Neova Katılım Sigorta, KOBİ’lerle büyüyecek
Neova Katılım Sigorta İK, Strateji, BT ve Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Gündüz, kasko ve oto dışı branşta sektörün üstünde büyümeyi hedeflediklerini belirterek, “Stratejik planımıza göre büyümeyi arzu ettiğimiz en önemli müşteri segmentimiz KOBİ’lerdir” dedi.
Türk sigorta sektörünün aktif büyüklüğünün 2020 yılında 300 milyar TL sınırını aştığını belirten Neova Katılım Sigorta İK, Strateji, BT ve Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Gündüz, 2020 yılının sonunda hayat dışı sektörünün toplam prim üretiminin 65 milyar TL olarak gerçekleştiğini söyledi. Gündüz, “Bu yılın Ağustos ayında açıklanan son verilere göre hayat dışı sektörünün prim üretimi 50 milyar TL’dir. 2020 Ağustos ayına bakıldığında bu yıl yüzde 22 oranında prim üretimi artışı olduğu görülüyor” dedi.
KOBİ’lere özel ürünler
Neova Katılım Sigorta olarak dengeli bir portföy yönetimi için kasko ve oto dışı branşta sektörün üstünde büyümeyi hedeflediklerini aktaran Gündüz, “Yeni ürünlerimizin başında sağlık alanında müşterilerimizin tercih edeceği rekabetçi ürünler yer alacak. Ayrıca stratejik planımıza göre büyümeyi arzu ettiğimiz en önemli müşteri segmentimiz KOBİ’lerdir. Bu amaçla KOBİ’lerimizin ihtiyacına yönelik çözümleri de artıracağız. KOBİ’lerimiz ve çalışanları için sağlık sigortası alanında da yeni ürünler çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Bir önceki yıla göre çalışan sayısını yüzde 12 artıran Neova ayrıca üniversite öğrencileri için de Neova Kampüs projesini başlattı. Gündüz, bu proje ile üniversite öğrencilerinin hem genel müdürlük hem de bölge müdürlüklerinde yarı zamanlı çalışma imkânı bulabileceklerini ifade etti.
Türkiye’de katılım sigortacılığı sektöründe yüzde 50.72 pazar payıyla ilk sırada yer aldıklarını vurgulayan Gündüz, “Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) son açıkladığı verilere göre 2021 ilk 8 aylık dönemde hayat dışı sektöründe yüzde 3.1 pazar payı ve 1.5 milyar TL üretim ile 9. sırada yer alıyoruz. Hayata geçirdiğimiz yeni 5 yıllık stratejimiz ile pazar payımızı artırarak ilk 10’da kalıcı olmayı ve üst sıralara çıkmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.
Sürdürülebilirlik konusuna da değinen Gündüz, Neova Katılım Sigorta olarak 5-6 yıldır matbu poliçe basmadıklarını böylelikle milyonlarca lirayı bulan kâğıt israfını önlediklerini, HES, GES ve RES gibi yenilenebilir projeleri de önemsediklerini ve önceliklendirdiklerini dile getirdi.
‘Neova Acente’ ile 7/24 kesintisiz hizmet
Dijital dönüşüme önem veren bir marka olduklarına da değinen Gündüz, acentelerin iş süreçlerini hızlandıracak, iş akışlarına destek olacak ve dilediği yerden dilediği zamanda ihtiyaç duydukları hizmetlere ulaşabilecekleri ‘Neova Acente’ adlı yeni uygulamalarını yakın zamanda hizmete sunduklarını ifade etti. Gündüz, bu uygulamayla Neova Katılım Sigorta’nın Türkiye geneline yayılmış acentelerinin birçok kolaylıktan 7/24 faydalanabildiklerini kaydetti.
Gündüz sözlerini şöyle noktaladı: “Yaygın acente ve servis ağımız müşterilere ulaşma ve hasar anında müşterilerimizin mağduriyetini gidermek için çok önemli noktalar. Ulaşılabilirlik ve müşteri deneyimi konuları bizim sürekli üzerine çalıştığımız konular arasında yer alıyor. Tüm projelerimizde müşteriyi merkeze alıyoruz. Bu da müşteri odaklı ürün ve hizmetleri ortaya çıkarıyor. Müşteriler çoğu zaman hangi sigorta şirketinden poliçe aldığını hasar anında fark ediyor. Hasar anında sunduğunuz hizmet müşterinin markaya bakış açısını belirliyor. Bizim de en önem verdiğimiz konu hasar anında müşterinin yanında olup kara gün dostu olmaktır.”