Page 63 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 63

kendi segmentlerine özel leasing
          çözümler sunuyoruz. Sektörden
          ziyade do¤ru müflteri ve projeye
          yöneliyoruz. Bu süre zarf›nda KO-
          B‹’ler büyümemizin dinamosu ol-
          du. Yap› Kredi’nin güçlü ve yay-
          g›n flube a¤›n› kulland›k. Yaklafl›k
          700 KOB‹ sat›fl temsilcisini 4.5
          ayda e¤ittik. Ayr›ca 750 flube mü-
          dürüne kapsaml› 1 günlük e¤itim-
          ler verdik. Geçen y›l›n ilk 9 ay›n-                       LEAS‹NG‹N AVANTAJLARI
          da KOB‹ segmentinde 504 adet
          ifllem gerçeklefltirirken bu rakam›                            l Vade Oran›: Leasing’te ortalama
          2011’in ilk 9 ay›nda 1100 adete                            vade 36 ay› buluyor. Zaman zaman 60
          ç›karmay› baflard›k.”                                       aya varan ifllemler yap›labiliyor.
                                                                       l KDV imkan›: Firmalar yat›r›mlarda
            Yap› Kredi Leasing                                       leasing sistemi ile ödedikleri KDV’leri
            pastay› büyütüyor                                        vadelendirme, böylece nakit ak›fllar›n›
            Sami U¤ur A¤›lönü, son iki y›l-                          düzenleme imkan›na kavufluyorlar.
          da gerçeklefltirilen baflar›lara ra¤-                          l Operasyonel süreçlerde avantaj›:
          men leasing sektörünün çok da-                             Tüm sat›n alma süreçleri leasing fir-
          rald›¤›n› ancak geliflmeye aç›k ol-                         mas›nca gerçeklefliyor. Özellikle itha-
          du¤unun bilinmesini istiyor. Tür-                          lat ürünleri ile ilgili her türlü gümrük,
          kiye’de toplam yat›r›mlar›n ancak                          tafl›ma ve mevzuati süreçler, firmalar
          yüzde 4’ünün leasing üzerinden                             ad›na, konusunda uzman ekiplerce
          gerçeklefltirildi¤ini hat›rlatan A¤›-                       yap›l›yor. Baflta KOB‹’ler olmak üzere
          lönü, geliflmifl ekonomilerde bu                             birçok firma için çok büyük u¤rafl ge-
          oran›n yüzde 20-25’ler seviyesin-                          rektiren bu tip ifller çok kolaylafl›yor.
          de oldu¤unu paylafl›yor. Bunun                              K›saca yap›lan yat›r›ma göre anahtar
          nedenleri aras›nda; say›s› 31 olan                         teslim makine ve gereçler firmalara
          sektör oyuncular›n›n yeterli bü-                           teslim ediliyor.
          yüklü¤e sahip olmamas› ve haya-
          ta geçirilmesi gereken regülas-  çal›flmalar›na devam edilece¤ini  makro ekonomik veriye paralel
          yonlar say›labiliyor. Leasing sek-  dile getiren A¤›lönü, Yap› Kredi  olarak leasing sektörünün rakam-
          törünün toplam yat›r›mlarda yüz-  Leasing’in sektör lideri olarak  lar› da flekilleniyor.
          de 4 olan a¤›rl›¤›n›n 2015 y›l›nda  pastay› büyütme çal›flmalar›na  Di¤er taraftan leasingi ürün
          yüzde 15’e ç›kmas› hedefleniyor.  a¤›rl›k verdi¤inin alt›n› çiziyor.   olarak uzun vadeli, sabit faizli
          A¤›lönü, görüfllerini flöyle detay-                               yat›r›m enstrüman› ve güvenli li-
          land›r›yor: “Sektör y›l›n ilk döne-  Sektöre taze kanlar        man olarak görmek mümkün.
          minde beklentilerimize paralel    gelecektir                    Bugün özellikle KOB‹’ler yat›r›m-
          olarak yüzde 92 büyüme oran› ile  Sektörün genel yap›s› banka   lar› için uzun vadeli finansman
          2.5 milyar dolar tutar›nda hacme  ifltiraki olan leasing flirketlerin-  bulmakta zorlan›yorlar. KOB‹ d›-
          ulaflt›. 2010 y›l›nda yaflanan piya-  den olufluyor. Geçmifl dönem ra-  fl›ndaki büyük cirolu firmalar ise
          sa hareketlili¤inin 2011 y›l›nda da  kamlar›na bak›ld›¤›nda ilk 10 s›-  bankac›l›k sistemindeki kredi li-
          devam edece¤ini öngörmüfltük.    rada yer alan flirketlerin ifllem  mitlerini daraltmak istemiyor.
          2009 y›l›nda global kriz nedeniy-  hacminin yüzde 80'lik k›sm›n›  Mevcut kredi limitlerini iflletme
          le ertelenen veya vazgeçilen yat›-  gerçeklefltirdi¤i görülüyor. A¤›lö-  sermayesi ihtiyac›na dönük de-
          r›m kararlar›n›n etkisi ile sektör-  nü, önümüzdeki dönemde pazara  ¤erlendirmeyi tercih ettikleri için
          de yüzde 60 daralma yaflanm›flt›.  yeni girifllerin olaca¤›n› öngörü-  leasing ürünü, flirketlerin yat›r›m
          2010 y›l›nda ise 3.2 milyar dolar  yor. Sektörün 2012 beklentilerini  kredisi ihtiyaçlar›n› tam olarak
          tutar›nda ifllem hacmi ile yüzde  A¤›lönü, flöyle özetliyor: “Leasin-  karfl›layan, s›k tercih ettikleri
          45 büyüme sa¤land›. Sektör ge-  gin bankac›l›k ürünlerinden farkl›  ürün haline geliyor. A¤›lönü,
          nelinde yakalanan büyüme ivme-  oldu¤unu söyleyebiliriz. Leasing,  “Tüm leasing flirketleri olarak,
          si bu y›l›n ilk yar›s›nda da devam  sadece yat›r›m mallar›n›n finans-  önümüzdeki dönemde hedefimi-
          etti. Y›l sonunda ise sektörün 4.5  man›nda kullan›lan bir ürün ola-  zin sektöre getirilen dinamizmin
          milyar dolara ulaflaca¤›n› tahmin  rak ön plana ç›k›yor. Bu özelli¤i  sürekli olmas›n› sa¤layacak
          ediyoruz.”                      sayesinde ülkemizin büyüme ra-  ad›mlar› atmak ve ürünü yayg›n
            Leasing sektörünün daha fazla  kamlar›, sanayi kesiminin kapasi-  kitlelerin kullanaca¤› flekilde ta-
          tercih edilmesi için bilinçlendirme  te kullan›m oranlar› gibi birçok  n›tmak oldu¤unu söyleyebiliriz.”
                                                                                     Kas›m 2011 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68