Page 155 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 155

yük pazar. Türkiye’nin komflu ülke stratejisi sektö-
           rün geliflmesinde önemli bir kaynak teflkil ediyor.
           Sektörün ihracat pazarlar› aras›nda; Rusya, Türk
           Cumhuriyetleri, Ortado¤u ve Kuzey Afrika yer al›yor.
           Büyüyen sektörün 2010 itibariyle a¤›rl›k verecekleri
           pazarlar aras›nda; Brezilya, Arjantin ve Afrika ülkele-
           ri yer tutuyor. Sektörün iç pazarda büyümesi ise in-
           flaat sektörünün geliflimine ba¤l›. Zira araç üstü
           ekipman olan vinç, uzun kullan›ml› olmas› nedeniy-
           le inflaat sektörünün d›fl›nda a¤›r yük nakliyelerinde
           tercih ediliyor.
              Vinç sektörüne standart gelmeli
              Faruk Aksoy, a¤›rl›kl› genel ifl makineleri içerisin-  TÜRK‹YE’N‹N GURURU
           de de¤erlendirilen vinç sektörünün foto¤raf›n› çeke-
           bilmek için ‹SDER olarak yeni bir çal›flmaya start ver-         H‹DROMEK
           diklerini aç›kl›yor. Zira vinç sektörüne iliflkin net ra-  Yat›r›mlar›yla 1978’den bu yana ifl makinele-
           kamlar› ortaya koymak zor. Faruk Aksoy, vinç sektö-  rinde sürekli büyüyen Hidromek A.fi., özellikle
           rünün geliflimi önünde bir dizi engel ve sorunlar›n  bilgisayar kontrollü kesim tezgahlar›, kaynak ro-
           bulundu¤unun alt›n› çizerek, flu bilgileri veriyor:  botlar› ve özel amaçl› iflleme tezgahlar›na yat›r›m
           “Kontrol ve denetim eksikli¤inden kaynakl› üretim  yaparak dünya standartlar›nda üretim yap›yor.
           serbestli¤i sebebi ile standart d›fl› makineler maale-  Y›ll›k toplam 10 bin adetlik Beko loder (kaz›c›
           sef ülkemizde çal›flmaktad›r. Üretim yapabilecek fir-  yükleyici) ve ekskavatör üretim kapasitesi olan
           malar›n önünde baflta ürün güvenli¤i olmak üzere   Hidromek, Ankara’da 3, ‹zmir Ege Serbest Bölge-
           minimum standart belirlemesi yoktur. Ayr›ca buna  si’nde 1 adet olmak üzere 4 üretim fabrikas›nda
           ba¤l› olarak da haks›z rekabet oluflmaktad›r. Son  toplam 183 bin metrekare arazi üzerinde kurulu
           birkaç y›ll›k dönemde bu konu ile ilgili firmalar ve  tesislerinde üretim yap›yor.
           denetim mekanizmalar›nda bir aray›fl bafllam›fl ve      Müflterilerine daha çabuk hizmet verebilmek
           sonucunda çok yeni olarak baz› denetimler baflla-  amac›yla lokal birimlere önem veren Hidromek,
           m›flt›r. Bu denetimlerin h›zla yayg›nlaflt›r›lmas›, fir-  Türkiye içinde 12 ilde ve Türkiye d›fl›nda da Bar-
           malar›n kay›t alt›na al›nmas›, standart d›fl› üretimle-  celona bölge müdürlü¤ü bulunuyor. Yurt geneli-
           rin önüne geçilmesi gerekmektedir.”
                                                             ne yay›lm›fl 55 yetkili servisin yan›nda büyük il-
                                                             lerdeki servis istasyonlar› ve bölge müdürlükleri-
                                                             ne ba¤l› olarak çal›flan gezici servis araçlar›yla da
                                                             müflterilere an›nda sat›fl sonras› hizmet sunuyor.
                                                             2009 y›l› sonunda 750 çal›flan›yla Türkiye ve
                                                             yurtd›fl›nda müflteri memnuniyetini amaç edinen
                                                             Hidromek’in çal›flmalar› 2008 y›l›nda “Design
                                                             Turkey 2008” yar›flmas›nda kazand›¤› Üstün Ta-
                                                             sar›m ödülü ile taçland›r›lm›fl.
                                                                D›fl Ticaret Müsteflarl›¤› taraf›ndan yürütülen
                                                             ve vizyonu “10 y›lda 10 dünya markas› yaratmak”
                                                             olan TURQUALITY program› çerçevesinde flirketin
                                                             operasyonel ve organizasyonel yetkinli¤i, finan-
                                                             sal performans› ve markas›n›n elde etmifl oldu¤u
                                                             uluslararas› gücünü kapsayan konulardaki perfor-
                                                             mans› dikkate al›nan Hidromek, TURQUALITY
                                                             program›nda destek kapsam›na giren ilk 33 firma
                                                             aras›nda yer alarak, programa kabul edilen sek-
              Aksoy, sektörün geliflimi için belgelendirme siste-  töründeki tek firma olarak sertifikas›n› alm›fl. fiir-
           minin çal›flt›r›lmas› gerekti¤ini, üretimle birlikte sat›fl  ket, vizyonunu  “ Dünya Markas› Olmak” fleklin-
           sonras› hizmetler ve yedek parça garantilerinin göz  de özetleyen Hidromek, bugün Avrupa, Asya, Af-
           önünde bulundurulmas›n› istiyor. Aksoy, flunlar› kay-  rika, Avustralya ve Ortado¤u’da 50’yi aflk›n ülke-
           dediyor: “Emniyetli ifl makineleri s›n›f›nda olan kal-  ye sürekli ihracat yap›yor. ‹hracat hedeflerini her
           d›rma makineleri üretimi yapabilecek firmalar›n sa-  geçen sene 2’ye katlayan Hidromek, tüm tasar›-
           hip olmas› gereken asgari kabiliyetler belirlenmeli,  m› ve mühendisli¤i kendisine ait olan ekskava-
           test ve kontrol ifllemleri resmilefltirilmelidir. Firmalar  törleri dünyan›n dört bir yan›na ihraç ederek bu
           ürettikleri makinelerin sebep olabilece¤i kaza, can  anlamda da Türkiye’de bir ilki baflarm›fl oldu.
           ve mal kay›plar›ndan sorumlu tutulmal›, kullan›c› fir-
                                                                                    A¤ustos 2010 KobiEfor 155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160