Markanızı Ön Plana Çıkarın!
Interbrand’s 2013 Küresel Markalar Sıralaması’nda 2000 yılından beri 13 yıldır Coca Cola’nın elinde bulundurduğu birincilik, 98.3 milyar dolar ile Apple firmasına geçti. 2011 yılında Apple 33 milyar dolar ile sekizinci sıradan birinciliğe yükselişi çok iyi bir planlama sonucu ile beklenen bir başarı oldu. Apple’ın birinciliğe ulaşmasında iPhone ve iPad serisi ile estetik ve sadelik konusunda kendine koyduğu yüksek standartlar, var olan müşteri profiline göre değil, kendi ürünlerine uygun bir müşteri profili oluşturarak moda haline gelmesi etkili oldu.Araştırmaya göre, dünyanın en değerli ilk on markası arasında, altı teknoloji şirketi bulunuyor. Böylece, teknoloji markalarının artık birer kurumsal marka olmaktan çıkıp popüler kültürün parçası olduğu bir kez daha belgelenmiş oldu. Dünyanın en çok ziyaretçi alan arama motoru Google, geçen yıla kıyasla iki sıra yükselerek Coca Cola’nın önüne geçti. Listedeki tek restaurant zinciri McDonald’s ve tek otomobil şirketi ise Japon devi Toyota oldu. Aşağıda ilk 10 sıradaki şirketlerin sıralamasını görebilirsiniz.
Şirketlerin başarısında markaların son kullanıcılarda moda haline gelmesi ve teknoloji üzerine iş modellerini geliştirmeleri, kullanıcı deneyiminin ürünler ve marka üzerinde ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.
Kullanıcı Deneyimi (User Experience) kullanıcının ürünle birlikte olduğu andır. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerin kullanıcı tarafından basit, kolay ve hızlı bir şekilde adapte olarak sonucunda mutlu ve keyifli bir deneyim yaşaması beklenmektedir. Kullanıcı deneyiminin cep telefonu, bilgisayar gibi teknoloji ürünü üzerine olması gerekmeyip, bir restaurant için de aynı şartların geçerli olduğu şüphesizdir. Örneğin Apple’ın başarısında iPhone ve iPad’lerin bir moda ikonu olması ve yeni bir pazarlama modeli oluşturulması önemli bir yeralmaktadır. Toyota, tüm dünyada başta Prius olmak üzere 5.5 milyonu aşan hibrit araç satışıyla da tüm rakiplerini geride bırakarak otomobil endüstrisindeki yenilikleriyle lider kimliğini pekiştirirken üç yıl üst üste dünya genelinde “En İyi Küresel Yeşil Marka” olması başarı getiren parametreler arasındadır.
İlk 100 listesinde kullanıcı ihtiyacından yola çıkıp, kullanıcı deneyimi ile birleştiren Facebook ve Amazon şirketleri başka bir başarı hikayesidir. Önümüzdeki günlerde her iki firmanın yükselişleri hakkında bilgiler alıyor olacağımız sürpriz olmayacaktır.
‘İnsan Kaynakları’ sektöründe de şirkete başvuru yapmış bir kişiden, halen devam eden veya şirketimizden ayrılmış çalışanlarımızın deneyimleri çalışan markasının değerini belirlenmesinde önemli olduğunu bilerek bu konuda hem kendimizi hem de şirketimizin gelişmesi için şimdiden farkında olarak çalışmalarımızı sürdürmeliyiz. Çalışmalarımızda teknolojiyi kullanarak metriklerimizi oluşturmalı ve stratejik kararlar alırken bilgilerimizin güncel ve doğruluğundan emin olarak teknolojinin nimetlerinden faydalanmalıyız.