ÖNEMLİ NOTLAR

Z kuşağının doğru yönlendirilmesi gerekiyor

EY, Microsoft ve TeachAI iş birliğiyle yaptığı Z kuşağı ve yapay zekâ arasındaki ilişkiyi ele alan yeni araştırmasını yayımladı.

Araştırma, 2030’a kadar küresel iş gücünün %30’unu oluşturacak Z kuşağının yapay zekâyı aktif bir şekilde kullandığını ancak bu teknolojinin geniş kapsamda değerlendirilmesinde bazı eksiklikler yaşandığını ortaya koyuyor. Aynı zamanda yapay zekâ için birincil bilgi kaynağının sosyal medya olduğunu da gösteren araştırmada, Z kuşağının yapay zekânın geleceğinin temel itici gücü olacağına dikkat çekiliyor. EY Türkiye İş Gücü Danışmanlığı Lideri ve Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı Ersin Yıldırım, “Z kuşağının yapay zekâ alanında temelden etkin bir şekilde yönlendirilmesi için eğitim ve iş dünyasının iş birliği halinde olması, eleştirel düşünme becerilerinin güçlendirilmesine yönelik stratejiler geliştirmesi gerekiyor” diye konuştu.