Page 114 - KobiEfor_Mart_2010
P. 114

PAZAR ÜLKE


           Türkiye’nin geleneksel en büyük d›fl ticaret partneri
           ALMANYA




























            Almanya’da 3 milyon Türk ve iki kat› kadar “Türkleflmifl Alman”
            (vertürkt) varl›¤› ile aç›klanan iki yönlü kültürel kaynaflma, Türk
            giriflimci için Almanya’da ›l›man bir iklim oluflturmufltur.
            Pazar avantajlar› ve teknolojik üstünlük ilavesiyle Almanya Türk
            giriflimci için bulunmaz bir yat›r›m cenneti olmufltur.



           A      vrupa’n›n en büyük ekonomisi Almanya ayn›  kald›rm›flt›r. Türk giriflimci Almanya’da  610 bin civa-
                  zamanda Türkiye’nin de geleneksel en büyük
                                                            r›nda istihdam sa¤lamakta ve 95 milyar Euro ci-
                  d›fl ticaret partneridir. Alman ekonomisi
                                                            varında ciro yaratmaktad›r. Bu istihdamda 250 bin
                  2009 yılında yüzde 5.4 reel daralma yafla-
                                                            rinin sektörel da¤ılımı flöyledir:
           m›fl, ihracatı yüzde 14.7 ve ithalatı yüzde 8.9 küçül-  kifli, Türk olmayand›r. Almanya’daki Türk iflletmele-
           müfltür, ancak 2009 ikinci çeyre¤inde yüzde 0.4 ve  ● Perakende ticaret               28.300
           üçüncü çeyre¤inde  yüzde 0.7 reel büyüme sa¤laya-  ● Toptan ticaret                   6.300
           rak küresel krize karfl› dikkat çeken bir baflar› sa¤la-  ● Otel ve lokantacılık       19.500
           m›flt›r. 2010 yılında yüzde 0.3 gibi düflük bir büyüme  ● Di¤er hizmetler              16.000
           öngörüsüyle toparlanmas›n› sürdürmektedir.         ● ‹nflaat                           1.900
                                                              ● El sanatlar›                     6.000
              Almanya-Türkiye ticareti                        ● ‹malat                           1.800
              Almanya’ya ihracat›m›z  2008 y›l›nda 12 milyar 952
           milyon dolar, Almanya’dan  ithalat›m›z  18 milyar 687  Almanya’nın yabancı yatırım çekicili¤i
           milyon dolar olarak gerçekleflti. Ticaretimiz yüksek  Almanya, yabancı yatırımcı için hem teknolojik
           ama üç ana sektörle s›n›rl›d›r. ‹lk 10 ürün üzerinden  geliflmiflli¤i, hem merkezi co¤rafyas›, hem son dere-
           bak›l›rsa, Kara tafl›tlar›, Tekstil ve Turizm ticareti gibi,  ce geliflmifl altyapısı, hem güven verici hukuk siste-
           üç sektöre s›k›flm›flt›r. Türk ‹fl dünyas›n›n bu büyük  mi ve hem de kalifiye iflgücü nedeniyle çekicidir.
           Avrupa ekonomisinden daha fazla yarar üretmesi için  KOB‹ ölçekli yat›r›mc›ya kamu deste¤i ilkeseldir. Av-
           özel bir noktaya odaklanmas› gerekmektedir: Bugün  rupa’da en rasyonel ve makul vergi sistemi Alman-
           Almanya’da yat›r›m yapmakla Türkiye’de yat›r›m yap-  ya’da uygulanmaktad›r.
           mak aras›nda hiçbir risk fark› kalmam›flt›r.
                                                              Almanya’da sanayi ve KOB‹’ler
              Almanya’da Türk yatırımı                        Alman ekonomisinde yaflanan yap›sal dünüflümle
              Almanya ile Türkiye aras›ndaki yat›r›m fark›n›,  Hizmet Sektörü sanayinin yerini almaktadır ama sa-
           2010 y›l› bafl›nda bu ülkeye yat›r›m yapan Türk giri-  nayi de önemini korumaktad›r. Sanayide istihdam
           flimci say›s›n›n 80 bine yaklaflm›fl olmas› ortadan  hala 8 milyonun üzerindedir. Sanayide tablo fludur:

           114 KobiEfor Mart 2010
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119