Tutkulu ve İddialı Bir Hedef: Sektöründe Çalışılacak En İyi İşyeri Olmak!
Bu konuda uzman dünyanın en iyi işyeri ünvanını kazanan şirketin üst düzey yöneticisi formül olarak, “Kesinlikle her şeyi çözemedik, ancak bizim için başarılı bir çalışma formülüne sahibiz: kültür + teknoloji + veri = çalışan bağlılığı” diyor.
Şirketinizin başarısı için bu kazanan formülü nasıl entegre edebileceğinize bir göz atalım.
#1 Kültür
Şirket kültürü her şirkette tasarım veya varsayılan olarak mevcuttur. Başarılı olan şirketler kültürlerini, kurumun temel değer stratejisini destekleyici, temel değerleri, inançlarını ve davranışlarını yansıtacak şekilde tasarlarlar.
Etkili kültürün oluşumu çalışanların göstermiş olduğu liderlik başarılarıyla her birimin liderlerine yukarıdan aşağıya doğru akar. Liderlik yapıcı ve pozitif bir kültür inşa etmeye kararlı olduğunda, çalışanlar işlerinde aradıkları netlik ve amacı bulurlar. İşletmeler ve çalışanlar kültür nedeniyle benzer değerleri paylaştığında, katılım doğal olarak gerçekleşir.
Birden fazla kuşak aynı çatı altında işlerini kendilerine özgü metodlarla tutku ve ilgi ile sürdürmeleri için onları teşvik etmekten yararlanabilirler. Günümüzde çalışanlar geri bildirimi ön planda tutan ve kendisinin katılımını kolaylaştıran, kendi fikirlerine değer veren ve dinleyen şirketlerde çalışmak istiyorlar.
#2 Teknoloji
Uzmanlar, geleceğin başarılı şirketlerinin deneyimler etrafında inşa edileceğini öngörüyorlar. Bu şirketler, uzun vadede başarılı olacaklardır. Çalışanlar, günümüzde normal mesai saatleri dışına çıkarak yaptıkları çalışmanın sonucunda şirketlerinden yeni bir etkileşim beklentisine girdiler. Teknoloji, çalışanların kişisel yaşamlarında her yerde yayılmaya başladığında, benzer deneyimi kendi işyerlerinde yaşamak istiyorlar.
İşe yaramayan veya geçerliliğini kaybeden iş fonksiyonlarına sahip kuruluşlar ayrık bir çalışan deneyimini yansıtarak işyerinde verimsizliklere neden olmaktadır. Çalışanlar “İlgilendiğim veya bireysel olarak ilişkide bulunduğum (alışveriş siteleri, sosyal medya vb.) markalar beni, tercihlerimi ve alışkanlıklarımı biliyorlar. Bu da olumlu ve tutarlı bir deneyim yaşamam için doğru seçenekler sunarak beni yönlendiriyor ve önümü açıyorlar. Doğru teknoloji, çalışanların yalnızca daha verimli olmalarına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda iyi bir analizle sürekli iyileştirme sağlanarak çalışan deneyimleri hakkında değerli veriler toplamamızı da sağlar.
#3 Veri
Çalışan deneyimini, rekabetçi bir yetenek avantajına dönüştürmek isteyen kuruluşlar için çok önemli hale gelmiştir. Veriler, kişiselleştirilmiş çalışan deneyimlerinin temelini oluşturmaktadır. Bu konuda uzman kişi “Veriler, işimizin dilidir ve bu İK’ye çevrilmelidir.
Modern İK teknolojisi çözümleri (İK bilgi sistemi, intranet, uzaktan eğitim, anketler vb.) kolay veri toplanmasına olanak verir. Veriler işyerlerine faydalı tespitler ve yön verme konusunda müthiş fırsatlar sunmaktadır. Doğru tespit edilmiş ve süzülmüş veriler, işgücü piyasasında çalışan katılımı ve rekabet savaşını kazanmak isteyen kuruluşlar için en güçlü ve sıkı bir müttefiktir.