Page 140 - KobiEfor_Eylul_2010
P. 140

ÇERKEZKÖY OSB



                                                                      Çerkezköy OSB’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
            www.cosb.org.tr
           Dinarsu, ilklere imza at›yor

              ‹plik ve battaniye üretmek amac›yla 1955’te ‹stan-
            bul’da kurulan Dinarsu, 1975’ten bu yana üretimini
            Çerkezköy OSB’de yer alan entegre tesislerinde sür-
            dürüyor. Tufting hal› üretiminde Türkiye’nin say›l›
            kurulufllar› aras›nda yer alan Dinarsu, 2005 y›l› itiba-
            riyle Erdemler fiirketler Toplulu¤u bünyesinde; du-
            vardan duvara hal› konusunda tufting hal›, nonwo-
            ven hal› ve çim hal› üretimi yap›yor.
              Dinarsu Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Özveren,
            2007 y›l›ndan bu yana her y›l yüzde 40 büyüdükle-
            rini belirterek, önümüzdeki y›l da yine yüzde 40 bü-
            yümeyi hedeflediklerini söylüyor. Dinarsu, Merinos
            ve Padiflah adl› 3 markalar› bulundu¤unu aktaran
            Özveren, “Bayilik sistemiyle çal›fl›yoruz. Türkiye’de  HUNCA YEN‹ ÜRÜNLER‹YLE
            14 tane toptanc› bayimiz var, 2 bin noktada Dinarsu
            sat›l›yor. ‹hracatta ‹ngiltere, Irak, ‹talya, ‹spanya ana       GEL‹YOR
            pazar›m›z. Ortado¤u, Avrupa ülkeleri ve Türk Cum-
            huriyetleri’de olmak üzere 30’a yak›n ülkeye toplam  Kiflisel bak›m ürünleri sektörünün önde gelen
            sat›fl›m›z›n yüzde 40’›n› ihraç ediyoruz. Amerika pa-  kuruluflu Hunca, yeni ürünlerini piyasaya sürmeye
            zar›na aç›lmay› hedefliyoruz” diye konufluyor.    haz›rlan›yor. 1957’den bu yana faaliyet yürüten ve
              Bask› makinelerine yeni renk gruplar› ilave ederek  400’e yak›n ürün gam›na ulaflan Hunca, üretiminin
            12 renkli bask› yapabilme olana¤›na ulaflt›klar› bilgi-  yüzde 20’sini 35 ülkeye ihraç ediyor. Hunca Koz-
            sini veren Özveren, 76 dpi çözünürlü¤e sahip, dün-  metik Sanayi Fabrika Müdürü Telat Esa, geçen y›l
            yadaki ilk 4 metre ende üretim yapabilen dijital bas-  yüzde 20 büyüdüklerini, bu y›l ise yüzde 25 büyü-
            k› makinesini sat›n ald›klar›n› ve y›l sonuna do¤ru  meyi hedeflediklerini söylüyor. Mevcut markalar›y-
            üretime bafllayacak olan bu çok özel bask› hatt›n›n;  la ilgili ürün gam›n› geniflleten çal›flmalar yapacak-
            foto¤raf kalitesinde ve dünyadaki en yüksek çözü-  lar›n› ve marka yat›r›mlar›n› sürdüreceklerini belir-
            nürlükteki (9 milyon nokta/m2) duvardan duvara ha-  ten Esa, 2010 y›l›nda 50 milyon dolar ciroya ulafl-
            l›lar› üretti¤ini anlat›yor.                     may› hedeflediklerini aktar›yor.
              Bu makineyle katma de¤eri yüksek hal›lar basma-  Türkiye parfüm pazar›nda yüzde 30-35’lik pazar
            y› düflündüklerini aç›klayan Özveren özellikle otel  pay›yla lider olduklar›n› söyleyen Esa, flunlar› kay-
            hal›lar› alan›nda rakipsiz olacaklar›n› dile getiriyor.  dediyor: “Jagler Türkiye’nin hala en çok kullan›lan
            Türkiye pazar›n›n yüzde 40’›na sahip olduklar›n› be-  erkek parfümü. She markam›z ciddi pazar pay›na
            lirten Özveren, bu y›l pazar lideri olmay› hedefledik-  sahip. She ve Caldion sat›fl› iyi giden markalar›-
            lerini aç›kl›yor.                                m›z. Caldion’un 3 bayan 3 erkek parfümü ve de-
              Ayda 1 milyon metrekare hal› ürettiklerini aç›kla-  odarantlar›n› lanse ettik, She’nin 7. çeflidini lanse
            yan Özveren, yeni yat›r›mlar›n›n tamamlanmas›n›n  ettik, Eylül ay›nda She’nin 8. çeflidini lanse edece-
            ard›ndan 2011 y›l›nda ayda 2 milyon metrekare hal›  ¤iz. ‹smi Pretty olacak bu ürün tamamen tüketici
            üretmeye bafllayacaklar›n› kaydediyor. Makine yat›-  beklentileriyle olufltu. Jagler’in ambalaj›n› güncel-
            r›mlar›n› sürdürdüklerini ve 2011 y›l›na kadar 6-7 mil-  ledik, modernlefltirdik, 2 yeni çeflitle birlikte top-
            yon Euro’luk makine yat›r›mlar›n› tamamlayacaklar›-  lam 4 çeflit olacak. Makyaj ürünleri (make-up-renk-
            n› ifade eden Özveren, dünyada ilk kez 2 bin de-  li kozmetik)  taraf›nda 1998’de sat›n ald›¤›m›z
            vir/dakika h›zla çal›flan dokuma makinesini ald›klar›-  markam›z Carmina’n›n ürünlerine müflterilerimizin
            n› ve yeni makas siparifli verdiklerini de aktar›yor.  internet üzerinde ulaflmas›n› sa¤layacak sat›fl alt-
                                                             yap›s›n› haz›rl›yoruz. Carmina’n›n alt›nda Carmina
                                                             Mineral diye bir seri yapt›k, içerik olarak daha do-
                                                             ¤ala yak›n, alerji yapma olas›l›¤› çok daha düflük
                                                             ürünler. Mineral serisi ürünleri 3-4 ayd›r piyasada,
                                                             fondotön ve pudrayla bafllad›k, rujla devam ede-
                                                             ce¤iz, ald›¤›m›z tepkiler çok olumlu oldu. Bu nifl
                                                             tarafa yönelmek konusunda bir bafllang›ç olacak.”
                                                             Özellikle She, Caldion, Jagler, Equal, Carmina mar-
                                                             kalar›yla bilinen Hunca, 10 markas›yla y›lda 12 mil-
                                                             yon adetin üzerinde deodorant, 4 milyon adet de
                                                             parfüm dolumu yap›yor.

            140  KobiEfor Eylül 2010
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145