Page 86 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 86
UZMAN Yenileflimin iyi yönetimi
ve KOB‹’ler
Y enileflim (inovasyon) ifl yafla- ve h›zl› hizmet alabilirler.
m›nda giderek gündemin en
l H›zl› Tepki: KOB‹’ler müflterilere
üst s›ralar›na t›rman›yor. Re-
kabetin küreselleflmesi iç pazar- ulaflma, marka oluflturma, ortak
ürün gelifltirme, tedarikçi kabili-
larda tehdit olufltururken bilginin yetlerinden yararlanma konusun-
h›zl› elde edilebilmesi flirketlerimi- da çok daha h›zl› tepki verebilir-
ze yeni olanaklar sunuyor. ler.
Türkiye ekonomisi dünyan›n bü- KalDer sürekli iyileflmelerle dünya
yük ekonomileri aras›nda yer al- çap›nda mükemmellik için cesaret
makta, mali sisteminin sa¤lad›¤› vermeye çal›flt›¤› KOB‹’lerimizin
istikrarla yat›r›m için çekici bir ül- de yenileflim çabalar›n› baflar›l› ör-
ke konumuna gelmektedir. Kal›c› nekler ve baflar› hikayelerinden
rekabet gücü için ise ihracat›m›z- yararlanarak her geçen gün daha
daki ciro olarak art›fl yerine art›k iyi yönetmelerine katk›da bulun-
cirodaki katma de¤ere dayal› ge- mak için 8-10 Kas›m’daki 19. Kali-
A.HAMD‹ DO⁄AN liflmeyi hedeflemeliyiz. Özellikle te Kongresi’nin ana temas›n› “Ye-
temel ihracat kalemleri olan oto- nileflim Yönetimi” olarak seçti.
KalDer Yönetim motiv, tekstil, elektronik gibi sek- Kongrede Inder Sidhu (C‹SCO
Kurulu Baflkan› törlerde katma de¤eri art›rarak SYSTEMS-Küresel Operasyonlar
büyümeyi ve krizlere karfl› daya- Strateji ve Planlama Baflkan Yar-
n›kl› olmay› baflarabiliriz. Katma d›mc›s›), Robert Tucker (The IN-
de¤eri art›rman›n yolu ise yeni NOVATION RESOURCES–Baflkan)
Süreçlerimizde, ürünler, hizmetler, yeni ifl yapma ana konuflmac›lar olarak yer ala-
ifl modellerimizde biçimleri gelifltirerek katma de¤er cak. Say›n Ersin Özince de “Ata-
zincirinin olabildi¤ince genifl k›s- türk ve Giriflimcilik“ bafll›kl› sunu-
gerçeklefltirece¤imiz m›na hakim olmay› gerektiriyor. mu ile Cumhuriyetimizin kurulufl
yarat›c› Bu alandaki önemli bir gösterge döneminin giriflimcilik hikayelerini
ihracattaki yüksek teknolojili anlatacak.
uygulamalarla ürünlerin oran›; Türkiye için yüzde Kongredeki 24 oturumun seçkin
yenileflim 5.1 olan bu oran AB ülkelerinde konuflmac›lar› ile:
l AB, ABD ve Türkiye’nin yenile-
yüzde 21.5. Bu a盤› kapatmak
kapasitesini Türkiye’nin öncelikli hedefi olmal›- flim politikalar›,
d›r. Ayr›ca süreçlerimizde, ifl mo- l Yenileflim süreçleri,
flirketlerimizde dellerimizde gerçeklefltirece¤imiz l Liderlik ve yenileflim iklimi,
gelifltirebilir ve yarat›c› uygulamalarla da yenile- l Ar-Ge ve yenileflim, ürün/hizmet
flim kapasitesini flirketlerimizde gelifltirme,
gelece¤e güvenle gelifltirebilir ve gelece¤e güvenle l Aç›k yenileflim,
bakabiliriz. bakabiliriz. l ‹nternetin gelece¤i-gelece¤in in-
KOB‹’lerimiz iletiflim teknolojileri- terneti gibi konular›n yan›nda sa¤-
nin geliflimi sayesinde yenileflim l›k, g›da, otomotiv, lojistik gibi
alan›nda da önemli avantajlara sektörlerde yenileflim uygulamala-
sahip oldular; r›n› kat›l›mc›lara sunaca¤›z.
l Daha büyük görünme: ‹nternetin Ayr›ca 8 Kas›m gününü yenileflim
yayg›nlaflmas› ile KOB‹’ler art›k ve yönetim alan›nda küçük ilgi
çok daha h›zl› ve ucuza görünür- gruplar› ile çal›fltaylar gerçeklefltir-
lük sa¤layabilirler. Eskiden fiziksel meye ay›rd›k.
olarak görünür olmak büyüklerin Beklentimiz KOB‹’lerimizin Kongre
üstünlü¤ü idi. sonunda özgüvenlerini tazeleye-
l Yeni Kald›raçlar: Yeni iliflkilerle rek iyi uygulamalar› kendi kurum-
tedarikçileri, sat›fl kanallar›, iflbir- lar›na tafl›malar› ve yeni pazarlara
li¤i ortaklar› ile olan iliflkilerini re- yeni ürünler ve hizmetler sunabil-
kabet için de¤erlendirebilirler. Ör- me yönünde giriflimlerini h›zlan-
ne¤in dünyan›n her yan›ndan ucuz d›rmalar›.
86 KobiEfor Kas›m 2010