Page 72 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 72

CEO



                         ‹flin kendisinden zevk ald›¤› için iflinden zevk almayan
              insanlarla çal›flmayan Öztürk, çal›flt›¤› insanlara alan ve sorumluluk verip,
                                          serbest b›rakmaktan yana.

           yere vurursan, duvar› mutlaka delersin. Bir müflterimiz  ¤aç’›n baz› kliplerinin görüntü yönetmenli¤ini yapt›m.
           bizi IFS’ye önerdi. IFS’nin distribütörlü¤ü ile bafllad›k.  ‹fladam› olman›n flöyle bir avantaj› var, ben bunu ke-
           Hizmet sat›yorduk. IFS müflterilerinden gelen yo¤un  yif için çekiyorum. Para kazanmak, hayat›n› ve geçimi-
           talep ve müflteri memnuniyeti do¤rultusunda 2004 y›-  ni oradan sa¤lamak iflin içine girince iflin keyfi kalm›-
           l›nda “IFS Türkiye”yi kurduk. O zamanlar müflteri sa-  yor benim için. Bu nedenle sinema sektörüne emek
           y›m›z 10’du. Bugün 115 müflterimiz var. SAP’den son-  veren profesyonellere ayr›ca büyük sayg› duyuyorum.”
           ra ERP alan›nda en çok kurulumu yap›lan 2. global ya-
           t›r›m biziz. ERP cirosu olarak ise dünyada 3.’yüz. 6 y›l-  E¤lenerek para kazan›yor
           da IFS’yi Türkiye’de orta boy iflletme pazar›nda en id-  Yapt›¤› her iflte ifli en uç noktas›na kadar yapmaya
           dial› hale getirdik. fiirketi kurarken 2010 y›l› hedefimiz  çok meyilli oldu¤unu itiraf eden Öztürk, hobi olarak
           fluydu, ilk 100 müflteriyi biz kendimiz yapacakt›k. fiim-  yelkene de merak salm›fl ancak kendini ‘keyif alal›m,
           di ise çözüm ortaklar›m›z var. Her y›l ortalama yüzde  yiyelim, içelim, gezelim’ tad›nda tutmaya çal›fl›yor. Öz-
           30-40 civar›nda büyüdük. Bu y›lsa yüzde 60 büyüme-  türk, hayatla ilgili ise flu yorumu yap›yor: “Beklentiye
           yi hedefliyoruz.”                                girmeyen bir adam›m. Beklenti mutsuzluk yarat›r. Ye-
                                                            ni trendim flu: Perflembe akflam›ndan hafta sonunu da
              Emeklilik ifli; görüntü yönetmenli¤i           içine alacak biçimde uzun hafta sonu denilen zaman-
              40 yafl›na kadar deli gibi çal›flt›¤›n› söyleyen Öz-  larda hiç tan›mad›¤›m bir yere gidip çekim yap›p, dö-
           türk, bu noktada da çizgi d›fl›l›¤›n› korur, bütün top-  nüyorum. Bu acayip hofluma gidiyor. En son Kopen-
           lant›lar›n› bugün 8 yafl›nda olan k›z›na göre ayarlar:  hag’a gittim, çekim yap›p döndüm, kurgulad›m ve ya-
           “Hayat›m›n merkezinde k›z›m Zeynep var.” Ele ald›¤›  y›nlad›m. Sonra o iflten de para kazand›m. E¤lenerek
           veya ilgilendi¤i ne olursa olsun sonuna kadar gitmek-  para kazanan adam›m.”
           ten ve o alanda her türlü bilgiye tutkuyla sahip olmak-
           tan hofllanan Öztürk, tüm bu kofluflturmacan›n içinde  ‹flinden zevk almak
           bir de görüntü yönetmenli¤ine merak salar ve tabii ki  çok önemli
           bu ifli de en iyi flekilde yapar ve para da kazan›r.   ‹flin kendisinden zevk ald›¤›
              “Zeynep’in do¤umgünlerini çekiyordum. Sonra çe-  için iflinden zevk almayan in-
           kip, kurgulad›¤›m kasetleri izleyen arkadafllar›m ‘Ergin  sanlarla çal›flmayan Öztürk, ça-
           bunu bize de yapar m›s›n?’ diye sormaya bafllad›lar.  l›flt›¤› insanlara alan ve sorumlu-
           Benim akl›ma düflen ‘Film gibi bunu nas›l yap›yorlar?’  luk verip, serbest b›rakmaktan
           sorusu oldu. Bu soru kilidi açt›, internet süper bir fley.  yana: “Onlar› sürekli kontrol et-
           Film yap›m›yla ilgili neredeyse her fleyi, tüm interneti  mem, bafllar›nda b›d› b›d› etmem.
           indirdim. Kursa gittim, orada bize ‘setlere gelin’ diyor-  Ben yol gösteririm, bir a¤abeylik
           lard›. ‹fl ç›k›fllar›nda, hafta sonlar›nda setlere, klip çe-  durumu vard›r. Yan›l, hata
           kimlerine gitmeye bafllad›m. Benim içimdeki heyecan  yap ama sen de onu düzelt-
           mutlaka karfl›mdaki insanlara yans›r. Teknolojiyle ala-  mekle ilgili bir çaba görmeli-
           kal› konular bunlar. Blog kurdum, kamera aksesuarla-  yim. Fevriyimdir, müflkülpe-
           r› almaya, hafta sonu yap›lan çekimlerde, setlerde ka-  sentimdir. Ben de sat›fl
           mera asistanl›¤› yapmaya bafllad›m. Sinema sektörün-  kaybedebiliyorum ama ne-
           de tak›m elbise giyilmemesi iflin ciddi olmad›¤› anla-  rede yanl›fl yapt›¤›n› bil-
           m›na gelmiyor, iflin özü farkl›, bir hiyerarfli var, buna  mek çok önemlidir. Yeter
           sayg› duydum. Orada ben ifladam› de¤il, bir kamera  ki yanl›fl yapt›¤›n› bana
           asistan›yd›m yaln›zca. Filmden dijitale geçildi¤i s›ralar-  savunma. Çal›flt›¤›m in-
           da bu alandaki en iyi marka RED kamerayd›. Ben de  sanlarla ayn› yöne bak-
           RED almaya karar verdim. New York’a, California’ya  mal›y›z.
           gittim, kameray› ald›m, geldim. RED o dönem, bir Si-  Ve en önemlisi birisi
           nan Çetin’de, bir de ben de vard›. Kameray› görmeye  benden ayr›l›rken onu
           gelenler sayesinde evim neredeyse bir mabede dön-  k›rmamaya, bana uy-
           dü. Kameray› her ayr›nt›s›na kadar ö¤renmifltim. Ma-  gun olan› ifle almaya
           hallede topu olan çocuktum k›sacas›. Mesela görüntü  çal›fl›r›m. ‹nsanlara ifli-
           yönetmeni Gürcan Keltek ile böyle tan›flt›m. Ben bir  ni sevdirebilecek bir
           fleyi sevip heyecanlan›nca, insanlar›n da çok sevdi¤i-  hayat gerekiyor. Ben
           ni fark ettim. O kameray› kiralad›m, sosyal sorumluluk  bazen 1 haftada dünya-
           projelerinde de yer ald›, onunla klipler de çektim. Be-  da 6 farkl› flehre gide-
           nim için emeklili¤imin ifli; Görüntü Yönetmenli¤i. Yük-  biliyorum, bunu zorla
           sek Sadakat, Badem, Özgün, Zift ve Feridun Düza-  yapamazs›n.”

           70 KobiEfor Ocak 2011
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77