Memiş Yılmam / Son Makaleleri

Memiş Yılmam / Bütün Yazıları

banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Memiş Yılmam

Bütün Yazıları

Memiş Yılmam

Başarısızlığa Neden Olan Hastalıklar

Panellerde ve konferanslarda genelde başarının formülleri veya reçetesi üzerinde konuşulur. Okuduğumuz kitaplarda başarının sırları üzerine bilgiler verilir. Bugünkü yazımda konuya ters yönden bakmak istiyorum. Başarı bir yoldur. Başarı,...
01 Haziran 2014

Büyük Satışlarda İlerleme Sağlamak - 2

Satış Kapatmak Nedir? Satış kapatmanın geleneksel tanımı: Müşterinin çözüm önerisini kabul etmesi, satışın gerçekleşmesi için satıcının kullandığı muhtelif taktiklerdir. Satış kapatmanın yeni tanımı: Satışçı tarafından sergilenen,...
01 Mayıs 2014

Büyük Satışlarda İlerleme Sağlamak - 1

Küçük Satış - Büyük (Karmaşık) Satış - Kilit FarklılıklarKüçük satış nedir? Küçük satış; tek bir görüşmede bitirilen, küçük maddi getiriler sağlayan ve tek bir karar vericinin olduğu satışlardır. Büyük (karmaşık) satış...
01 Nisan 2014

Satış ve Pazarlama Notları

Pazarlama Anlayışı Müşteriyi elde tutmak, yeni müşteriler kazanmak, pazarı büyütmek, gelişerek, karlı bir büyüme sağlamak, her yöntemi denemekten geri durmamak, müşteriyi cezbedecek promosyonlar bulmak, kampanyalar, reklamlar, rakiplerden...
01 Mart 2014

İşletmelerin Misyonu

Bir işletmenin dört önemli fonksiyonu vardır. Pazarlama, üretim, finansman, dağıtım.- Pazarlamanın Misyonu: Rakiplerin olmadığı yeterli büyüklükteki pazarları bulmak, rakipleri bulundukları pazardan çıkarmak ve muhtemel rakipleri pazar...
01 Şubat 2014

Kişilik Tipleri ve Karar Verme Tarzları

İnsanları 'Temkinli-Düşünceli ve Tezcanlı-Açık Sözlü” boyutu ve 'Sorgulayıcı-Şüpheli ve Kabullenici-Sıcakkanlı” boyutlarından faydalanarak insanları dört gruba ayırabiliriz. Bu dört grup birbirinden farklı düşündükleri...
01 Ocak 2014

Söylemek Yapmaktan Kolaydır

2014 yılını nasıl karşılayacağım konusunu araştırırken elime MESS'in yayınları arasında yer alan 'Değişim” adlı kitap geçti. Kitaptaki makaleler, hızla değişen piyasa koşullarına uyum sağlayabilmek için, şirketlerin öğütlenme...
01 Aralık 2013

Çatışma Yönetim Tarzı Modeli

Çatışmalar işyerinden yok edilmeli midir? Çatışma derken neyi kastediyoruz? Farklı değerlere sahip olmak, farklı hedeflere motive olmak, farklı ideolojik, felsefik, stratejik yönelimlerin hepsi çatışma potansiyeli yaratır. Çatışma, basit...
01 Kasım 2013

Geleceği Yönetmek

Günümüzün ekonomisini artık 'Hız”, 'Çeviklik”, 'Hızlı Etki”, 'Esnek Tepki”, 'Çabuk Yanıt”, 'Elektronik Ortamda İletişim”, 'Elle Tutulmayan Temel Değerler” yönlendiriyor. Rekabet hammaddeden bağımsızlaştı....
01 Ekim 2013

İşletmelerin Gelişim Basamakları

İşletmenin kuruluş aşamasında girişkenlik, istikrar aşamasında güvence altına alma, koruma, değişim ve dönüşüm aşamasında öğrenme, yenilenme önplana çıkar. İşletmelerin Gelişim Basamakları: 1. Vizyon oluşturma ve girişime geçme...
01 Eylül 2013

Masallardan Yönetim Dersleri

Anne ve yavru deve tembel tembel yemeklerini yerken birden yavru anneye dönmüş ve: - Sana bir şey sorabilir miyim, anne? - Elbette yavrum sor. - Anne, bizim niye hörgücümüz var? Anne gururla: - Bu hörgüçlerde biz su biriktiririz yavrum ve bu sayede...
01 Ağustos 2013

Yönetim İlkelerimiz

Yüksek morali olan, iyi eğitilmiş, yaratıcı ve üretici.. - İnsan kalitesine, insanın eğitimine, geliştirilmesine, makine ve teknoloji kadar önem veriniz. - Kariyeri ne olursa olsun ilk önemli olan, kişinin organizasyon içinde kendini anlamlı...
01 Temmuz 2013

Süreçlerle Yönetimde Eylemler

Süreçlerle yönetime geçmek için bakış açımızı nasıl değiştireceğiz? Süreçlerle yönetim yeni bir bakış açısı kazanmanızı gerektirir. İşinizle farklı açıdan ilgilenmelisiniz. İşinizin ilerleyişini sağlamak için daha fazla...
01 Haziran 2013

Rekabet Üstünlüğü: Süreçlerle Yönetim

Bir işletmede değişim, insan davranışları, süreçler ve kültürel değişimlerle sağlanır. İşletmede rahatlık söz konusu ise öncelikle insan davranışları ve kültürün değiştirilmesi gerekir. Eğer işletme rekabet etmekte zorlanıyorsa...
01 Mayıs 2013

Satış zor iştir/2

Müşteriyi Memnun Etmenin 7 Yolu 1. Müşterinin yaşamını kolaylaştırın. Yer, zaman, ödeme yöntemleri, iş yapma kolaylığı, hataları düzeltme kolaylığı, kullanım kolaylığı, satış sonrası hizmet. 2. Daha duyarlı davranın. İşlem...
01 Nisan 2013

Satış Zor İştir-1

"ÜRETMEDİĞİN MALI SATMA, HERKES SATIŞ ODAKLI DÜŞÜNMELİ” diyoruz. Peki bunu nasıl başaracağız? Önce satış işi hakkında bir fikir sahibi olmalıyız. Evet, satış zor iştir, ama umutsuz olmayın; her iş kolay olana kadar zordur, işler...
01 Mart 2013

İşinizi Yeniden Yaratın-2

Tom Peters "İşinizi Yeniden Yaratın" kitabında (Boyner Yayınları) "Düşman biziz" diyor. İşe en başından başlayalım. Olağandışı başarıya ulaşmamızı engelleyen "tek" şey işletme içindeki sürtüşmelerdir. Yani "iç engeller, köstekler"dir....
01 Şubat 2013

İşinizi Yeniden Yaratın-1

Tom Peters 'İşinizi Yeniden Yaratın” kitabında (Boyner Yayınları), 'Düşman biziz” diyor. İşe en başından başlayalım. Olağandışı başarıya ulaşmamızı engelleyen 'tek” şey işletme içindeki sürtüşmelerdir. Yani...
01 Ocak 2013