Page 45 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 45
Tanıl Küçük, Kriz tedavisinde uygulanan politika-
ların yan etkilerinin kur savaflları, yüksek enflasyon
ve korumacı politikalar fleklinde dünyan›n gündemi-
ne yans›d›¤›na iflaret ederek sözünü flöyle ba¤lad›:
“Farklı bir yapıya do¤ru evrildi¤imizi görebiliyoruz.
Devam eden bu süreç, hiç kuflkusuz ki, sanayiyi ve
üretim pratiklerini, tüketici davranıfllarını, çalıflma
yaflamını da etkileyecek, de¤ifltirecek ve dönüfltüre-
cektir.”
talar flunlar oldu:
‹fl fikri paradan önemli hale geldi ● Tasarımın gelifltirilmesi, KOB‹'lerin desteklen-
Kongre konuflmas›na, mesi ve yerli malı kullanımının özendirilmesi gibi ko-
“sanayi olmadan gelifleme- nulara öncelik verilecek.
yiz” postülas›n› hat›rlata- ● Kamu alımlarında bütün yerli istekliler lehine
rak bafllayan TOBB Baflka- yüzde 15 oranına kadar fiyat avantajı sa¤lanacak.
n› Rifat Hisarc›kl›o¤lu eko- ● ‹halelerde ithal ürün veya belirli bir ülkenin ürü-
nomide yeni e¤ilimlere dik- nünün istenmesi gibi uygulamalara son verilecek.
kat çekerek flunlar› söyledi:
“‹yi bir ifl fikri paradan da-
ha kıt, bu nedenle de para- Prof. Ricardo Hausmann
Rifat dan daha kıymetli ve Harvard Üniversitesi Uluslararası Kalkınma
Hisarc›kl›o¤lu önemlidir. ‹nsanların harca- Merkezi Direktörü
ma alıflkanlıkları de¤ifliyor. Türkiye, Hindistan’a
Pek çok üründe ya daha düflük fiyatlı ya da daha
yüksek fiyatlı ürünlere kayıfl oluyor. Orta fiyat sevi- yo¤unlaflmal›
yelerine olan talep geriliyor. Artan nüfus ve yükse- Prof. Ricardo Hausman: “Dünyanın önümüzdeki
len gelir seviyesi, gıdaya talebi hızla büyütüyor. dönemdeki ekonomik büyümesi geçmifl 200 yıl
Tarım sektörü yeniden cazip bir ifl alanı haline geli- önce yaflanandan farklı olacak. ‹lk kez dünya
yor. Önümüzdeki dönemde iletiflim ve lojistikteki ge- ekonomisinin büyümesinin ana kayna¤ının gelifl-
liflmeler sayesinde uluslararası çapta üretim yapan mekte olan ülkelerdeki büyüme olması bekleni-
büyük flirketler giderek daha fazla üretim süreçlerini yor. Dolayısıyla yeni müflteriler nispeten daha
küresel olarak organize edecek. Üretim süreçleri par- düflük gelire sahip olacaklar. Türkiye yeni fırsat-
çalanıp farklı ülkelerde yapılacak. KOB‹'ler için daha ları yakalamak için iyi bir durumdadır ancak ürün
fazla fason ifl imkanı do¤acak.” ve pazar koflullarını yeniden konumlandırması
“Sanayi stratejisi olmayanın ne etkin bir e¤itim gerekmektedir. Türkiye son 40 yılda kifli baflına
politikası ne enerji politikası ne de dıfl politikası ola- yüzde 2.5 büyüdü. Bazı yıllarda hızlı büyüdü¤ü
bilece¤ini” belirten TOBB Baflkan› el yordam›yla at- için bedeller ödedi.
t›¤›m›z ad›mlar› sistemli bir atılıma dönüfltürmemiz 2020 yılında Çin ABD ekonomisinin boyutlarına
gerekti¤ini söyledi ve “Hükümetimizden, sanayi stra- gelecek. Türkiye’nin ürünlerini ihraç etmesi ko-
tejisinin yine ülke gündeminde ön plana çıkmasını, laylafltı. Almanya ve Çin, sizin sattı¤ınızı de¤il,
yapısal dönüflüm ve reform sürecinin ana unsuru ol- en çok baflka fleyleri alıyor. Halihazırda en çok
masını talep ediyoruz'' diye ekledi.
Hindistan sizin ihraç etti¤iniz kalemleri ithal edi-
yor. 2020’de Hindistan dünya büyümesine ABD
Sanayi için 72 eylem haz›rland› kadar katkıda bulunacak. Siz Hindistan’ın üzeri-
9. Sanayi Kongresi'nde ne yo¤unlaflın.
konuflan Sanayi Bakanı Ni-
hat Ergün önemli mesajlar
verdi. Baflbakan'ın im-
zasıyla açıklanacak olan
“2011-2014 Sanayi Strateji
Belgesi”nin 72 eylemi içer-
di¤ini duyurdu. Ergün, Tür-
kiye'nin ihracatının büyük
bölümünü sanayi ürünleri-
nin oluflturdu¤unu söyledi. Nihat Ergün
‹hracatın›n yarısından faz-
lasını Avrupa ve ABD'ye yaptı¤ını belirtti.
Sanayi ve Ticaret Bakan› Nihat Ergün’ün sanayide
yeni yönelimler noktas›nda alt›n› çizdi¤i önemli nok-
Ocak 2011 KobiEfor 43