banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

01.05.2021, 00:01 13534

Ülkemizin Parlayan Sektöründe Başarılı Bir Proje

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’nca desteklenen “Oyun Girişimcisi Yetiştirme Projesi”, TOSYÖV tarafından yürütülmektedir. Türkiye’de dijital oyun sektörünün büyüme hızını daha da artırması ve dünyadaki diğer firmalarla rekabetini güçlendirmesi için genç yaştan başlayarak nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi, bu alanda girişimciler yetişmesi, sektörün gelişimi için kamusal destek sağlanması ve oyun sektörü aktörleri arasında işbirliğini sağlayacak bu tür projeleri çoğaltmamız gerekiyor.

Dijital oyun sektörü dünyanın ve ülkemizin en hızlı büyüyen sektörü. 2020 Türkiye Oyun Sektörü Raporu’nda yer alan verilerde; küresel ticaretin öncüsü olan otomotiv, enerji gibi sektörlerin büyüme hızlarını geçerek son dönemde en hızlı büyüyen sektör haline gelen sektörün bu başarısında; akıllı telefon ve tabletlerin günlük kullanımdaki yerinin artması, bilgisayar ve konsollara ulaşımın kolaylaşması, dijital donanım maliyetlerinin düşmesi, internetin yaygınlaşması ve akıllı cihaz kullanım yaş aralığının genişlemesinin önemli yer tuttuğu görülüyor.
Pazarın; 450 milyon dolarla mobil oyunlar, 230 milyon dolarla bilgisayar ve 200 milyon dolarla konsol oyun pazarı olarak gerçekleştiği tahmin ediliyor. 83 milyonu aşkın nüfuslu ülkemizde; 35 milyon mobil oyuncu, 22 milyon bilgisayar oyuncusu, 17 milyon konsol oyuncusu bulunuyor.


Oyuncuların yüzde 55’i erkeklerden yüzde 45’i kadınlardan oluşuyor.  Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor. Pandemi etkisi altında geçen 2020’de daha önce hiç oyun oynamayan kişiler dahi oyun oynadı. Hypecasual oyunlar yeni oyuncular için trend olurken; hardcore oyuncular bir önceki sene olduğu gibi; Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyunlarını tercih etti. Her kitlenin sevebileceği türdeki Among Us, Fall Guys gibi casual oyunlar dönemsel olarak sektöre damga vurdu. Offline etkinlikler yerini online turnuvalara devrederken sayısız turnuva oyuncular ve aynı zamanda markalar için yeni bir dünya yarattı.

Türkiye’de dijital oyun sektörünün büyüme hızını daha da artırması ve dünyadaki diğer firmalarla rekabetini güçlendirmesi için genç yaştan başlayarak nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi, ortak kullanıma yönelik fiziki olanakların geliştirilmesi, sektörün gelişimi için kamusal destek sağlanması ve oyun sektörü aktörleri arasında işbirliğini sağlayacak yapıların mevcudiyeti büyük önem taşımaktadır. T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri (2020-1) çerçevesinde desteklenen 6 ay süreli  “Oyun Girişimcisi Yetiştirme Projesi” Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler Vakfı (TOSYÖV) tarafından yürütülmektedir.

TOSYÖV Başkanı Nezih Kuleyin’den projenin gelişmesine yönelik şu güncel bilgileri edindim. “Ülkemizde nitelikli uzman bilişim personelinin azlığı üretimin dönüşümünün önünde duran en büyük engeldir. Bir oyun geliştirici çok yönlü ve geniş kapsamlı bilgi birikimine sahip olmalıdır. Grafik uygulamalardan, yapay zekâ tekniklerini programlaştırmaya kadar birçok konuda bilgi sahibi olmalıdır. Pojenin temel yaklaşımını bu bağlamda da değerlendirmemiz gerekmektedir. Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Ankara Kalkınma Ajansı işbirliği içerisinde gerçekleştirilmekte olan projemiz, üniversite mezunu veya öğrencilerinden oluşan gençlerin oyun girişimcisi yetiştirilmesi için ‘Liderlik’ ve ‘girişimcilik’ eğitimleri verilerek dış ticaret ve finans konularında bilgilendirilmeleri ve akabinde oyun girişimcisi olmalarını amaçlamaktadır.

Projenin ilk grubu eğitimleri tamamlandı. Proje kapsamında 4 hafta sürecek 2. Grup eğitimlerine 30 Mart 2021 tarihinde başlanıldı. Projede 4 grup yer alacak ve toplamda eğitimler; 280 saat Liderlik, 280 saat Girişimcilik ve 280 saat Oyun Geliştirme Eğitimi olarak planlanmıştır. Eğitimlerin 3. Grubu Mayıs ayında başlayacaktır. Belirtilen gruptaki katılımcıların eğitilmelerine ilişkin çalışmaların çözümüne yönelik, eğitimlerin verilerek oyun girişimcisi yetiştirilmesi ve bunların aldıkları eğitim sonunda teknoparklarda kendi şirketlerini kurmaları, ayrıca katılımcıların oyun girişimciliğini tam anlamıyla öğrenerek geleceğe yönelik kendilerine bir meslek seçimi yapabilmelerini sağlamaktır. Proje sonucunda eğitim süreçlerinde geliştirilecek olan oyun girişimci adaylarına kendi işlerini kurmaları için tüm yol haritaları çizilecektir” diyor TOSYÖV Başkanımız Nezih Kuleyin.

Proje bileşenlerini kutluyorum. Türkiye’de dijital oyun sektörünün büyüme hızını daha da artırması ve dünyadaki diğer firmalarla rekabetini güçlendirmesi için genç yaştan başlayarak nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi, bu alanda girişimciler yetişmesi, sektörün gelişimi için kamusal destek sağlanması ve oyun sektörü aktörleri arasında işbirliğini sağlayacak bu tür projeleri çoğaltmamız gerekiyor.

Yorumlar (0)