4 kişiden 3’ü karbon ayak izi ile ilgili bilgi sahibi değil
Sustainable Brands® (SB) küresel topluluğunun Türkiye’de başlattığı kolektif marka hareketi SB® Brands For Good, Türkiye’de ilk kez tüketicilerin karbon ayak izi konusunda farkındalığını ölçümleyen kapsamlı araştırmasının sonuçlarını açıkladı.
c anlı b ahis oyna, Geneva,sans-serif;">Tüketici Karbon Ayak izi Farkındalık Araştırması’na göre, toplumun neredeyse yarısı, iklim kriziyle mücadele için en önemli konulardan biri olan karbon ayak izi kavramını duysa da, konuyla ilgili bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin oranı sadece yüzde 26. Bilgi sahibi olanların ise yalnızca yüzde 36’sı karbon ayak izini doğru tanımlayabiliyor.
Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen Tüketici Karbon Ayak izi Farkındalık Araştırması’nın sonuçları; Ipsos işbirliği, Adidas, Borusan Otomotiv, Eti, PepsiCo ve Yapı Kredi’nin destekleriyle hayata geçirildi.
Araştırmaya katılanların karbon ayak izini azaltmak en etkili bulduğu davranışlar ağaç dikmek, enerji tasarrufu için önlem almak, dayanıklı ve yeniden kullanılabilen ürünler tercih etmek ve geri dönüştürmek olarak sıralanıyor.
Tüketicilere göre, karbon salımı için sorumlu tutulan başlıca sektörler ise otomotiv, toplu taşımacılık, enerji, dayanıklı tüketim ürünleri, kişisel bakım, inşaat ve gıda.
Sustainable Brands Türkiye Direktörü ve Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, tüketicinin davranışları sahiplenebilmesi ve en önemlisi de eyleme dönüştürebilmesi için markaların tüketiciyi bilinçlendirecek aksiyonlar alması gerektiğini söyledi. Ipsos Türkiye CCO’su Yasemin Özen Gürelli, “Tüketicilerin karbon ayak izini azaltmak için uygulaması gereken bazı davranışları sıralayabildiğini de gözlemliyoruz fakat bu davranışların günlük hayatları içinde en kolay uygulayabilecekleri davranışlar olduğunu da gözlemledik” diye konuştu.