Page 118 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 118

DOSYA/ ERP


              www.erps.com.tr                                                     ’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
           çeklefltirmek için bir y›l› aflk›n zamand›r çal›flt›klar›n›
           aktaran Sunguro¤lu, “Türkiye’de de ‹stanbul, Anka-
           ra, ‹zmir ve Gebze olmak üzere dört farkl› lokasyon-
           da befl firma çözüm ortakl›¤›m›z› yürütüyor” diyor.
           130 civar›nda çal›flan› bulunan IAS’›n yürüttü¤ü ERP
           projeleri, içeri¤ine ba¤l› olarak 6 ayla 2 y›l aras›nda
           de¤iflen sürelerde tamamlan›yor.
              IAS’›n, Türkiye ERP pazar›nda yaklafl›k yüzde 6 ci-
           var›nda bir paya sahip oldu¤unu ifade eden Sungu-
           ro¤lu, “Yeni ürünümüz olan CANIAS KOB‹ ERP ile bu
           pay› ciddi biçimde art›rma hedefimiz var. Bugüne ka-
           dar, CANIAS ERP ile orta ve büyük ölçekli firmalara
           hizmet veriyorken CANIAS KOB‹ ERP ile orta ve kü-
           çük ölçekli firmalar›n ERP ihtiyaçlar›n› rahatl›kla kar-
           fl›l›yoruz. Bununla birlikte önümüzdeki aylarda CANI-
           AS ERP ürünümüzün yeni versiyonunu piyasaya sü-
           rerek orta ve büyük ölçekli iflletmeler için etkin çö-
           zümler sunmaya devam ediyor olaca¤›z” diye konu-
           fluyor.
              Sunguro¤lu, 2010 y›l›n›n kendileri için önemli bir
           y›l olaca¤›n› da vurgulayarak, flunlar› aç›kl›yor: “Ge-
           çen y›l ç›kartt›¤›m›z yeni ürünümüzün pilot projeleri
           tamamland›. Biz de 2010 y›l› ile ilgili tüm planlar›m›-
           z› bu çerçevede yapt›k. Özellikle bu ürünümüzle ilgi-
           li çözüm ortakl›¤› yap›m›z› geniflletiyoruz. Hali haz›r-   MEDYASOFT, ERP’DE
           da çözüm orta¤›m›z bulunmayan Bursa, Adana, Kon-    YÜZDE 18 PAZAR HEDEFL‹YOR
           ya, Kayseri, Eskiflehir, Antalya gibi illerde ‘Çözüm Or-
           takl›¤›’ ile ilgili görüflmeler yap›yoruz. K›sa zamanda  Medyasoft Lojistik Çözümler Yöneticisi Ali Em-
           bu bölgelerde de aktif çözüm ortaklar›m›z olacak.  re Güngör, Medyasoft’un flu anda sadece yurti-
           IAS Türkiye olarak, k›sa zamanda pazar pay›m›z›    çinde hizmet verdi¤ini, flube veya bölge temsilci-
           yüzde 10’a, 5 y›l içerisinde de yüzde 15-20 seviyele-  li¤i bulunmad›¤›n›, kutulu ürünlerde kanal sat›fl-
           rine ç›kartarak sektörde ilk 3 aras›na girmeyi hedef-  lar›n› bayiler üzerinden yapt›¤›n› aktar›yor. ERP
           liyoruz.”                                          alan›nda 19 müflteriyle projelerini yürüttüklerini
                                                              belirten Güngör, “Ço¤u tamamlanm›flt›r. Devam
              AXIS, 2010’da yüzde 50 büyüyecek                eden projelerimiz y›lsonuna kadar tamamlana-
              2003 y›l›nda kurulan AXIS, baflta otomotiv, oto-  cakt›r. Bu projelerimiz g›da, ambalaj, telekomü-
           motiv yan sanayi olmak üzere perakende, ma¤azac›-  nikasyon ve biliflim sektörleri ile e¤itim (özellik-
           l›k, tekstil, kesikli üretim, demir-çelik gibi sektörlere  le yüksek ö¤renim) sektöründe yo¤unlaflmakta-
           özel çözümler sunuyor. A¤›rl›kl› olarak Microsoft ta-  d›r” diyor.
           banl› ürünlerle çal›flan firma, ERP ürün ailesinin yan›  ERP sektöründe yüzde 13 pazar pay›na sahip
           s›ra 2006’dan beri ifl zekas› çözümleri ve doküman  olduklar›n› söyleyen Güngör, gelecek y›l ki he-
           yönetim sistemleri gibi kurumsal destek ürünlerin de  deflerinin yüzde 18’lik pazar pay›na ulaflmak ol-
           sat›fl dan›flmanl›k hizmetlerini veriyor.  AXIS Genel  du¤unu aç›kl›yor. Güngör, flunlar› dile getiriyor:
                                                              “Yeni projelerimizle birlikte 2010 y›l›nda perso-
                                                              nel say›m›z› yüzde 30 artt›rmay› hedefliyoruz.
                                                              SAP’nin dikey ve h›zl› çözüm metodolojisi olan
                                                              All-in-One yap›s›nda kendi çözümlerimizi üretme-
                                                              yi hedefliyoruz. Ayn› zamanda yard›m masas›
                                                              ürünümüzü de pazarlamaya bafll›yoruz. Tecrübe-
                                                              li oldu¤umuz konular olan telekomünikasyon, bi-
                                                              liflim donan›m sat›fl, ileri sevkiyat planlama, g›-
                                                              da, plastik film, lojistik konular›nda çal›flan flir-
                                                              ketlerdeki projelerimizi tamamlay›p yine ayn› fa-
                                                              aliyet alan›ndaki flirketlerde proje yapmay› he-
                                                              defliyoruz.”  Güngör, ERP konusunda Do¤u Ana-
                                                              dolu Bölgesi’nde bir yaz›l›m gelifltirme birimi
                                                              oluflturmak istediklerini de sözlerine ekliyor.


            118 KobiEfor Nisan 2009
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123