Page 63 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 63
kendi segmentlerine özel leasing
çözümler sunuyoruz. Sektörden
ziyade do¤ru müflteri ve projeye
yöneliyoruz. Bu süre zarf›nda KO-
B‹’ler büyümemizin dinamosu ol-
du. Yap› Kredi’nin güçlü ve yay-
g›n flube a¤›n› kulland›k. Yaklafl›k
700 KOB‹ sat›fl temsilcisini 4.5
ayda e¤ittik. Ayr›ca 750 flube mü-
dürüne kapsaml› 1 günlük e¤itim-
ler verdik. Geçen y›l›n ilk 9 ay›n- LEAS‹NG‹N AVANTAJLARI
da KOB‹ segmentinde 504 adet
ifllem gerçeklefltirirken bu rakam› l Vade Oran›: Leasing’te ortalama
2011’in ilk 9 ay›nda 1100 adete vade 36 ay› buluyor. Zaman zaman 60
ç›karmay› baflard›k.” aya varan ifllemler yap›labiliyor.
l KDV imkan›: Firmalar yat›r›mlarda
Yap› Kredi Leasing leasing sistemi ile ödedikleri KDV’leri
pastay› büyütüyor vadelendirme, böylece nakit ak›fllar›n›
Sami U¤ur A¤›lönü, son iki y›l- düzenleme imkan›na kavufluyorlar.
da gerçeklefltirilen baflar›lara ra¤- l Operasyonel süreçlerde avantaj›:
men leasing sektörünün çok da- Tüm sat›n alma süreçleri leasing fir-
rald›¤›n› ancak geliflmeye aç›k ol- mas›nca gerçeklefliyor. Özellikle itha-
du¤unun bilinmesini istiyor. Tür- lat ürünleri ile ilgili her türlü gümrük,
kiye’de toplam yat›r›mlar›n ancak tafl›ma ve mevzuati süreçler, firmalar
yüzde 4’ünün leasing üzerinden ad›na, konusunda uzman ekiplerce
gerçeklefltirildi¤ini hat›rlatan A¤›- yap›l›yor. Baflta KOB‹’ler olmak üzere
lönü, geliflmifl ekonomilerde bu birçok firma için çok büyük u¤rafl ge-
oran›n yüzde 20-25’ler seviyesin- rektiren bu tip ifller çok kolaylafl›yor.
de oldu¤unu paylafl›yor. Bunun K›saca yap›lan yat›r›ma göre anahtar
nedenleri aras›nda; say›s› 31 olan teslim makine ve gereçler firmalara
sektör oyuncular›n›n yeterli bü- teslim ediliyor.
yüklü¤e sahip olmamas› ve haya-
ta geçirilmesi gereken regülas- çal›flmalar›na devam edilece¤ini makro ekonomik veriye paralel
yonlar say›labiliyor. Leasing sek- dile getiren A¤›lönü, Yap› Kredi olarak leasing sektörünün rakam-
törünün toplam yat›r›mlarda yüz- Leasing’in sektör lideri olarak lar› da flekilleniyor.
de 4 olan a¤›rl›¤›n›n 2015 y›l›nda pastay› büyütme çal›flmalar›na Di¤er taraftan leasingi ürün
yüzde 15’e ç›kmas› hedefleniyor. a¤›rl›k verdi¤inin alt›n› çiziyor. olarak uzun vadeli, sabit faizli
A¤›lönü, görüfllerini flöyle detay- yat›r›m enstrüman› ve güvenli li-
land›r›yor: “Sektör y›l›n ilk döne- Sektöre taze kanlar man olarak görmek mümkün.
minde beklentilerimize paralel gelecektir Bugün özellikle KOB‹’ler yat›r›m-
olarak yüzde 92 büyüme oran› ile Sektörün genel yap›s› banka lar› için uzun vadeli finansman
2.5 milyar dolar tutar›nda hacme ifltiraki olan leasing flirketlerin- bulmakta zorlan›yorlar. KOB‹ d›-
ulaflt›. 2010 y›l›nda yaflanan piya- den olufluyor. Geçmifl dönem ra- fl›ndaki büyük cirolu firmalar ise
sa hareketlili¤inin 2011 y›l›nda da kamlar›na bak›ld›¤›nda ilk 10 s›- bankac›l›k sistemindeki kredi li-
devam edece¤ini öngörmüfltük. rada yer alan flirketlerin ifllem mitlerini daraltmak istemiyor.
2009 y›l›nda global kriz nedeniy- hacminin yüzde 80'lik k›sm›n› Mevcut kredi limitlerini iflletme
le ertelenen veya vazgeçilen yat›- gerçeklefltirdi¤i görülüyor. A¤›lö- sermayesi ihtiyac›na dönük de-
r›m kararlar›n›n etkisi ile sektör- nü, önümüzdeki dönemde pazara ¤erlendirmeyi tercih ettikleri için
de yüzde 60 daralma yaflanm›flt›. yeni girifllerin olaca¤›n› öngörü- leasing ürünü, flirketlerin yat›r›m
2010 y›l›nda ise 3.2 milyar dolar yor. Sektörün 2012 beklentilerini kredisi ihtiyaçlar›n› tam olarak
tutar›nda ifllem hacmi ile yüzde A¤›lönü, flöyle özetliyor: “Leasin- karfl›layan, s›k tercih ettikleri
45 büyüme sa¤land›. Sektör ge- gin bankac›l›k ürünlerinden farkl› ürün haline geliyor. A¤›lönü,
nelinde yakalanan büyüme ivme- oldu¤unu söyleyebiliriz. Leasing, “Tüm leasing flirketleri olarak,
si bu y›l›n ilk yar›s›nda da devam sadece yat›r›m mallar›n›n finans- önümüzdeki dönemde hedefimi-
etti. Y›l sonunda ise sektörün 4.5 man›nda kullan›lan bir ürün ola- zin sektöre getirilen dinamizmin
milyar dolara ulaflaca¤›n› tahmin rak ön plana ç›k›yor. Bu özelli¤i sürekli olmas›n› sa¤layacak
ediyoruz.” sayesinde ülkemizin büyüme ra- ad›mlar› atmak ve ürünü yayg›n
Leasing sektörünün daha fazla kamlar›, sanayi kesiminin kapasi- kitlelerin kullanaca¤› flekilde ta-
tercih edilmesi için bilinçlendirme te kullan›m oranlar› gibi birçok n›tmak oldu¤unu söyleyebiliriz.”
Kas›m 2011 KobiEfor 63