banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

01.09.2020, 00:01 14909

Müşteriniz Size Ulaşabiliyor mu?

Arz talep dengesinin hemen hemen bütün sektörlerde talep lehine bozulması nedeni ile zaten sürekli olarak artmakta olan küresel rekabet, corona krizinin etkisi ile giderek sadece daha da fazla artma eğilimine girmemiş aynı zamanda şekil de değiştirmeye başlamıştır.
Son günlerdeki yabancı ülkelere seyahat kısıtlamaları ve fuarların cazibelerinin azalmasından dolayı lokal ve küresel müşterilerine ulaşmak isteyen bütün şirketler dijital pazarlamaya yönelme eğilimine girmiş olup, bunun birinci aşamasını da etkin bir internet sitesi hazırlamakta görmüştür.
Bu nedenle sadece büyük şirketlerimiz değil, lokal olarak faaliyet gösteren çok küçük işletmelerimiz de bir şekilde internet sayfasını hazırlamış ve yayınlamıştır. Bu sitelerin tamamında da işletmelerin iletişim adresleri mevcuttur. Potansiyel müşterilerinin kendilerine ulaşması hayali içinde bütün internet sayfalarında işletmenin iletişim e-mail adresini ve/veya telefon numarasını görebilirsiniz.
Şimdi ilginizi çekeceğini düşündüğüm bir çalışmamı sizinle paylaşmak isterim. Değişik sektörlerden birçok sitenin e-mail adreslerine potansiyel bir müşteri hüviyetinde e-mail gönderdiğim halde bunlardan çoğunluğundan hiç yanıt almadığımı hayretle görmüş bulunuyorum. Bunların nedenleri arasında, mail’in ulaşması gereken kimsenin ihmali yanında, ilgili çalışanın şirketten ayrılmış olması, hatta mail kutusunun dolmuş olması ihtimalleri de vardır. Bunu bir adım daha ileri götürüp, internet sayfalarındaki iletişim telefon numaralarına da telefon ettiğimde, büyük kurumsal şirketleri hariç tutarsam, orta ve küçük boyuttaki birçok şirketin iletişim telefonuna bile ulaşamadığımı söylemek isterim.
Bu konuda bir başka problem; iletişim telefon numaralarının lokal numara olarak verilmesidir. Özellikle, küresel bir potansiyel müşteri internet sayfanıza ulaşabilmiş olduğundan dolayı kendinizi çok şanslı olarak görebilirsiniz ancak emin olabilirsiniz ki, bu küresel müşteri lokal telefon numaranızdan size ulaşamıyor ise büyük bir ihtimalle bunun kök nedeninin ülke kodunun eksik olduğunu değerlendirmeyecek ve bu arayışa girmeyecektir. Bu nedenle, eğer sadece lokal müşterilere ulaşmak hedefinde değilseniz, iletişim telefon numaralarında mutlaka ülke kodu da (+90) bulunmalıdır.
Potansiyel müşterinin işletmeye telefonla ulaşması hedefleniyor ise iletişim telefon numarasının ucunda telesekreter olması ve gelen çağrıya en azından İngilizce de yanıt vermesi gerekmektedir. Buna ilave olarak, mesai saatleri dışında mutlaka otomatik olarak kayıt veya not da alınması gerekmektedir. Çünkü iş dünyası o kadar küreselleşti ki, biz çalışırken birçok potansiyel müşterimiz uykuda, biz uykuda iken aynı potansiyel müşterimiz çalışmaktadır.
İyi bir internet sitesini hazırlatıp ve içine de ürün portföyünü siteye yerleştiren birçok şirket patronu büyük ve küresel müşteri rüyası ile gece uykusuna çekilmekte veya gündüz hayal görmektedir. Aktif bir dijital pazarlama faaliyeti olmadan küresel bir müşterinin herhangi bir internet sitesi üzerinden bir şirkete ulaşma olasılığı çok çok küçük olmasına rağmen, bu mucize gerçekleşmiş ise iletişim bilgilerindeki hatalar yüzünden bu müşteri kaybedilmemelidir.
Bir şirket patronu veya yöneticisi iseniz, dijital pazarlama faaliyetlerinize internet sitenizdeki şirket iletişim bilgilerinin hatasız çalıştığını test etmekten başlamanızı öneririm. İşini hafife alan bir şirket çalışanı ile karşılaşmanız sürpriz olmayacaktır.

Yorumlar (0)
banner557