Page 178 - KobiEfor_Mart_2010
P. 178
‹K‹TELL‹ OSB
Aras Cargo’nun katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.arascargo.com
AYMAKOOP, BÖLGEYE AÇILACAK
Ayakkab› ve Malzemeleri Toptan Ticaret Depo-
lama ve Toplu ‹flyeri Yap› Kooperatifi (Aymakoop)
Yönetim Kurulu Baflkan› Hakan Ataman’a göre kü-
resel krizin yaratt›¤› en büyük sorun ödemeler
dengesi. Onun d›fl›nda herhangi bir sorun yaflan-
m›yor. Krize ra¤men site olarak yüzde 70 doluluk
oran›na ulaflt›klar›n›n alt›n› çizen Ataman, flu bilgi-
leri veriyor: “Aymakoop’ta bin 958 üye 4 bini afl-
k›n modül bulunuyor. Ba¤›ms›z bölüm say›s› 2 bin
330. fiu an istihdam 7-8 bin kifli. Yüzde 100 dolu-
lu¤a ulafl›lmas› ile rakam 16 bine ulaflacakt›r. Böl-
gemizin yüzde 30’u bofl. Bofl dükkanlar›n a¤›rl›¤›- Ali Karada¤:
n› 50 metrekare alandan oluflan küçük ölçekli dük- ‹kitelli konutla çevrildi
kanlar oluflturuyor. E¤er dükkanlar 250-400 metre-
kareden oluflsayd› bofl dükkan›m›z olmayacakt›.” ‹kitelli Galvanoteknik Sanayi Sitesi Yönetim Ku-
Krizden en fazla küçük ölçekli iflletmelerin etki- rulu Baflkan› Ali Karada¤, yaflanan›n küresel krizin
lendi¤ini hat›rlatan Ataman, Gaziantep ve ‹stan- 2010’da reel ekonominin krizine dönüflece¤ini belir-
bul’daki fuarlar›n sektördeki k›p›rdanmay› hisset- terek, “Bir finansal kriz olarak bafllayan s›k›nt› biz-
tirdi¤ini söylüyor. Aymakoop’un geliflimi hakk›nda lere do¤ru gelmeye bafllad›. Zira bu dönem finans
da bilgi aktaran Ataman, sosyal tesis projelerine kurumlar› verimsiz olacak, reel ekonomi nakit s›k›n-
a¤›rl›k verdiklerini belirterek, flu bilgileri veriyor: “2 t›s› çekecek. Maliyetler sürekli art›yor” diyor.
bin metrekare alan üzerine kurulu yaklafl›k 10 bin Site üyelerinin a¤›rl›kl› ara mamul üreticisi oldu-
metrekare inflaat alan› olan Ticaret Merkezi’mizde ¤unu hat›rlatan Karada¤, krizde yüzde 15’lere varan
bofl yer bulunmamaktad›r. Ayr›ca 2 bin 300 metre- iflyeri boflalmalar› yaflad›klar›n› aç›kl›yor. Karada¤,
kare alanda 180 araçl›k katl› otopark projesi düflü- “Ara kademede stokla çal›flma lüksü yok. Sitemiz
nüyoruz. Üyelerimize külfet getirmeden projeleri 165 modülden olufluyor. 2009’da istihdam 3 bin-
gerçeklefltirece¤iz. Bunlar kat karfl›l›¤› düflündü¤ü- den bin 700’lere düflüfller yaflad›. 2010’da bir bü-
müz projeler. Ancak üyelerimizin deste¤i ile proje- yüme beklemiyorum” diyor. Krizin bu y›l L modeli
nin yap›s› flekillenebilir.Yeni yap›lacak sosyal tesi- bir çizgide ilerleyece¤ini aktaran Karada¤, sanayi si-
simiz ile iflletme kooperatifine dönüfl yaparak üye- tesinin geliflimi konusunda yeni bir yat›r›m politika-
lerimizden aidat almadan ayakta kalan bir yap› lar›n›n olmad›¤›n›n alt›n› çizerek flu ifadeleri kulla-
oluflturmaya çal›fl›yoruz.” n›yor: “Bu dönemi gerçekçi bütçelerle geçirdik. Ai-
Sosyal tesisleri ak›ll› bina olacak flekilde dizayn datlar›n aksamas› halinde hizmetlerimize devam et-
etmek isteyen Aymakoop Yönetimi, hem sektör me flans›m›z yok. 2010’a iliflkin ise daha tedbirli
üyelerinin iflbirli¤ini, hem de ayakkab› müzesi kon- davran›yoruz. Yeni bir yat›r›m program›m›z yok.
septi ile bölgenin çekim gücünü art›rmak istiyor. Mevcudu gelecek y›la tafl›ma amac›m›z var. En bü-
Aymakoop’ta hem ana üreticiyi hem yan sanayici- yük s›k›nt›m›z metro inflaat›n›n bir türlü bitmemesi.
sinin yer alaca¤› katalog çal›flmalar›na yo¤unlaflan Konutlar›n ablukas› alt›na al›nd›k. ‹kitelli k›skac›n
Ataman, üyelerin birbiriyle kesintisiz iletiflim kur- içinde.”
mas› içinde bülten veya dergi ç›karmay› planlad›- fiehir içinde sanayiye karfl› olan bir kitlenin oldu-
¤›n› dile getiriyor. Ataman, projelerine iliflkin bilgi ¤unu hat›rlatan Karada¤, “15 milyonluk metropolde
veriyor: “Sitemizi bölgeye tan›taca¤›z. Yeni bir viz- insanlar› nerede istihdam edeceksiniz?” sorusunu
yonla 2010’da peraken- yöneltiyor.
de sat›fllara yo¤unlafla- Karada¤, görüfllerini flöyle aktar›yor: “Ülke ola-
ca¤›z. Bölgemiz konut- rak uluslararas› bir ticaret boyutunuz yok. Bir finans
larla çevrilmifl durumda merkezi de¤ilsiniz. Hizmet sektörünüz güçlü de¤il.
bu avantaj› kullanmam›z Bu insanlar nas›l istihdam edilecek. Avrupa’da tüm
gerekiyor. Ayakkab›da metropollerde sanayi var. Dolay›s›yla ‹kitelli do¤ru
Aymakoop markas›n› bir projeydi ama konutlar›n bu kadar bölgenin içi-
yaratmak, çocuk, kad›n ne sokulmas› do¤ru de¤ildir. Ayr›ca ‹kitelli gibi üre-
ve erkek ayakkab›s› de- tim merkezinin içinde al›flverifl merkezleri, showro-
nilince ilk akla gelen omlar›n bulunmas›n› do¤ru bulmuyorum. Bölgemiz
üretim ve ticaret merke- rant merkezi de¤ildir. OSB’nin yeni bir vizyona ihti-
zi olmak amac›nday›z.” yac› vard›r. Aksi halde bölgemiz otomobil tamirha-
nesi olarak kal›r.”
178 KobiEfor Mart 2010