Page 62 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 62
HABER DHL, krizde düzenledi¤i
kampanyalarla ihracatç›lar›m›z›n
numunelerini, dokümanlar›n›
h›zla ve güvenle tafl›yarak yeni
müflteri kazanma çabalar›na
destek oldu.
DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Erkin Murat Küçük;
Giriflimci ruhun
yan›nda olduk
DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Erkin Murat Küçük, krizin yavafl da olsa
atlat›lmas›nda KOB‹’lerin giriflimci ruhunun önemli bir rol oynad›¤›n› söylüyor.
G lobal ekonomik kriz nedeniyle daralan dünya aktar›yor. Küçük, flunlar› kaydediyor: “Bu kapsamda
bizde bu giriflimci ruhu bir parça da olsa kamç›lamak
ticareti, her sektörü oldu¤u gibi ticaretin nab-
z›n› elinde tutan lojistik sektörünü de olum-
ad›na her y›l oldu¤u gibi bu y›l da özellikle KOB‹’le-
suz etkiledi. Sektörde faaliyet gösteren firma-
lar, yat›r›mlar›n› erteleyerek yeni aray›fllara girdi. 1981 rin ihracat dal›nda yapt›klar› giriflimcili¤i ödüllendir-
dik. Dünya Gazetesi ile birlikte “‹hracat›n Y›ld›zlar›”
y›l›ndan beri Türkiye’de faaliyet gösteren DHL Express yar›flmas› düzenledik. D›fl Ticaret Müsteflarl›¤› ile iflbir-
ise krizi yara almadan, hatta büyüyerek atlatan firma- li¤ine giderek, ihracatç› KOB‹’lerimiz için alternatif pa-
lardan. DHL Express Türkiye Pazarlama Direktörü Er- zarlar›n yarat›lmas›na katk› sa¤lad›k. Uluslararas› fuar-
kin Murat Küçük, DHL olarak ekonomik geliflmeleri lara kat›larak KOB‹’lerle dünyan›n dört bir yan›n› do-
önceden okuyabilen, gere¤ini h›zla ve kararl›l›kla ye- laflt›k. Onlara yeni ifl alanlar› yaratt›k. KOB‹‘lerimiz
rine getiren yönetim kadromuzun ald›¤› isabetli karar- Arap Yar›madas›, Afrika hatta Çin’e ihracat yapar hale
lar ve tüm çal›flmalar›m›z›n özverili çabalar› sonucun- geldi.”
da, son derece olumsuz flartlara ra¤men t›pk› 2001 y›- Türkiye’deki pazar paylar›n›n yüzde 50’nin üzerin-
l›nda oldu¤u gibi bu krizi de ifl hacimlerinde bir kay›p de oldu¤unu hat›rlatan küçük, 2010 y›l›nda, Türki-
yaflamadan geride b›rakt›klar›n› söylüyor. ye‘nin 2009‘un olumsuzluklar›n› ciddi flekilde f›rsatla-
Dünyan›n lider lojistik ve tafl›mac›l›k ra dönüfltürece¤ini düflünüyor. Piyasalar›n y›l›n ilk
flirketi DHL, tüm dünyada oldu¤u gibi çeyre¤inde bunun olumlu sinyallerini verdi¤ini belir-
Türkiye’de de 4 ana birimi DHL Ex- ten Küçük, flunlar› paylafl›yor: “Özellikle Avrupa ol-
press, DHL Global Forwarding, DHL mak üzere, Türkiye‘nin d›fl pazarlar›n›n tekrar büyü-
Exel Supply Chain ve DHL Freight ile meye bafllayacak olmas›, daha güçlü turizm faaliyet-
uluslararas› ekspres doküman hava, de- leri, artacak do¤rudan yabanc› sermaye giriflleri ve
niz, kara tafl›mac›l›¤›ndan tedarik zinciri daha sa¤l›kl› iç pazar dinamikleriyle birlikte 2010‘un
yönetimine kadar uzanan genifl bafl›nda hissedilen olumlu gidiflat daha da ivme kaza-
bir yelpaze içinde müflterileri- nacakt›r. Özellikle Afganistan’a yap›lan gönderilerde
ne özel çözümler sunuyor. büyük art›fl yaflan›yor. Y›l›n ilk yar›s›nda Türkiye’den
Afganistan’a yap›lan gönderilerde yüzde 55’lik bir
Alternatif büyüme gerçekleflti. Bu büyüme asl›nda ihracatç›lar›-
pazarlara katk› m›z›n ekonomik geliflmeler karfl›s›nda proaktif çözüm-
Krizde baflta otomotiv, ler üretebildi¤inin reel kan›t›d›r. Sektörler aras›ndaki
beyaz eflya, tekstil olmak büyük geliflme yüzde 44’lük oranla yap› malzemeleri
üzere önemli imalat sek- (construction) alan›nda yafland›. Y›l›n ilk 6 ay›nda Tür-
törlerinde ciddi s›k›nt›lar kiye’den yap›lan gönderilerin ülkeler baz›ndaki di¤er
yafland›¤›n› vurgulayan oranlar› ise flu flekilde; Amerika yüzde 19, Çin yüzde
Küçük, bu dönemin yavafl 16 Hollanda yüzde 8 ve Belçika yüzde 5. 2010 y›l›nda
da olsa atlat›lmas›nda KO- bu inançl› ihracatç›lar›m›z›n gayretleri sayesinde tab-
B‹’lerin giriflimci ruhunun lonun giderek iyileflece¤ini, yaklafl›k yüzde 3 civar›n-
Erkin Murat Küçük
önemli bir rol oynad›¤›n› da bir büyüme olaca¤›n› öngörüyorum.”
62 KobiEfor A¤ustos 2010