Page 58 - KobiEfor_Subat_2010
P. 58

YEN‹ ‹fi




           Levent Tunca                                      KOB‹’lerin mutluluk formülü:
                                                                   fi‹RKET





                                                                EVL‹L‹⁄‹







                                                                  Krizde KOB‹’lerdeki flirket
                                                             evliliklerinin h›z›n›n kesilmedi¤ini
                                                                     belirten BCMS Proje

                                                              Yöneticisi Levent Tunca, büyük
                                                              hacimli ifllemlerin ise neredeyse
                                                                 durma noktas›na geldi¤ini
                                                                            söylüyor.


           K      rizin göreceli faydalar›ndan biri de ülkemiz-  önemli oldu¤unu kaydediyor:
                  deki firmalar› birleflmelere sevk etmesi oldu.
                                                              l Aktif pazarlama yapmak.
                  Bu konuda teflvikler bile ç›kar›ld›. Fakat bir-
                                                              l Birden fazla al›c› aday›n› masaya oturtup onlar
                  likte çal›flma ve ortak ifl yapabilme kültürü
           ülkemizde çok da ra¤bet görmüyor. KOB‹’lerimize  aras›nda rekabet yaratmak.
                                                              l Al›c›n›n nedenlerini anlamak.
           daha çok “Küçük olsun benim olsun” anlay›fl› ha-    l Gelece¤i satmak.
           kim. Ancak do¤ru ve zaman›nda yap›lan flirket evli-  Tunca, bu etkenleri flöyle aç›kl›yor: “fiirketinize
           likleri her iki birleflen aç›s›ndan da olumlu bir durum  ortak ararken de pazarlama ve sat›fl faaliyetleri çok
           oluflturuyor.                                     önemli. Masay› kendi taraf›n›za do¤ru çevirebilmek
              ‹ngiliz flirketi BCMS, 1987 y›l›ndan bu yana dün-  için baflka al›c› adaylar› oldu¤u bilinmeli, al›c› süre-
           yan›n dört bir yan›nda flirket evliliklerinin gerçeklefl-  cin en bafl›ndan sonuna kadar rekabeti hissetmeli.
           tirilmesine rehberlik ediyor. Kuruldu¤u günden bu-  Al›c›lar sizin flirketinizin eksik taraflar›n› size sunar.
           güne dünyada yaklafl›k 5 bin civar›nda proje yürü-  Oysa rekabet oldu¤u takdirde al›c›lar bunu yapam›-
           ten BCMS, 2007 y›l›ndan bu yana Türkiye’de 25.   yor, size iyi bir fiyat vermek zorunda kal›yor. Çünkü
           projesine imza at›yor. Bu projelerden 8’ini tamamla-  o almazsa en büyük rakibi alacak, bu noktada al›c›
           yan, 17’sini sürdüren BCMS, bu y›l 18 yeni proje he-  yaln›zca flirketinizi al›p almama hesab› yapm›yor
           defliyor.                                        hem rakibinin al›p onu negatif etkilemesini de dü-
              BCMS Proje Yöneticisi Levent Tunca, flirketlerin  flünmek zorunda. Pazara kendisi girmeyip rakibi gi-
           de¤erini bulabilmesi için sundu¤u faydalar›n belir-  rerse hem bu pazar› kaybetmifl olacak, hem de bu
           lenmesi ve önplana ç›kart›lmas›n›n gerekli oldu¤unu  pazara girmesi daha da zorlaflacak. Oradaki maliyet
           söylüyor. Bir mal, ürün veya hizmetin sa¤lad›¤› fay-  hesab›n› sadece fayday› de¤il, zarar›n› da hesapla-
           dan›n ve sundu¤u f›rsatlar›n onun sat›n al›nmas›nda  y›p ona göre hesaplamak zorunda kal›yor. Al›c›n›n
           oynad›¤› role dikkat çeken Tunca, flirket evliliklerin-  nedenlerini anlamak önemlidir. fiirketinizi al›rken ne
           de stratejik veya finansal ortaklar›n sözkonusu ol-  fayda görüyor? Ne kadar çok fayda görüyorsa o ka-
           du¤unu belirtiyor.                               dar çok de¤er verir. Bir de hiç kimse kimseye geç-
              Kendileri aç›s›ndan müflterilerine stratejik ortakl›k  mifli için ortak olmaz. Geçmifliniz al›c› aday›n› masa-
           yapt›rmay› daha de¤erli bulduklar›n› aktaran Tunca,  ya getiren faktörlerden yaln›zca bir tanesidir ama
           “Finansal ortaklar, sizin yapt›¤›n›z ifli bilmeyen çe-  as›l önemli olan ‘Beraber ne yapaca¤›z?’sorusunun
           flitli kaynaklardan fon toplam›fl, bunlardan belirli bir  yan›t›d›r.”
           finansal getiri hedefleyen kurumlard›r. Biz müflterile-  Bir flirketin sürdürülebilirlili¤i için do¤ru zaman-
           rimize stratejik ortaklar› öneriyoruz, çünkü bu ortak-  da do¤ru hamleler ve yat›r›mlar›n zaman›nda yap›l-
           lar koydu¤u paran›n d›fl›nda size çok farkl› faydalar  mas› gerekti¤inin alt›n› çizen Tunca, flirketin de¤eri
           getiriyor” diyor.                                belirlenirken az bulunurlulu¤un da önemine iflaret
              Tunca, baflar›l› bir flirket sat›fl› için dört etkenin  ediyor.
           58 KobiEfor fiubat 2010
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63