PAGDER 2022’den umutlu
PAGDER Başkanı Selçuk Gülsün, “2022 yılında da yine aynı şekilde sektörümüzün 2021’de olduğu gibi ihracatla büyüyeceğini söyleyebiliriz. Daralan iç pazara rağmen ihracat pazarlarının genişlediği ve yeni fırsatların değerlendirildiği bir yıl olmasını umuyoruz” dedi.
Plastik sektörü 2021 yılı değerlendirmesinde de bulunan Gülsün, “Mevcut istatistikler ile ihracatta miktar bazında yüzde 24’lük bir artışla karşı karşıyayken buna karşın değer bazında yüzde 46’lık bir artış görüyoruz. Miktar ve değer bazındaki artışların arasındaki bu farkı ise 2020 yılından beri yüksek seyreden emtia fiyatları açıklamakta. Bu doğrultuda kısa zamanda bir değişiklik yaşanması beklenmediğinden plastik sektörünün yılı ihracatta miktar bazında yüzde 20, değer bazında ise yüzde 40’larda artış ile kapatacağını öngörüyoruz” açıklamasını yaptı.
Coğrafi konumuyla sektörün ana pazarı olan Avrupa ile ilişkilerini ilerleyen dönemde de geliştirebileceğini ve ihracattaki payını arttırabileceğini belirten Gülsün, Afrika gibi bakir pazarlarda da ihracatın geliştirilmesinin önemli olduğunu kaydetti.