Sigortambir’den ‘Fijital’ hizmet
Herkesin sigorta konusunda bilinçlenmesi adına; Bilinçli Sigortalı Hareketi’ni başlattıklarını söyleyen Sigortambir Genel Müdürü Kürşat Köz; “Hedefimiz, pazardaki payımızı genişletmek ve sektördeki ilklerin şirketi olmak” diyor. 30’u aşkın sigorta şirketi ile anlaşmalı olarak çalıştıklarını ifade eden Köz; fiziksel ve dijital olmak üzere ‘Fijital’ bir hizmet verdiklerinin altını çiziyor.
Hem dijital hem de fiziksel yapılarla hizmet veren Sigortambir; online danışmanlık verdiği gibi fiziksel olarak da müşterilerine hizmet verdiği noktaları bulunuyor. Sigortambir Genel Müdürü Kürşat Köz; “Fijital yani fiziksel ve dijital bir yapıyla bu deneyimi eşsiz kılıyoruz” diyor.
Müşteri analizi ile ihtiyaca uygun ürün
Doğru stratejiyle hızlı büyüyen bir girişim olduklarını söyleyen Köz; “Müşterinin ‘Sigortambir’ ismindeki gibi bütün sigortaları bir yerde, Sigortambir’de bulabileceği bir platformuz. Üstelik yalnızca poliçe işlemini gerçekleştirmekle bitmiyor süreç. Poliçe süresi ve hatta sonrasında müşteriye, aklına takılan sorularla ilgili ulaşabileceği bir uzman desteği sağlıyoruz. ‘Sigortasızları kazanacağız’ diyerek çıktığımız bu yolda kişiselleştirilmiş iletişim çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürünleri sunabilmek için; değer, davranış ve ihtiyaç segmentasyonları yapıyoruz. Müşteriyi analiz edip, ihtiyaca uygun olan ürün ile buluşmasını sağlıyoruz” açıklamasını yapıyor.
360 derece analiz
Büyük veri, yapay zeka, blockchain ve diğer teknolojileri kullanarak sigorta süreçlerinin daha etkili, verimli ve müşteri odaklı hale geldiğini belirten Köz, şirket içi dijitalleşme konusunda şu bilgileri veriyor: “Sigortambir de bu noktada sigortasızları kazanmak için dijitalleşti. Müşteriyi gerçekten tanımak, takip etmek ve olası ihtiyaçlarını öngörebilmek için şirket içi teknoloji ekibimize ait veri ambarı uygulamamız DNA’yı kullanıyoruz. Sigortalımızın tüm bilgilerini güncelleyebildiğimiz çok kanallı bir sistem olarak düşünebilirsiniz. Hem sigortalımızın ihtiyaçlarına nokta atışı çözümler önerebilmek hem de pazarlama faaliyetlerimizin verimliliğini yükseltebilmek adına Müşteri Odaklı Dönüşüm projemiz kapsamında inhouse olarak üretimini gerçekleştirdiğimiz, müşterinin 360 derece analizini sağladığımız farklı modülleri kullanıyoruz ve sürekli olarak beklentilerimiz doğrultusunda güncellemelerini gerçekleştiriyoruz.”
30’u aşkın sigorta şirketi ile anlaşmalı olarak çalıştıklarını ifade eden Köz; kişinin hangi sigorta ürününe ihtiyacı olursa olsun, Sigortambir’e ulaştığı takdirde ona en uygun olan teklifi karşılaştırmalı seçenekler üzerinden sunduklarını kaydediyor. Bunun müşteri tarafında büyük bir avantaj olduğunun altını çizen Köz; akla takılan sorularla ilgili bir uzman desteği sağladıklarının altını çiziyor: “Bu, tam da bilinçli sigortalılık dediğimiz noktada müşterinin ihtiyaç duyduğu bir uygulama. Kişi bazında da yaşam boyu sigortalılık oranını yükseltmek gibi bir hedefi gerçekleştirmek istiyoruz diyebiliriz.”
Beklentiler doğrultusunda tamamlayıcı ürünler sunduklarını da vurgulayan Köz şu bilgileri aktarıyor: “Konutu olan bir kişinin tek ihtiyacı DASK değildir, Konut Sigortası ile finansal güvencesinin tamamlanması gerekir. Ancak kimse bunun bir ihtiyaç olduğunun farkında bile değil. Kişilere öncelikle bunun esasında bir ihtiyaç olduğunu anlatmak gerekir. İşte biz bu bilinçlendirme kapsamında gerçekleştirdiğimiz iletişim çalışmalarımız ile de müşteri nezdinde bir adım öne çıkıyoruz.”
2024 yılı için öncelikli hedeflerinin geniş kitlelere ulaşmak olduğunun altını çizen Köz; “Herkesin sigorta konusunda bilinçlenmesi adına bir hareket başlattık; ‘Bilinçli Sigortalı Hareketi.’ Sigortasızları kazanacağız. Türkiye’de herkes bilinçli birer sigortalı olana dek çalışmaya devam edeceğiz. Sigortambir, genç ve dinamik bir şirket. Pazar içerisinde de bu dinamizmimizi olabildiğince göstererek özellikle genç ve orta yaş hedef kitleye doğrudan ulaşmak istiyoruz” diye konuşuyor.