Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş; “Müşteri Takıntılı yaklaşımın en başarılı örneği olacağız”
Yazılım servis şirketi olan Mikro Yazılım, geniş ürün yelpazesiyle 33 yıldır faaliyet yürütüyor.
Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş, “Mikro Yazılım, ülkemizin köklü, öncü, yenilikçi ve yaygın tercih edilen yazılım servis şirketidir. Müşteri takıntılı yazılım ve servis firması olarak her sektördeki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelere özel olarak geliştirdiğimiz, kullanımı kolay, kapsamlı ve fonksiyonel ticari yazılımlarımızla tüm ihtiyaçları karşılıyoruz” diyor. Bugüne kadar yazılım servisinin geliştiricisi olarak 100 bini aşkın firmanın tercih ettiği Mikro Yazılım, aynı zamanda Türkiye’nin en büyük e-dönüşüm hizmet sağlayıcılarından.
“Müşterilerimizi merkeze alıyoruz”
Alpaslan Tomuş, “Mikro Yazılım olarak her zaman önceliğimiz müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak. Biz Mikro Yazılım olarak son altı senedir adım adım sabırla müşteri takıntılı bir şirket olmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz, bu dönüşümü yönetiyoruz” diyor ve ‘Müşteri Takıntılılık’ nedir sorusunu ise şöyle yanıtlıyor: “Kısaca tüm iş yapış modelinin merkezine müşterilerin alınıp, bizim müşterimizin ekosisteminin bir parçası haline geldiğimiz bir yapı diyebiliriz. Tüm şirket fonksiyonlarını, müşterilerimizi merkeze alarak yeniden yapılandırıyoruz. Müşterilerimiz performansımızı ölçüyor, müşteri mutlu mu, verilen hizmeti iyi bir dereceyle skorluyor mu bizim için bu önemli. Kısacası artık başarımızı şirket KPI’larıyla değil de müşterimizin bizim performansımızı nasıl ölçtüğünü belirleyen CPI’larla tanımlıyoruz.”
“Tüm şirket bileşenleri olarak dönüşümün parçasıyız"
Mikro Yazılım’ın dönüşüm sürecine sadece yöneticiler değil, şirketin tüm bileşenleri dâhil. Şu ana kadar bu süreçte ‘Destek Kanalları’nı yeniden ele aldıklarını söyleyen Tomuş, eğitim içeriklerini dijitalleştirdiklerini ve Akademikro’yu hem iş ortaklarına hem de kariyerini Mikro Yazılım ürünleri üzerine kurmak isteyen herkese ücretsiz açtıklarını duyuruyor: “Müşterilerimizi tanımak, bizimle kurdukları deneyimi şeffaf ve takip edilebilir bir hale getirmek için tüm süreçlerimizi ‘Salesforce’ platformuna taşıdık. Bu sayede müşteri verilerini şirket içerisinde demokratikleştirerek, herkesin sürecin paydaşı olduğu ve katmadeğer sağlayan bir yapıya kavuşturduk. Call Center altyapımızda yeni yatırımlar yaptık. Hayata geçirdiğimiz Buluo sayesinde Mikro Yazılım ürün ve servislerine ilişkin her tür bilgiye istenilen gün ve saatte, ücretsiz bir şekilde ulaşılabiliyor. Ve ürün geliştirme aşamalarımızı Müşteri Takıntılı hale getirdik.”
Müşteri Takıntılı yaklaşımın en başarılı örneği
2019’da Müşteri Odaklı Mikro’ya başladıklarını açıklayan Tomuş, ilk olarak müşterileri daha da iyi tanımak için çok sayıda parametre geliştirdiklerini söylüyor. Sonrasında müşteri ile içgörü paylaşım ağlarını kurduklarını ifade eden Tomuş, yürüttükleri çalışmaları şöyle anlatıyor: “İç görülerin ürün emirlerine dönüştüğü mekanizmaları tasarladık. Daha önce de bahsettiğimiz gibi bu tüm şirketin dahil olduğu bir dönüşüm, bu nedenle IK politikalarımızda önemli değişiklikler yaptık. İşe alım süreçlerinde Müşteri Takıntılılık kriterlerimiz doğrultusunda bu yatkınlığı olan kişileri seçmeye dikkat etmeye başladık. Tüm bunları gerçekleştirdik ancak bu sonu olan, ‘yaptık bitti’ diyebileceğimiz bir süreç değil. Dinamik ve hiç bitmeyecek bir yolculuk. Her zaman gelişim alanı var. Yıllar içerisinde çok yol aldık ama daha gidecek çok yolumuz olduğunun da farkındayız. Yılmadan kendimizi yenilemeye ve geliştirmeye devam ediyoruz. Mikro Yazılım olarak ‘Müşteri Takıntılı’ yaklaşımın en başarılı örneği olacağımıza inancımız tam.”