banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

30.06.2015, 08:00 4953

Şirket, Çalışanlar ve Motivasyon

Çalışanlar kendilerine ait zamanlarını en fazla işyerlerinde geçirmektedirler. Yüksek motivasyona sahip çalışanların firmanın başarısına daha fazla katkıda bulundukları bir gerçektir. Bu sebepten ne kadar çok motive olarak çalışır iseler, işin verimliliğinin o derece artacağı görülmektedir.
Her bir bireylerin kişilik yapısı farklı olduğu için, motive edici unsurlarda değişiklik gösterecektir. Çalışanlar için yüksek motivasyon gösterebilecekleri bir çalışma ortamı nitelikli çalışanların firmada tutulabilmesi için önemli bir faktör olacaktır.
Motivasyonun yüksek olması için kişilerin katılımını sağlamak önemlidir. Katılım sağlamak için önce kişileri dinlemeli, fikir ve düşüncelerine değer verilmelidir. Çalışanların karar alım sürecine katılmaları, saygınlıklarını arttırma ve kendilerini kabul ettirdikleri duygusunu hissetmeleri açısından oldukça önemlidir. Çalışanlara kendilerini rahatça ifade edecekleri uygun denetim süreçlerinin kurulduğu çalışma ortamının yaratılması daha yaratıcı ve daha verimli işlerin yapılmasını sağlayacaktır. Bireylere, onları motive ederek gelişmelerini sağlayacak yapıcı eleştiriler yöneltilmelidir.

Bu temel unsurlardan başlayarak kişilerin profillerine uygun olarak şirketlerde çalışanları motive edecek aşağıdaki gibi veya benzer uygulamalar yapılmaktadır;

- Çalışanların doğum günleri veya özel günlerinin (5 yılını, 10 yılını vb. dolduranlar) hatırlanması önemlidir. Bunun kutlama mesajı olarak kendisine gönderilmesi veya tüm çalışanların katıldığı bir ortamda kutlanması şeklinde yerine getirilmesi,

- Çalışma ortamı ve uygun atmosferin oluşturulması. Ofis dekorasyonun renkli ve sıcak bir atmosferde olması, yaz ve kışa göre ofis ortamında ideal sıcaklığın sağlanması, ergonomik çalışma ortamının yaratılması,


- İşini yapabilmesini sağlayacak teknolojik cihazların (cep telefonu, tablet bilgisayar, laptop vb.) şirket imkanlarına göre en iyisinin sağlanması,


- Çalışanların kişisel yeteneklerini ortaya çıkararak bunları kullanabilecekleri uygun projelerde yeralmalarına imkan verilmesi,


- Çalışanın yaptığı işe göre rahat kıyafet giyebilmesine izin verilmesi. Bazı şirketlerde haftanın belli günleri örneğin; Cuma günü serbest kıyafet günü olarak uygulanması,


- Özellikle Y kuşağı için işini aksatmayacak şekilde Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya uygulamalarının kullanımına imkan verilmesi,


- Kişisel gelişimlerini sağlayarak yaptıkları işlerde fayda sağlayacak eğitimlere katılmalarına teşvik edilmesi,


- Çeşitli ödüllendirme sistemlerinin kurulması. Belirlenecek kriterlere göre ayın veya yılın personelinin seçilmesi,


- Şirketin ekonomik durumuna göre çalışanlarına duruma göre yakınlarına yan hakların sağlanması. Örneğin; çalışanın ve ailesinin özel sağlık sigorta kapsamına alınması,


- Şirket içinde öneri sisteminin oluşturulması. Çalışanların fikirlerine değer verilip önerilerde bulunmalarına teşvik edilerek, uygun önerilerin ödüllendirilmesi,


- Aynı ilgi alanlarına sahip kişilerin hobilerini gerçekleştirmeleri ve yerine getirebilmeleri için sosyal kulüplerin oluşturulması. Yelken, futbol, fotoğrafçılık ve dans kulüplerine üyelik veya bu tür kurs ücretlerinin şirket tarafından karşılanarak katılımının sağlanması,


- Boşalan pozisyonlarda önceliği şirket çalışanlarına verilerek terfi etmelerine imkan verilmesi. Ayrıca yetenek ve kariyer yönetimi sistemlerinin kurulması,


- Çalışanların birbirleri ile kaynaşmalarını sağlayacak futbol, basketbol, bowling gibi spor turnuvaları, happyhour, piknik, tiyatro, sinema, şirket yemeği, günübirlik veya haftasonu konaklamalı doğa ve kültür gezileri gibi etkinlikler düzenlenmesi,


Şirket kültürüne ve imkanlarına göre çalışanların motivasyonlarını arttıracak maddi ve maddi olmayan araçları şirket olarak geliştirmemiz önemlidir. Bu araçların birer insan kaynakları uygulamaları olarak hayata geçirilmesi çalışan bağlılığını arttıracağını, işe önemli katkı ve fayda sağlayacağını düşünerek planlamalar yapılmalıdır.

Yorumlar (0)