Page 74 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 74

F‹RMA TANITIM



                                  KOB‹’den müflterisine ‘KAMPANYA’
                   Pazar böyle genifller





           Dünyada ilk kez KOB‹’ler için ‹nteraktif Müflteri Sadakat Program›; Puan + bafllad›.
                             Müflterisini Puan + ile ödüllendirmek isteyen KOB‹,
                                   promosyonda kurallar› kendisi belirliyor.

                                                            art›k yeteri kadar ilgi çekmiyor. Biz de büyük firma-
                                                            lar›n kulland›¤› sistemi küçük iflletmelere nas›l uyar-
                                                            lar›z diye kafa yorduk. Böylece PUAN+ ‹nteraktif
                                                            Müflteri Sadakat Program› do¤du” diye konufltu.
                                                              Türkiye’nin 81 ilindeki bütün küçük iflletmeler bu
                                                            hizmetten yararlanabilir. Tek flart ise T.C. yasalar›na
                                                            göre kurulmufl bir tüzel kiflilik olmak. Arcan, günü-
                                                            müzde küçük iflletmelerin en az büyük firmalar ka-
                                                            dar pazarlama araçlar›n› etkin kullanmak, müflterisi-
                                                            ni takip etmek, beklentilerini en do¤ru flekilde kar-
                                                            fl›lamak zorunda oldu¤unu aktar›yor. Bununla birlik-
                                                            te, her müflterisiyle bire bir diyalog kurma f›rsat›na
                                                            sahip olan küçük iflletmeler, büyük iflletmenin yapa-
                                                            mad›¤›n› yapabiliyor. Ancak ellerindeki araç say›s›
                                                            çok k›s›tl›. ‹nteraktif Müflteri Sadakat Program›, bu
                                                            araç say›s›n› ve tüketicilerin iflletmeye ba¤l›l›¤›n› ar-
                                                            t›ran bir hizmet.
                                                              Program flöyle iflliyor
                                                              Programa kat›lmak isteyen iflletmeler, düzenle-
                                                            mek istedikleri promosyon için kurallar› kendisi be-
                                                            lirliyor, hangi ürün ya da hizmet için hangi flartlarda
                                                            kaç puan da¤›taca¤›na karar veriyor.
                                                              PUAN+’n›n yollad›¤› puan kartlar›n›, kendi belirle-
                                                            dikleri kurala uygun al›flverifl yapan müflterilerine
           KOB‹ Puan +’y› kullan›rken tüm sistem için para ödemiyor,   da¤›t›yor, müflteriler, toplad›klar› puanlar belirli bir
           sadece kaç kifli için bu kampanyay› yapmak istiyorsa
           kat›l›mc› bafl›na ödeme yap›yor.                  say›ya ulafl›nca, hediye almaya hak kazan›yor. Pro-
                                                            mosyon kampanyas› süresince, taleplerin toplanma-
                                                            s›, verilerin kaydedilmesi, hediye temini ve gönderi-
          B      du¤u bilinciyle 1997 y›l›nda kurulan Azenet,  mi gibi tüm iflleri üstlenen PUAN+, iflletmenin reka-
                 iliflim teknolojilerinin hayat›n bir parças› ol-
                                                            bette yere daha sa¤lam basmas›na yard›mc› oluyor.
                 öncelikle KOB‹’ler için Puan + ‹nteraktif Müfl-
                                                            PUAN+ bir anlamda, küçük bir bedel karfl›l›¤›nda,
                 teri Sadakat Program›’n› bafllatt›. Azenet Ge-
           nel Koordinatörü Bahad›r Arcan, büyük iflletmelerin  tam teflekküllü bir pazarlama departman› gibi hiz-
                                                            met veriyor. Arcan, “Böyle bir puan kampanyas› yap-
           imkanlar› dahilinde müflterileri için özel projeler ge-  man›n maliyeti yüksek. Bunu sadece hediye maliye-
           lifltirmesine ra¤men KOB‹’lerin ayn› flansa sahip ol-  ti olarak düflünmemek gerekir. Sistem kurman›n tek-
           mad›¤›n› belirterek, “Sistemi KOB‹’ler için basite in-  nolojik maliyeti, altyap› yat›r›m›, hediyelerin bedeli
           dirgedik. ‹nterneti kullanan ve en az bir kez al›flve-  ve en önemlisi, tüm bu sistemi sürekli aktif tutmak
           rifl yapm›fl herkes, 5 dakika içerisinde kampanyas›n›  için gerekli iflgücünün maliyeti de hesaplara dahil
           yaratabilir” dedi. Rekabetin her ölçekteki firma için  edilmeli.
           önemli oldu¤unu aktaran Arcan, günümüzde küçük     Tüm bunlar› alt alta koydu¤umuzda küçük bir ifl-
           iflletmelerin yeni müflteriyi kazanmay› de¤il, öncelik  letmenin böyle bir kayna¤› ay›rmas› çok da kolay
           olarak mevcut müflteriyi elde tutmay› düflündü¤ünü  de¤il. Bizim sistemimiz de burada devreye giriyor.
           savundu. Arcan, “Bu düflünceden yola ç›karak, ifllet-  Sayd›¤›m›z tüm maliyetler, kullan›c› firmalar aras›n-
           melerin hali haz›rda yapt›¤› indirim kuponlar›, beda-  da kat›l›mc› bedeli baz›nda paylaflt›r›l›yor. Böylece
           va ürünler, küçük hediyeler gibi kampanyalar› ince-  firma aya¤›n› yorgan›na göre uzatabiliyor ve sadece
           ledik. Maliyet dengesi aç›s›ndan bak›ld›¤›nda, hedi-  ihtiyaç duydu¤u kadar›n› küçük bir bedelle elde ede-
           yenin boyutu sorunu ortaya ç›k›yor. ‹ndirim çekleri
                                                            biliyor” diye konufluyor.
           74 KobiEfor Kas›m 2010
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79