Page 72 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 72
CEO
‹flin kendisinden zevk ald›¤› için iflinden zevk almayan
insanlarla çal›flmayan Öztürk, çal›flt›¤› insanlara alan ve sorumluluk verip,
serbest b›rakmaktan yana.
yere vurursan, duvar› mutlaka delersin. Bir müflterimiz ¤aç’›n baz› kliplerinin görüntü yönetmenli¤ini yapt›m.
bizi IFS’ye önerdi. IFS’nin distribütörlü¤ü ile bafllad›k. ‹fladam› olman›n flöyle bir avantaj› var, ben bunu ke-
Hizmet sat›yorduk. IFS müflterilerinden gelen yo¤un yif için çekiyorum. Para kazanmak, hayat›n› ve geçimi-
talep ve müflteri memnuniyeti do¤rultusunda 2004 y›- ni oradan sa¤lamak iflin içine girince iflin keyfi kalm›-
l›nda “IFS Türkiye”yi kurduk. O zamanlar müflteri sa- yor benim için. Bu nedenle sinema sektörüne emek
y›m›z 10’du. Bugün 115 müflterimiz var. SAP’den son- veren profesyonellere ayr›ca büyük sayg› duyuyorum.”
ra ERP alan›nda en çok kurulumu yap›lan 2. global ya-
t›r›m biziz. ERP cirosu olarak ise dünyada 3.’yüz. 6 y›l- E¤lenerek para kazan›yor
da IFS’yi Türkiye’de orta boy iflletme pazar›nda en id- Yapt›¤› her iflte ifli en uç noktas›na kadar yapmaya
dial› hale getirdik. fiirketi kurarken 2010 y›l› hedefimiz çok meyilli oldu¤unu itiraf eden Öztürk, hobi olarak
fluydu, ilk 100 müflteriyi biz kendimiz yapacakt›k. fiim- yelkene de merak salm›fl ancak kendini ‘keyif alal›m,
di ise çözüm ortaklar›m›z var. Her y›l ortalama yüzde yiyelim, içelim, gezelim’ tad›nda tutmaya çal›fl›yor. Öz-
30-40 civar›nda büyüdük. Bu y›lsa yüzde 60 büyüme- türk, hayatla ilgili ise flu yorumu yap›yor: “Beklentiye
yi hedefliyoruz.” girmeyen bir adam›m. Beklenti mutsuzluk yarat›r. Ye-
ni trendim flu: Perflembe akflam›ndan hafta sonunu da
Emeklilik ifli; görüntü yönetmenli¤i içine alacak biçimde uzun hafta sonu denilen zaman-
40 yafl›na kadar deli gibi çal›flt›¤›n› söyleyen Öz- larda hiç tan›mad›¤›m bir yere gidip çekim yap›p, dö-
türk, bu noktada da çizgi d›fl›l›¤›n› korur, bütün top- nüyorum. Bu acayip hofluma gidiyor. En son Kopen-
lant›lar›n› bugün 8 yafl›nda olan k›z›na göre ayarlar: hag’a gittim, çekim yap›p döndüm, kurgulad›m ve ya-
“Hayat›m›n merkezinde k›z›m Zeynep var.” Ele ald›¤› y›nlad›m. Sonra o iflten de para kazand›m. E¤lenerek
veya ilgilendi¤i ne olursa olsun sonuna kadar gitmek- para kazanan adam›m.”
ten ve o alanda her türlü bilgiye tutkuyla sahip olmak-
tan hofllanan Öztürk, tüm bu kofluflturmacan›n içinde ‹flinden zevk almak
bir de görüntü yönetmenli¤ine merak salar ve tabii ki çok önemli
bu ifli de en iyi flekilde yapar ve para da kazan›r. ‹flin kendisinden zevk ald›¤›
“Zeynep’in do¤umgünlerini çekiyordum. Sonra çe- için iflinden zevk almayan in-
kip, kurgulad›¤›m kasetleri izleyen arkadafllar›m ‘Ergin sanlarla çal›flmayan Öztürk, ça-
bunu bize de yapar m›s›n?’ diye sormaya bafllad›lar. l›flt›¤› insanlara alan ve sorumlu-
Benim akl›ma düflen ‘Film gibi bunu nas›l yap›yorlar?’ luk verip, serbest b›rakmaktan
sorusu oldu. Bu soru kilidi açt›, internet süper bir fley. yana: “Onlar› sürekli kontrol et-
Film yap›m›yla ilgili neredeyse her fleyi, tüm interneti mem, bafllar›nda b›d› b›d› etmem.
indirdim. Kursa gittim, orada bize ‘setlere gelin’ diyor- Ben yol gösteririm, bir a¤abeylik
lard›. ‹fl ç›k›fllar›nda, hafta sonlar›nda setlere, klip çe- durumu vard›r. Yan›l, hata
kimlerine gitmeye bafllad›m. Benim içimdeki heyecan yap ama sen de onu düzelt-
mutlaka karfl›mdaki insanlara yans›r. Teknolojiyle ala- mekle ilgili bir çaba görmeli-
kal› konular bunlar. Blog kurdum, kamera aksesuarla- yim. Fevriyimdir, müflkülpe-
r› almaya, hafta sonu yap›lan çekimlerde, setlerde ka- sentimdir. Ben de sat›fl
mera asistanl›¤› yapmaya bafllad›m. Sinema sektörün- kaybedebiliyorum ama ne-
de tak›m elbise giyilmemesi iflin ciddi olmad›¤› anla- rede yanl›fl yapt›¤›n› bil-
m›na gelmiyor, iflin özü farkl›, bir hiyerarfli var, buna mek çok önemlidir. Yeter
sayg› duydum. Orada ben ifladam› de¤il, bir kamera ki yanl›fl yapt›¤›n› bana
asistan›yd›m yaln›zca. Filmden dijitale geçildi¤i s›ralar- savunma. Çal›flt›¤›m in-
da bu alandaki en iyi marka RED kamerayd›. Ben de sanlarla ayn› yöne bak-
RED almaya karar verdim. New York’a, California’ya mal›y›z.
gittim, kameray› ald›m, geldim. RED o dönem, bir Si- Ve en önemlisi birisi
nan Çetin’de, bir de ben de vard›. Kameray› görmeye benden ayr›l›rken onu
gelenler sayesinde evim neredeyse bir mabede dön- k›rmamaya, bana uy-
dü. Kameray› her ayr›nt›s›na kadar ö¤renmifltim. Ma- gun olan› ifle almaya
hallede topu olan çocuktum k›sacas›. Mesela görüntü çal›fl›r›m. ‹nsanlara ifli-
yönetmeni Gürcan Keltek ile böyle tan›flt›m. Ben bir ni sevdirebilecek bir
fleyi sevip heyecanlan›nca, insanlar›n da çok sevdi¤i- hayat gerekiyor. Ben
ni fark ettim. O kameray› kiralad›m, sosyal sorumluluk bazen 1 haftada dünya-
projelerinde de yer ald›, onunla klipler de çektim. Be- da 6 farkl› flehre gide-
nim için emeklili¤imin ifli; Görüntü Yönetmenli¤i. Yük- biliyorum, bunu zorla
sek Sadakat, Badem, Özgün, Zift ve Feridun Düza- yapamazs›n.”
70 KobiEfor Ocak 2011