Türkiye’deki işletmelerin facebook üzerinden yarattığı katmadeğer 15.3 milyar TL
Facebook, “Sınırları Aşan Türkiye” projesini ve Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarını duyurdu. Dört ayaktan oluşan “Sınırları Aşan Türkiye” projesiyle birlikte Facebook, Türkiye’deki her boyuttan işletmenin yerel ve uluslararası alanda büyümelerine yardımcı olmayı ve Türkiye’deki topluluğuna daha iyi hizmet sunabilmek adına yatırım yapmayı amaçlıyor.
Deloitte raporu, Türkiye’deki işletmelerin Facebook’un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15.3 milyar Türk lirası değerinde katmadeğer oluşturduğunu ve bu katkıları sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlandığını ortaya koyuyor.
“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin duyuru toplantısına, Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson ve Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş'ın yanı sıra TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve TOBB Başkan Yardımcısı Ayhan Zeytinoğlu katıldı. Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, şöyle konuştu: “1.7 milyondan fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası var, bu da Türkiye’deki KOBİ sayısının yüzde 55’ine tekabül ediyor. Bu sayılar bize gösteriyor ki Facebook uygulama ve hizmetleri ailesi ülkemizdeki KOBİ’lerin en büyük destekçilerinden. Facebook, Türkiye’deki işletmeleri dünyanın dört bir yanından 2.3 milyar, Türkiye’den ise 44 milyon insanla bir araya getirme potansiyeline sahip bir platform.”