PwC Türkiye, Yurt Dışı Yatırımları Araştırması
PwC Türkiye’nin Yurt Dışı Yatırımları Araştırması Türk şirketlerinin stratejilerine ve yatırım süreçlerindeki temel öncelik, gereksinim ve tercihlerine mercek tutuyor. Araştırmaya göre yatırım lokasyonunu belirleyen önemli üç faktör ‘Coğrafi Konum Avantajı, Yatırım Ortamı ve Pazar Büyüklüğü/Alternatif Pazara Ulaşım” olarak sıralanıyor.
ÖNEMLİ NOTLAR
01.12.2023, 00:01 19.12.2023, 10:31
14679
Araştırma, yurt dışı yatırımlarının etkin yönetiminin, doğru pazar analizleri, yerel dinamiklere uygun stratejilerin oluşturulması, ulusal iş ortaklarıyla iş birliği ve uluslararası düzenlemelere uyum sağlama gibi faktörlerle birlikte şirketlerin küresel rekabetçiliğini artırırken uzun vadeli sürdürülebilir büyümeyi de desteklediğini vurguluyor. PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu; “Araştırmamızın sonuçları, yurt dışına yapılan yatırımlarda Avrupa ve ABD gibi güvenli pazarların daha önde olduğunu ortaya koyuyor” dedi.