Page 132 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 132
FUAR
ARKEM’in katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
www.arkem.com.tr
ç›lar› Birli¤i (‹KM‹B) Yö-
netim Kurulu Baflkan›
Murat Akyüz, 2023 ‹hra-
cat Stratejisi çerçevesin-
de, kimya sektör ihraca-
t›n›n yol haritas›n› belir-
lemeye çal›flt›klar›n› söy-
leyerek sektörel hedefle-
rini flöyle aç›klad›: “2023
y›l›nda 500 milyar dolar
olarak hedeflenen Türki- ARKEM:
ye ihracat›nda yüzde 10 “Turkchem’den memnunuz”
payla 50 milyar dolar
sektörel ihracat›, hedef Arkem Kimya Sanayi, 1992’den bu yana kim-
Murat Akyüz, olarak belirledik. Küresel yasal hammadde distribütörlü¤ü yap›yor. Kuru-
Mehmet Büyükekfli ekonomik krizin ard›n- lufllar›n›n ilk y›llar›nda 4-5 kalem üründe 16 bin
dan h›zl› bir toparlanma ton sat›fl yapan firma, 200’ün üzerinde ürünle bu
sürecini yaflayan sektörümüzün ihracat›ndaki art›fl y›l 245 bin ton kimyasal hammadde sat›fl kapa-
trendinin, önümüzdeki dönem içerisinde de devam sitesine ulaflt›. Yaklafl›k 280- 290 milyon dolar ci-
edece¤ini ümit ediyoruz.” rolar› oldu¤unu aktaran Arkem Kimya Sanayi Ge-
nel Müdürü Tezel Kökdemir, cironun bir k›sm›n›n
Sektörün sorunlar› temsilcilik bir k›sm›n›n ise ithalat ve ihracattan
Tüm olumlu göstergelere ra¤men sektörün sorun- kaynakland›¤›n› aktar›yor. Arkem’in ürünleri ilaç,
lar›n›n oldu¤una dikkat çeken Akyüz konuflmas›n› tar›m, g›da, plastik, boya gibi çok çeflitli sektör-
flöyle sürdürdü: “Kimya sektörü, kendisinden hariç de kullan›l›yor. Kimyasal hammadde üretimi ko-
birçok sektörün hammadde, ara mamul ve mamul nusunda görüfl bildiren Kökdemir, “Türkiye için-
ihtiyac›n› karfl›lamaktad›r. Sektörümüz son y›llarda de bir hammadde üretimini ön plana ç›karm›yo-
istikrarl› yap›n›n da verdi¤i güven ve destekle ciddi ruz. Çünkü müflterilerimizle karfl› karfl› gelmeme-
bir geliflim sürecine girmifltir. Bu çerçevede ‘Kimya miz laz›m. Örne¤in boya sektöründe üretim yapa-
Sanayi Strateji Belgesi’ çal›flmalar›n› tamamlad›k. may›z. Ama dünyan›n baflka ülkelerinde ham-
Sektörün temsilcileri taraf›ndan belirlenen ana alan- madde üreten firmalara belli oranda ortak olup
lar do¤rultusunda tespit edilen sorunlar ve çözüm veya hisse al›p ürünlerin da¤›t›m›nda olmak iste-
önerilerini derleyerek, müdahale alanlar›n› tespit et- riz. Bu yap›m›zla üretim gündemde de¤ildir” diye
tik.” konufluyor. Küresel ekonomik krizin firmaya etki-
sini aktaran Kökdemir, “Çok iyi bir müflteri ve te-
Fuar bir “dünya fuar›”yd› darikçi taban›m›z var. Piyasada oturmufl olman›n
Fuar Türk kimya sektörünü bir araya getiren ve verdi¤i avantajla krizden çok etkilenmedik. Ama
dünya ile buluflmas›n› sa¤layan Turkchem 2010, Or- kriz biraz daha sürseydi sorun olabilirdi. En
tado¤u ve Do¤u Avrupa’n›n en büyük kimya fuar› ni- önemlisi kriz döneminde müflterilerimiz herhangi
teli¤inde. 108'i yabanc› 312 firman›n kat›ld›¤› fuarda bir sorun ile karfl›laflmad›. Bu büyük bir flanst›”
bu y›l Hindistan, Çin ve M›s›r ülke pavyonlar›n›n ya- diye konufltu. Turkchem 2010’a iliflkin de görüfl
n› s›ra; Tayvan, Polonya, Özbekistan, ‹talya, Avus- bildiren Kökdemir, fuardan memnun oldu¤unu ve
tralya, Kore, Fransa, Hollanda, ‹ngiltere ve ABD’den, fuar›n uluslar aras› bir yap›ya ulaflt›¤›n› aktard›.
100’ ü aflk›n direkt yabanc› kat›l›mc› yer ald›. ‹lk kez Tezel Kökdemir, fuara prestijin yan› s›ra mevcut
2006 y›l›nda organize edilen fuar, Kimya Sektör Plat- ve potansiyel tüm müflterilerle buluflmak amac›y-
formu (KSP) ve üyelerinin destekledi¤i tek kimya la kat›ld›klar›n› sözlerine ekledi.
fuar› olma özelli¤ini de tafl›yor.
132 KobiEfor Kas›m 2010