Page 74 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 74
F‹RMA TANITIM
KOB‹’den müflterisine ‘KAMPANYA’
Pazar böyle genifller
Dünyada ilk kez KOB‹’ler için ‹nteraktif Müflteri Sadakat Program›; Puan + bafllad›.
Müflterisini Puan + ile ödüllendirmek isteyen KOB‹,
promosyonda kurallar› kendisi belirliyor.
art›k yeteri kadar ilgi çekmiyor. Biz de büyük firma-
lar›n kulland›¤› sistemi küçük iflletmelere nas›l uyar-
lar›z diye kafa yorduk. Böylece PUAN+ ‹nteraktif
Müflteri Sadakat Program› do¤du” diye konufltu.
Türkiye’nin 81 ilindeki bütün küçük iflletmeler bu
hizmetten yararlanabilir. Tek flart ise T.C. yasalar›na
göre kurulmufl bir tüzel kiflilik olmak. Arcan, günü-
müzde küçük iflletmelerin en az büyük firmalar ka-
dar pazarlama araçlar›n› etkin kullanmak, müflterisi-
ni takip etmek, beklentilerini en do¤ru flekilde kar-
fl›lamak zorunda oldu¤unu aktar›yor. Bununla birlik-
te, her müflterisiyle bire bir diyalog kurma f›rsat›na
sahip olan küçük iflletmeler, büyük iflletmenin yapa-
mad›¤›n› yapabiliyor. Ancak ellerindeki araç say›s›
çok k›s›tl›. ‹nteraktif Müflteri Sadakat Program›, bu
araç say›s›n› ve tüketicilerin iflletmeye ba¤l›l›¤›n› ar-
t›ran bir hizmet.
Program flöyle iflliyor
Programa kat›lmak isteyen iflletmeler, düzenle-
mek istedikleri promosyon için kurallar› kendisi be-
lirliyor, hangi ürün ya da hizmet için hangi flartlarda
kaç puan da¤›taca¤›na karar veriyor.
PUAN+’n›n yollad›¤› puan kartlar›n›, kendi belirle-
dikleri kurala uygun al›flverifl yapan müflterilerine
KOB‹ Puan +’y› kullan›rken tüm sistem için para ödemiyor, da¤›t›yor, müflteriler, toplad›klar› puanlar belirli bir
sadece kaç kifli için bu kampanyay› yapmak istiyorsa
kat›l›mc› bafl›na ödeme yap›yor. say›ya ulafl›nca, hediye almaya hak kazan›yor. Pro-
mosyon kampanyas› süresince, taleplerin toplanma-
s›, verilerin kaydedilmesi, hediye temini ve gönderi-
B du¤u bilinciyle 1997 y›l›nda kurulan Azenet, mi gibi tüm iflleri üstlenen PUAN+, iflletmenin reka-
iliflim teknolojilerinin hayat›n bir parças› ol-
bette yere daha sa¤lam basmas›na yard›mc› oluyor.
öncelikle KOB‹’ler için Puan + ‹nteraktif Müfl-
PUAN+ bir anlamda, küçük bir bedel karfl›l›¤›nda,
teri Sadakat Program›’n› bafllatt›. Azenet Ge-
nel Koordinatörü Bahad›r Arcan, büyük iflletmelerin tam teflekküllü bir pazarlama departman› gibi hiz-
met veriyor. Arcan, “Böyle bir puan kampanyas› yap-
imkanlar› dahilinde müflterileri için özel projeler ge- man›n maliyeti yüksek. Bunu sadece hediye maliye-
lifltirmesine ra¤men KOB‹’lerin ayn› flansa sahip ol- ti olarak düflünmemek gerekir. Sistem kurman›n tek-
mad›¤›n› belirterek, “Sistemi KOB‹’ler için basite in- nolojik maliyeti, altyap› yat›r›m›, hediyelerin bedeli
dirgedik. ‹nterneti kullanan ve en az bir kez al›flve- ve en önemlisi, tüm bu sistemi sürekli aktif tutmak
rifl yapm›fl herkes, 5 dakika içerisinde kampanyas›n› için gerekli iflgücünün maliyeti de hesaplara dahil
yaratabilir” dedi. Rekabetin her ölçekteki firma için edilmeli.
önemli oldu¤unu aktaran Arcan, günümüzde küçük Tüm bunlar› alt alta koydu¤umuzda küçük bir ifl-
iflletmelerin yeni müflteriyi kazanmay› de¤il, öncelik letmenin böyle bir kayna¤› ay›rmas› çok da kolay
olarak mevcut müflteriyi elde tutmay› düflündü¤ünü de¤il. Bizim sistemimiz de burada devreye giriyor.
savundu. Arcan, “Bu düflünceden yola ç›karak, ifllet- Sayd›¤›m›z tüm maliyetler, kullan›c› firmalar aras›n-
melerin hali haz›rda yapt›¤› indirim kuponlar›, beda- da kat›l›mc› bedeli baz›nda paylaflt›r›l›yor. Böylece
va ürünler, küçük hediyeler gibi kampanyalar› ince- firma aya¤›n› yorgan›na göre uzatabiliyor ve sadece
ledik. Maliyet dengesi aç›s›ndan bak›ld›¤›nda, hedi- ihtiyaç duydu¤u kadar›n› küçük bir bedelle elde ede-
yenin boyutu sorunu ortaya ç›k›yor. ‹ndirim çekleri
biliyor” diye konufluyor.
74 KobiEfor Kas›m 2010