Page 62 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 62
‹ZLEN‹M
OBAMA SIRRI
Türkiye’nin ve dünyan›n önde gelen siyasal iletiflim
uzmanlar›, seçim kazand›ran iletiflim stratejilerini
pazarlama dünyas›n›n temsilcileriyle HEDEF
NURDAN SÖNMEZ “HEDEF K‹TLE” konferans›nda paylaflt›.
E lement Strateji Yönetimi Dan›flman› Dr. Gülfem Saydan
Sanver; “Gündemin siyaset tara-
ve Dan›flmanl›k taraf›n-
f›ndan belirlendi¤i Türkiye’de ile-
dan düzenlenen HEDEF
tiflime daha fazla a¤›rl›k verilme-
“HEDEF K‹TLE” konfe-
rans›ndan aktaraca¤›m
“Siyaset ile iletiflim hayat›n ta
notlar›n KobiEfor okurlar›na ya- si gerekti¤ini” vurgulad›.
rarl› olaca¤›n› düflünüyorum. kendisidir. Bu nedenle bu konfe-
Konferansta, baflta ABD Bafl- rans› yaln›zca siyasetçilere aç-
kan› Barack Obama’n›n dijital mad›k. Baflta pazarlama dünyas›
kampanya ve ulusal saha direk- olmak üzere herkesin siyasal ile-
törleri olmak üzere, siyasal ile- tiflimden alaca¤› dersler var” di- Jeremy Bird
tiflim alan›nda uzman birçok yen Sanver; tema olarak ABD
yerli ve uluslararas› uzman ko- Baflkan› Barack Obama için 2008 JEREMY BIRD: “OBAMA
nuflmac›yd›. ve 2012 baflkanl›k seçimlerinde
Etkinlikte, seçim kampanyala- yürütülen kampanyalar› de¤er- KAMPANYASINDA,
r›nda kullan›lan iletiflim yöntem- lendireceklerini söyledi. ‹LET‹fi‹M ‹Ç‹N YEREL
lerinin incelikleri, hedef kitleyi TOPLULUKLARDAN
bulma; do¤ru mesajlar› üretme Obama’y› nas›l L‹DERLER YARATTIK.
ve hedef kitleye do¤ru kanaldan kazand›rd›k?
ulaflma yaklafl›mlar› seçim kam- 2012 seçimlerinde Obama’n›n MESAJLARIMIZDA ‘YEN‹’,
panyalar›n›n ve siyasal iletiflim Ulusal Saha Direktörü Jeremy ‘DE⁄‹fi‹M’, ‘BARIfi’, ‘B‹Z’,
dünyas›n›n önemli isimleri tara- Bird, hedef kitleye sahada ulafl- ‘AYNI’ KEL‹MELER‹N‹
f›ndan enine boyuna masaya ya- man›n ve do¤ru mesaj› do¤ru kit- KULLANDIK. ORTAK
t›r›ld›. leye iletmenin püf noktalar›n›
paylaflt›. TOPLUMSAL ÇIKARLARA
Pazarlama ve siyaset Ölçekli yap›: “Mesaj›n›z› mil- FOKUSLANDIK.”
Element Strateji Yönetimi ve yonlarca insana ulaflt›rmak isti-
Dan›flmanl›k Ltd. fiti’nin Kurucu- yorsan›z öncelikle ölçekli bir yap› r› izledik. Her bölge, her ›rka ay-
su, Pollie Ödüllü Siyasal ‹letiflim oluflturmal›s›n›z” diyen Bird; n› mesaj dilini kulland›k, kiflisel
“Obama kampanyas›nda eyalet, bir dil kulland›k. Sizin mesaj›n›-
bölge ve mahalli temelde kurdu- z›n, hikayenizin içinde müflteri-
¤umuz direktörlükler, gönüllüle- nin de hikayesi olmal›yd›, buna
ri e¤itti ve her gönüllüden birer özen gösterdik. Kitlelerin ortak
‘lider’ yaratt›k. Yerel düzeyde ç›kar› neydi, onu tespit ettik ve
yetkilendirme, insanlar›n kam- ona fokusland›k....
panyaya olan adanm›fll›¤›n› art›r- Ayn› yollardan geldik: “Me-
d›, bu sayede seçmenlerle daha sajlar› tan›mlarken, flu soruyu
kiflisel bir iliflki kurmay› baflar- sorduk ve test ettik: a) Söyledik-
d›k” diye konufltu. lerimiz nas›l cevaplan›rd› veya
Aç›k kap› politikas›: Bird flun- bizim cevab›m›z ne olurdu? Bu
Dr. Gülfem Saydan Sanver lar› söyledi: “Aç›k kap› politikala- mesajda amac›n ne, neye ulafl-
62 KobiEfor Nisan 2015