Franchisee’lerine sürdürülebilir nakit geri dönüşü sağlayan marka; Pizza satan teknoloji şirketi: Domino’s
Domino’s Franchise Operasyon Direktörü Alp Söğütlügil ile Domino’s Türkiye’nin büyüme hedeflerini ve rekabette avantaj sağlayan özelliklerini, franchise koşullarını ve standartlarını konuştuk.
Domino’s: Türkiye’de toplamda 76 şehirde 584 şubesi bulunuyor ve şubelerinin yaklaşık yüzde 80’i franchise şubeleri tarafından yönetiliyor. Türkiye’de en fazla franchise’ı olan uluslararası restoran grubu. Sürdürülebilir nakit geri dönüşü sağlayan bir marka olarak, girişimcilere kazandıran fırsatlar sunuyor. Üretimden sipariş teslimine, lojistikten tedarike kadar her alanda en son dijital teknolojileri kullanarak, franchise’ların en verimli ve en kârlı şekilde çalışmalarını sağlıyor.
Dijital kanallarda yaptığı yatırımlarla da franchise’larına destek veriyor. İçinde bulunduğumuz bu olağanüstü dönemde de franchise şubelerinin mevcut koşullardan minimum düzeyde etkilenmeleri adına sunduğu finansal desteklerle onlara katkı sunmayı sürdürüyor.
Öncelikle girişimci adayları yoğun bir eğitim programına katılarak, Domino’s’un standartlarını, restoran içi operasyonlarını ve yönetim kültürünü öğreniyorlar. Süreci başarıyla tamamlayan franchise'ler, restoranlarını açtıklarında gerekli tüm bilgi ve becerilere sahip oluyorlar. Toplam yatırım maliyeti, kiralanan dükkânın metrekare alanı, cephesi, kiralandığı andaki fiziksel durumu ile orantılı olarak farklılık gösterebiliyor. İşletme esnasında tüm franchise’ler, royalty ve reklam fonu katılım payı ödüyorlar. Yatırım bedeli eğitim, isim hakkı, dekorasyon, fırın gibi pek çok kalemi kapsıyor. Yatırımın geri dönüş süresi ortalama 3 yıl. Yatırımcılarla anlaşma süresi ise 10+5 yıl oluyor. Şubelerini açtıkları andan itibaren kendi şubelerinden sorumlu bir danışmana sahip oluyorlar. Bu danışman düzenli şube ziyaretleri ile şubedeki tüm süreçleri yakından takip ediyor.
Bilgi için: https://franchisefirsatlari.dominos.com.tr/