Page 86 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 86

UZMAN                             Yenileflimin  iyi yönetimi
                                                             ve KOB‹’ler

                                        Y   enileflim (inovasyon) ifl yafla-  ve h›zl› hizmet alabilirler.
                                            m›nda giderek gündemin en
                                                                          l H›zl› Tepki: KOB‹’ler müflterilere
                                            üst s›ralar›na t›rman›yor. Re-
                                        kabetin küreselleflmesi iç pazar-  ulaflma, marka oluflturma, ortak
                                                                          ürün gelifltirme, tedarikçi kabili-
                                        larda tehdit olufltururken bilginin  yetlerinden yararlanma konusun-
                                        h›zl› elde edilebilmesi flirketlerimi-  da çok daha h›zl› tepki verebilir-
                                        ze yeni olanaklar sunuyor.        ler.
                                        Türkiye ekonomisi dünyan›n bü-    KalDer sürekli iyileflmelerle dünya
                                        yük ekonomileri aras›nda yer al-  çap›nda mükemmellik için cesaret
                                        makta, mali sisteminin sa¤lad›¤›  vermeye çal›flt›¤› KOB‹’lerimizin
                                        istikrarla yat›r›m için çekici bir ül-  de yenileflim çabalar›n› baflar›l› ör-
                                        ke konumuna gelmektedir. Kal›c›   nekler ve baflar› hikayelerinden
                                        rekabet gücü için ise ihracat›m›z-  yararlanarak her geçen gün daha
                                        daki ciro olarak art›fl yerine art›k  iyi yönetmelerine katk›da bulun-
                                        cirodaki katma de¤ere dayal› ge-  mak için 8-10 Kas›m’daki 19. Kali-
             A.HAMD‹ DO⁄AN              liflmeyi hedeflemeliyiz. Özellikle  te Kongresi’nin ana temas›n› “Ye-
                                        temel ihracat kalemleri olan oto-  nileflim Yönetimi” olarak seçti.
             KalDer Yönetim             motiv, tekstil, elektronik gibi sek-  Kongrede Inder Sidhu (C‹SCO
             Kurulu Baflkan›             törlerde katma de¤eri art›rarak   SYSTEMS-Küresel Operasyonlar
                                        büyümeyi ve krizlere karfl› daya-  Strateji ve Planlama Baflkan Yar-
                                        n›kl› olmay› baflarabiliriz. Katma  d›mc›s›),  Robert Tucker (The IN-
                                        de¤eri art›rman›n yolu ise yeni   NOVATION RESOURCES–Baflkan)
           Süreçlerimizde,              ürünler, hizmetler, yeni ifl yapma  ana konuflmac›lar olarak yer ala-
         ifl modellerimizde              biçimleri gelifltirerek katma de¤er  cak. Say›n Ersin Özince de “Ata-
                                        zincirinin olabildi¤ince genifl k›s-  türk ve Giriflimcilik“ bafll›kl› sunu-
       gerçeklefltirece¤imiz             m›na hakim olmay› gerektiriyor.   mu ile Cumhuriyetimizin kurulufl

                yarat›c›                Bu alandaki önemli bir gösterge   döneminin giriflimcilik hikayelerini
                                        ihracattaki yüksek teknolojili    anlatacak.
           uygulamalarla                ürünlerin oran›; Türkiye için yüzde  Kongredeki 24 oturumun seçkin
              yenileflim                 5.1 olan bu oran AB ülkelerinde   konuflmac›lar› ile:
                                                                          l AB, ABD ve Türkiye’nin yenile-
                                        yüzde 21.5. Bu a盤› kapatmak
             kapasitesini               Türkiye’nin öncelikli hedefi olmal›-  flim politikalar›,
                                        d›r. Ayr›ca süreçlerimizde, ifl mo-  l Yenileflim süreçleri,
           flirketlerimizde              dellerimizde gerçeklefltirece¤imiz  l Liderlik ve yenileflim iklimi,
          gelifltirebilir ve             yarat›c› uygulamalarla da yenile-  l Ar-Ge ve yenileflim, ürün/hizmet
                                        flim kapasitesini flirketlerimizde  gelifltirme,
         gelece¤e güvenle               gelifltirebilir ve gelece¤e güvenle  l  Aç›k yenileflim,
             bakabiliriz.               bakabiliriz.                      l ‹nternetin gelece¤i-gelece¤in in-
                                        KOB‹’lerimiz iletiflim teknolojileri-  terneti gibi konular›n yan›nda sa¤-
                                        nin geliflimi sayesinde yenileflim  l›k, g›da, otomotiv, lojistik gibi
                                        alan›nda da önemli avantajlara    sektörlerde yenileflim uygulamala-
                                        sahip oldular;                    r›n› kat›l›mc›lara sunaca¤›z.
                                        l Daha büyük görünme: ‹nternetin  Ayr›ca 8 Kas›m gününü yenileflim
                                        yayg›nlaflmas› ile KOB‹’ler art›k  ve yönetim alan›nda küçük ilgi
                                        çok daha h›zl› ve ucuza görünür-  gruplar› ile çal›fltaylar gerçeklefltir-
                                        lük sa¤layabilirler. Eskiden fiziksel  meye ay›rd›k.
                                        olarak görünür olmak büyüklerin   Beklentimiz KOB‹’lerimizin Kongre
                                        üstünlü¤ü idi.                    sonunda özgüvenlerini tazeleye-
                                        l Yeni Kald›raçlar:  Yeni iliflkilerle  rek iyi uygulamalar› kendi kurum-
                                        tedarikçileri, sat›fl kanallar›, iflbir-  lar›na tafl›malar› ve yeni pazarlara
                                        li¤i ortaklar› ile olan iliflkilerini re-  yeni ürünler ve hizmetler sunabil-
                                        kabet için de¤erlendirebilirler. Ör-  me yönünde giriflimlerini h›zlan-
                                        ne¤in dünyan›n her yan›ndan ucuz  d›rmalar›.

           86 KobiEfor Kas›m 2010
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91