Page 62 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 62

HABER                                                                        DHL, krizde düzenledi¤i
                                                                                 kampanyalarla ihracatç›lar›m›z›n
                                                                                    numunelerini, dokümanlar›n›
                                                                                  h›zla ve güvenle tafl›yarak yeni
                                                                                    müflteri kazanma çabalar›na
                                                                                                destek oldu.








                 DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Erkin Murat Küçük;
                Giriflimci ruhun




                  yan›nda olduk





            DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Erkin Murat Küçük, krizin yavafl da olsa
              atlat›lmas›nda KOB‹’lerin giriflimci ruhunun önemli bir rol oynad›¤›n› söylüyor.

           G      lobal ekonomik kriz nedeniyle daralan dünya  aktar›yor. Küçük, flunlar› kaydediyor: “Bu kapsamda
                                                            bizde bu giriflimci ruhu bir parça da olsa kamç›lamak
                  ticareti, her sektörü oldu¤u gibi ticaretin nab-
                  z›n› elinde tutan lojistik sektörünü de olum-
                                                            ad›na her y›l oldu¤u gibi  bu y›l da özellikle KOB‹’le-
                  suz etkiledi. Sektörde faaliyet gösteren firma-
           lar, yat›r›mlar›n› erteleyerek yeni aray›fllara girdi. 1981  rin ihracat dal›nda yapt›klar› giriflimcili¤i ödüllendir-
                                                            dik. Dünya Gazetesi ile birlikte “‹hracat›n Y›ld›zlar›”
           y›l›ndan beri Türkiye’de faaliyet gösteren DHL Express  yar›flmas› düzenledik. D›fl Ticaret Müsteflarl›¤› ile iflbir-
           ise krizi yara almadan, hatta büyüyerek atlatan firma-  li¤ine giderek, ihracatç› KOB‹’lerimiz için alternatif pa-
           lardan. DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Er-  zarlar›n yarat›lmas›na katk› sa¤lad›k. Uluslararas› fuar-
           kin Murat Küçük, DHL olarak ekonomik geliflmeleri  lara kat›larak KOB‹’lerle dünyan›n dört bir yan›n› do-
           önceden okuyabilen, gere¤ini h›zla ve kararl›l›kla ye-  laflt›k. Onlara yeni ifl alanlar› yaratt›k. KOB‹‘lerimiz
           rine getiren yönetim kadromuzun ald›¤› isabetli karar-  Arap Yar›madas›, Afrika hatta Çin’e ihracat yapar hale
           lar ve tüm çal›flmalar›m›z›n özverili çabalar› sonucun-  geldi.”
           da, son derece olumsuz flartlara ra¤men t›pk› 2001 y›-  Türkiye’deki pazar paylar›n›n yüzde 50’nin üzerin-
           l›nda oldu¤u gibi bu krizi de ifl hacimlerinde bir kay›p  de oldu¤unu hat›rlatan küçük, 2010 y›l›nda, Türki-
                    yaflamadan geride b›rakt›klar›n› söylüyor.   ye‘nin 2009‘un olumsuzluklar›n› ciddi flekilde f›rsatla-
                         Dünyan›n lider lojistik ve tafl›mac›l›k  ra dönüfltürece¤ini düflünüyor. Piyasalar›n y›l›n ilk
                       flirketi DHL, tüm dünyada oldu¤u gibi  çeyre¤inde bunun olumlu sinyallerini verdi¤ini belir-
                       Türkiye’de de 4 ana birimi DHL Ex-   ten Küçük, flunlar› paylafl›yor: “Özellikle Avrupa ol-
                       press, DHL Global Forwarding, DHL    mak üzere, Türkiye‘nin d›fl pazarlar›n›n tekrar büyü-
                       Exel Supply Chain ve DHL Freight ile  meye bafllayacak olmas›, daha güçlü turizm faaliyet-
                      uluslararas› ekspres doküman hava, de-  leri, artacak do¤rudan yabanc› sermaye giriflleri ve
                      niz, kara tafl›mac›l›¤›ndan tedarik zinciri  daha sa¤l›kl› iç pazar dinamikleriyle birlikte 2010‘un
                           yönetimine kadar uzanan genifl    bafl›nda hissedilen olumlu gidiflat daha da ivme kaza-
                               bir yelpaze içinde müflterileri-  nacakt›r. Özellikle Afganistan’a yap›lan gönderilerde
                               ne özel çözümler sunuyor.    büyük art›fl yaflan›yor. Y›l›n ilk yar›s›nda Türkiye’den
                                                            Afganistan’a yap›lan gönderilerde yüzde  55’lik bir
                                  Alternatif                büyüme gerçekleflti. Bu büyüme asl›nda ihracatç›lar›-
                                   pazarlara katk›          m›z›n ekonomik geliflmeler karfl›s›nda proaktif çözüm-
                                   Krizde baflta otomotiv,   ler üretebildi¤inin reel kan›t›d›r. Sektörler aras›ndaki
                                 beyaz eflya, tekstil olmak  büyük geliflme yüzde 44’lük oranla yap› malzemeleri
                                 üzere önemli imalat sek-   (construction) alan›nda yafland›. Y›l›n ilk 6 ay›nda Tür-
                                  törlerinde ciddi s›k›nt›lar  kiye’den yap›lan gönderilerin ülkeler baz›ndaki di¤er
                                  yafland›¤›n› vurgulayan    oranlar› ise flu flekilde; Amerika yüzde 19, Çin yüzde
                                  Küçük, bu dönemin yavafl   16 Hollanda yüzde 8 ve Belçika yüzde 5. 2010 y›l›nda
                                 da olsa atlat›lmas›nda KO-  bu inançl› ihracatç›lar›m›z›n gayretleri sayesinde tab-
                                 B‹’lerin giriflimci ruhunun  lonun giderek iyileflece¤ini, yaklafl›k yüzde 3 civar›n-
           Erkin Murat Küçük
                                 önemli bir rol oynad›¤›n›  da bir büyüme olaca¤›n› öngörüyorum.”
           62 KobiEfor A¤ustos 2010
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67