Araç Modeli: Ford Transit Connect, En Çok
                                                            Sat›lan Hafif Ticari Araç Markas›: Fiat, En H›zl› Bü-
                     ‹stanbul’u çevre ülkelerin             yüyen Otomobil Markas›: Alfa Romeo, En Çok Sa-
                     al›flverifl merkezi yapmak               t›lan Otomobil Modeli: Renault Symbol, En Çok
                                                            Sat›lan Otomobil Markas›: Renault, En Çok Sat›-
                     amac›yla çal›flmalar› sürdürülen        lan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markas›: Ford.”
                     ‹stanbul Shopping Fest (ISF)           ‹letiflim Ödülleri; Y›l›n TV Reklam›: Yeni Citroën
                     için Birleflmifl Markalar Derne¤i        C3, Y›l›n Gazete ‹lan›: Ford, Y›l›n Radyo Spotu:
                                                            Subaru, Y›l›n Dergi ‹lan›: Infiniti, Y›l›n Fuar Stan-
                     (BMD) Al›flverifl Merkezleri ve
                                                            d›: Peugeot, Y›l›n PR/Etkinlik Uygulamas›: Merce-
          Perakendeciler Derne¤i (AMPD) ile                 des Benz, Y›l›n Dijital Uygulamas›: Fiat, Y›l›n Out-
          Al›flverifl Merkezi Yat›r›mc›lar› Derne¤i           door Uygulamas›: Ford, Y›l›n Sosyal Sorumluluk
          ortak flirket kuruyor. BMD Baflkan› Y›lmaz          Projesi: Mercedes Benz, Y›l›n Entegre ‹letiflim
                                                            Kampanyas›: Fiat, Jüri Özel Ödülü: VW, Turkcell
          Y›lmaz,  ‹SF ‹stanbul Al›flverifl Festivali
                                                            Mobil Pazarlama Ödülü: Toyota. “
          Organizasyon Ticaret A.fi. ad›yla kurulacak
          flirketin ‹stanbul Shoping Fest’in her türlü        Mustafa Bayraktar,
          gelir ve giderini yönetece¤ini söyledi.            Renault Mais
                                                             Sat›fl Müdürü
          Y›lmaz, ‹stanbul’da 18 Mart-26 Nisan               Merih Tüzün
          2011’den bafllayarak, her y›l tekrar edecek
          bir al›flverifl, kültür ve e¤lence festivali
          yaratmak için çal›flt›klar›n› belirtti.

                                                                                   fiubat 2011 KobiEfor 111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116