Ariş, dünya markası olma yolunda ilerliyor
Türk mücevher sektörünün köklü kuruluşlarından Ariş Pırlanta, 2019’da hem yurtiçi hem de yurtdışında açacağı yeni mağazalarla büyümesine hız verecek, yurtdışındaki öncü markalardan biri olma yolunda ilk adımını ise Turquality Programı’na girerek attı.
Ariş Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, 2019’da ciroda yüzde 100 artış hedeflediklerini açıkladı: “Önümüzdeki birkaç yıl içinde yurtdışında 18 mağaza daha açacağız. Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, İsviçre, Romanya ve Hırvatistan’ın da aralarında bulunduğu 15 ülkeye ihracat yapıyoruz, önümüzdeki yıl 21 ülkeye ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. İhracata ağırlık verdik.”
2019 yılı yatırım bütçelerinin yaklaşık 20 milyon TL olacağını belirten Güzeliş, yıllık ortalama 30.000 adet ürün üretme kapasitesiyle 2018’i 50 milyon TL’lik ciro ile bitireceklerini, 2019 yurtiçi ciro öngörülerinin ise 100 milyon TL olduğunu, yurtiçindeki 80 mağaza ve bayi sayılarını 2019’da 130’a çıkarmayı hedeflediklerini paylaştı.
Ariş Pırlanta Satış Pazarlama Direktörü Eda Güzeliş ise Ar-Ge yatırımları sonucu hazırladıkları koleksiyonlar arasında, pırlantanın daha büyük görünmesini sağlayan özel bir teknikle oluşturdukları Miracle, parmak izinin altın üzerine uygulanarak kişisel mücevher haline getirildiği Parmak İzi, doğada bulunan yaprakların dokusunun birebir işlendiği Yaprak ve Meleklerin Işığı gibi koleksiyonların olduğunu söyledi.