Page 84 - KobiEfor_Mart_2010
P. 84

E⁄‹T‹M


                    OST‹M’DE G‹R‹fi‹MC‹LER



                   ‹LKOKULDAN YET‹fiECEK







           ‹lkler Dershanesi, SBS s›navlar›na               140 ö¤rencili ‹lkler Dershanesi, 2012
           haz›rl›k e¤itimleri de veriyor.
                                                            y›l›nda OST‹M Mahallesi’nde özel bir
                                                             ilkö¤retim okulu açmay› hedefliyor.















           B     irinci s›n›ftan sekizinci s›n›fa kadar her dü-
                 zeydeki ilkö¤retim ö¤rencisine e¤itim veren
                 ‹lkler Dershanesi, Ankara OST‹M’de özel il-
                 kö¤retim okulu ve meslek lisesi açmay› plan-
           l›yor. ‹lkler Dershanesi Kurucu Müdürü Ömer Eren,
           OST‹M Mahallesi’ne hitap ettiklerini belirterek, oku-
           la destek program› verdiklerini söylüyor.        Çocuklar›n kiflisel geliflimiyle yak›ndan ilgilendiklerini belirten
              140 civar›nda ö¤rencileri oldu¤unu belirten Eren,  Ömer Eren, “Baflar›n›n yaln›zca okulda de¤il, sosyal alanda da
           2012 y›l›nda OST‹M Mahallesi’nde özel bir ilkö¤re-  çocuklar›n geliflimiyle birebir olufltu¤unu düflünüyoruz” diyor.
           tim okulu açmay› hedeflediklerini aç›kl›yor. Eren, di-
           ¤er projelerini ise flöyle dile getiriyor: “Burada özel  zisyon yazma ve dü-
           bir meslek lisesi aç›lmas›na iliflkin proje de gelifltiri-  flüncelerini yaz›l› ola-
           yoruz. Esnaf çocuklar›n›n zekalar› milli e¤itim prog-  rak ifade etme bece-
           ram›n›n çok üstünde. Bu çocuklar›n evinde para ve  rilerini gelifltirmeyi
           ticaret konufluluyor. ‹ngilizce ö¤retmek, yurtd›fl› ge-  amaçlad›k” diye ko-
           zileriyle çocuklar›n ufkunu açarak iyi birer giriflimci  nufluyor.
           olmalar›n› sa¤lamak istiyoruz.”                     Çocuklar›n e¤itim-
              ‹lkler Dershanesi’nin 2. flubesini de ‹lkler Etüt  le ilgili her türlü ihti-
           Merkezi olarak yine OST‹M’de açt›klar›n› kaydeden  yac›n› karfl›lad›klar›-
           Eren, flubenin 2010-2011 e¤itim-ö¤retim döneminde  n› aktaran Eren, veli-
           hizmet vermeye bafllayaca¤›n› anlat›yor.          leri uyar›yor: “Zay›f
              ‹lkler Sosyal Dayan›flma Kültür ve Spor Derne¤i  almak, düflük not al-
           Baflkan› da olan Ömer Eren, ö¤rencilerin e¤itimleri-  mak, hata yapmak çocu¤un en do¤al hakk›d›r diye
           ni sosyal yönden de zenginlefltirmek amac›yla der-  bakm›yor veli, çocuklar üzerinde çok fazla bask› ku-
           nek olarak gitar-ba¤lama, futbol okulu ve basketbol  rulunca özgüvensiz nesiller yetifliyor. ‘Benim çocu-
           okulu ad› alt›nda kurslar düzenlediklerini de ifade  ¤um hata yapamaz’ denilince çok fazla bask› ve
           ediyor. Eren, “Dernek olarak televizyondaki ‘Yete-  araflt›rma, çocu¤u çok fazla yalana itiyor. Lütfen ço-
           nek Sizsiniz’ benzeri bir yar›flma yapaca¤›z, birinci  cuklar›n›z› de¤erli görün, çocu¤a bak›nca o mükem-
           ve ikinciye nakit para ödülü verece¤iz. Veliler ço-  melli¤i görün. Yumurtaya bak›p tavuskuflunu görün,
           cuklar›n›n ciddi ve farkl› yönlerde kabiliyetleri oldu-  siz o tohuma bak›p a¤ac› görün. Veli, çocu¤a bak›n-
           ¤unu fark etsin istiyoruz” diyor.                ca gelece¤in büyük insan›n› görmeli. Sizin çocukla-
              Dershane olarak ö¤rencileri aras›nda kompozis-  r›n›z da bir gün anne-baba olacak bunu gözard› et-
           yon ve fliir yar›flmalar› da düzenlediklerini de akta-  meyin. Çocuklar›n›z›n çok iyi notlar almas› flart de-
           ran Eren, “Çanakkale ile ilgili bir kompozisyon yar›fl-  ¤il, çok farkl› alanlarda yetenekleri olabilir, e¤itim
           mas› düzenledik. Bunu yaparken çocuklar›n milli de-  sistemimiz bu kabiliyetleri ortaya ç›karm›yor. O yüz-
                                              Tolga Sas›k
           ¤erlerine sahip ç›kmalar›n›, özgüvenlerini, kompo-  den sosyal faaliyetlere önem veriyoruz.”
           84 KobiEfor Mart 2010
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89