‘Türk girişimci ve KOBİ’leri için e-ihracatta büyük fırsat var”
Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini oluşturan KOBİ’lerin işlerini geleceğe taşıyabilmelerine destek olma hedefiyle TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası işbirliğiyle hayata geçirilen Dijital Anadolu Projesi’nin canlı yayın etkinliğinde ‘E-İhracat’ ele alındı.
Dünyadaki e-ihracat hacmi içerisinde Türkiye için de büyük fırsatlar olduğunu ifade eden katılımcılar, bu fırsatların yanı sıra tehditlere ve rekabetçi olmak için yapılması gerekenlere de dikkat çekti. Teknoloji Yazarı Serdar Kuzuloğlu’nun moderatörlüğünü üstlendiği etkinliğe UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç, Navlungo Kurucu Ortağı ve CMO’su Ceren Tuna ile Türkiye İş Bankası Ödeme Sistemleri Ekosistem Bölüm Müdürü Hüsnü Mete Güneş katıldı.
Kılıç, “Türkiye, 2020-2024 arasında e-ticaretin en fazla büyüme göstereceği ülkeler listesinde yer alıyor. E-ihracatın dünya ortalaması toplam ihracatın içinde yüzde 4’lere yaklaşıyor. Türkiye’de ise bu rakam yüzde 1’in altında. Hem Dünya’daki e-ihracat hacmi içerisindeki payımızı büyütüp hem de toplam ihracatımız içerisinde e-ihracatı artırabiliriz. 2025 yılında 24 milyar dolarlık bir fırsat bizleri bekliyor” dedi.
Tuna, “Navlungo olarak yurt dışı pazar yerlerinde satış yapan bireysel satıcıların veya firmaların lojistik süreçlerinin dijitalleştirilmesi mottosuyla çalışıyoruz. Çünkü e-ihracatta en önemli konu lojistik süreçlerini yönetebilmek” diye konuştu.
Güneş, e-ticaret alanındaki yatırımlarda gerek Türkiye’deki bireysel müşterilere gerekse Türkiye’deki işletmelerin yurt dışına yaptıkları satışlarda farklı ödeme sistemlerinin müşterilere sunulmasını gözettiklerini söyledi.