Page 62 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 62

‹ZLEN‹M











                                              OBAMA SIRRI





                                          Türkiye’nin ve dünyan›n önde gelen siyasal iletiflim
                                          uzmanlar›, seçim kazand›ran iletiflim stratejilerini
                                             pazarlama dünyas›n›n temsilcileriyle HEDEF
            NURDAN SÖNMEZ                       “HEDEF K‹TLE” konferans›nda paylaflt›.
        E       lement Strateji Yönetimi  Dan›flman› Dr. Gülfem Saydan


                                          Sanver; “Gündemin siyaset tara-
                ve Dan›flmanl›k taraf›n-
                                          f›ndan belirlendi¤i Türkiye’de ile-
                dan düzenlenen HEDEF
                                          tiflime daha fazla a¤›rl›k verilme-
                “HEDEF K‹TLE” konfe-
                rans›ndan aktaraca¤›m
                                            “Siyaset ile iletiflim hayat›n ta
          notlar›n KobiEfor okurlar›na ya-  si gerekti¤ini” vurgulad›.
          rarl› olaca¤›n› düflünüyorum.    kendisidir. Bu nedenle bu konfe-
            Konferansta, baflta ABD Bafl-   rans› yaln›zca siyasetçilere aç-
          kan› Barack Obama’n›n dijital   mad›k. Baflta pazarlama dünyas›
          kampanya ve ulusal saha direk-  olmak üzere herkesin siyasal ile-
          törleri olmak üzere, siyasal ile-  tiflimden alaca¤› dersler var” di-      Jeremy Bird
          tiflim alan›nda uzman birçok     yen Sanver; tema olarak ABD
          yerli ve uluslararas› uzman ko-  Baflkan› Barack Obama için 2008   JEREMY BIRD: “OBAMA
          nuflmac›yd›.                     ve 2012 baflkanl›k seçimlerinde
            Etkinlikte, seçim kampanyala-  yürütülen kampanyalar› de¤er-      KAMPANYASINDA,
          r›nda kullan›lan iletiflim yöntem-  lendireceklerini söyledi.       ‹LET‹fi‹M ‹Ç‹N YEREL
          lerinin incelikleri, hedef kitleyi                                  TOPLULUKLARDAN
          bulma; do¤ru mesajlar› üretme     Obama’y› nas›l                   L‹DERLER YARATTIK.
          ve hedef kitleye do¤ru kanaldan   kazand›rd›k?
          ulaflma yaklafl›mlar› seçim kam-    2012 seçimlerinde Obama’n›n    MESAJLARIMIZDA ‘YEN‹’,
          panyalar›n›n ve siyasal iletiflim  Ulusal Saha Direktörü Jeremy   ‘DE⁄‹fi‹M’, ‘BARIfi’, ‘B‹Z’,
          dünyas›n›n önemli isimleri tara-  Bird, hedef kitleye sahada ulafl-  ‘AYNI’ KEL‹MELER‹N‹
          f›ndan enine boyuna masaya ya-  man›n ve do¤ru mesaj› do¤ru kit-   KULLANDIK. ORTAK
          t›r›ld›.                        leye iletmenin püf noktalar›n›
                                          paylaflt›.                        TOPLUMSAL ÇIKARLARA
            Pazarlama ve siyaset            Ölçekli yap›: “Mesaj›n›z› mil-     FOKUSLANDIK.”
            Element Strateji Yönetimi ve  yonlarca insana ulaflt›rmak isti-
          Dan›flmanl›k Ltd. fiti’nin Kurucu-  yorsan›z öncelikle ölçekli bir yap›  r› izledik. Her bölge, her ›rka ay-
          su, Pollie Ödüllü Siyasal ‹letiflim  oluflturmal›s›n›z” diyen Bird;  n› mesaj dilini kulland›k, kiflisel
                                          “Obama kampanyas›nda eyalet,    bir dil kulland›k. Sizin mesaj›n›-
                                          bölge ve mahalli temelde kurdu-  z›n, hikayenizin  içinde müflteri-
                                          ¤umuz direktörlükler, gönüllüle-  nin de hikayesi olmal›yd›, buna
                                          ri e¤itti ve her gönüllüden birer  özen gösterdik. Kitlelerin ortak
                                          ‘lider’ yaratt›k. Yerel düzeyde  ç›kar› neydi, onu tespit ettik ve
                                          yetkilendirme, insanlar›n kam-  ona fokusland›k....
                                          panyaya olan adanm›fll›¤›n› art›r-  Ayn› yollardan geldik: “Me-
                                          d›, bu sayede seçmenlerle daha  sajlar› tan›mlarken, flu soruyu
                                          kiflisel bir iliflki kurmay› baflar-  sorduk ve test ettik: a) Söyledik-
                                          d›k” diye konufltu.              lerimiz nas›l cevaplan›rd› veya
                                            Aç›k kap› politikas›: Bird flun-  bizim cevab›m›z ne olurdu? Bu
               Dr. Gülfem Saydan Sanver   lar› söyledi: “Aç›k kap› politikala-  mesajda amac›n ne, neye ulafl-

          62 KobiEfor Nisan 2015
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67