İhracatın devler liginde Adana OSB’den 16 firma var
Sanayicilerine sorunsuz ve kesintisiz üretim imkanı sunan, ihracatı artırma odaklı projeleri hayata geçiren Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde (AOSB), faaliyet gösteren 16 firma, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan “Türkiye’nin en başarılı ilk 1000 ihracatçı” listesinde.
Türkiye’nin en büyük 3’ncü OSB’si olma yolunda hızla ilerleyen AOSB’de merkezi Adana’daki 9 firma ile merkezi başka illerde ancak bölgede üretim tesisi bulunan 7 firma olmak üzere toplam 16 firma, ihracatın devler ligindeki yerini aldı.
“OSEO ile hedef pazara tam isabet”: Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü, ihracatın devler liginde yer alan tüm firmaları tebrik etti ve AOSB Bölge Müdürlüğü’nün, sanayicilerinin sadece kesintisiz ve sorunsuz üretim imkanlarını sağlamakla kalmayıp ihracatlarının da artırılması yönünde çok önemli projeleri hayata geçirdiğini, OSEO (Organized Saerch Engine Optimization-Organize Arama Motoru Optimizasyonu) Projesi’nin de bunlardan birisi olduğunu söyledi: “Geliştirdiğimiz OSEO programı ile firmalarımızın dünya pazarlarında tanıtımına katkı sunuyoruz. OSEO uygulaması, AOSB çalışanları tarafından akademisyenler işbirliğiyle hayata geçirildi, pilot bölgeler seçildi, uygulamalı olarak sistem kullanılmaya başlandı. Google tarafından geliştirilen yazılımlarla beraber Bölge Müdürlüğümüzce geliştirilen karar destek yazılımı OSEO kullanılarak analizler yapılmakta ve bu analizler neticesinde dünyanın en gelişmiş arama motoru olan Google arayüzleri ile hedef ülke ve pazarlarda bölgemizde faaliyet gösteren firmalarımızın bulunurluğunu ve erişilebilirliğini artırmaktayız. Bu sayede ihracat oranlarını arttırma odaklı internet arama motorları üzerinde spesifik yayınlar yapmaktayız. Halihazırda 14 ülke için 14 ayrı dilde sektörel yayınlarımızı planlamakta ve uygulamaktayız. OSEO, AOSB Bölge Müdürlüğü bünyesinde filizlenen ve geliştirilen ihracat arttırma ve global lokasyonlarda bölgemiz sanayi kuruluşlarının marka varlığını oluşturma hedefli dijital bir proje olarak yapılandırılmaktadır.”