Facebook İstasyon açıldı
Facebook, Türkiye’deki ilk topluluk merkezi “Facebook İstasyon”u resmi olarak açtı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat Derneği (Habitat) işbirliğiyle hayata geçirilen Facebook İstasyon, Facebook’un Türkiye’deki en büyük yatırımlarından biri olarak görülüyor.
Türkiye’deki insanları, toplulukları ve işletmeleri bir araya getirerek onların büyümek için ihtiyaç duydukları becerilere, kaynaklara ve bilgilere erişmelerine yardımcı olmayı amaçlayan Facebook İstasyon, Türkiye toplumunun ve ekonomisinin dijitalleşmesine odaklanan bir dizi farklı eğitime, programa ve atölye çalışmasına ev sahipliği yapacak, aynı zamanda ülkedeki işletmelere küresel pazarlara ulaşmaları ve iş arayışında olan bireylere iş bulmaları için de destek olacak.
Açılışta konuşan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Facebook ve Habitat işbirliğinde açtıkları merkezde, KOBİ’lere ve girişimci olmak isteyen herkese hizmet vereceklerini, TOBB Kadın ve Genç Girişimci Kurulları liderliğinde İstanbul’da geliştirecekleri programları Anadolu’daki KOBİ’lere ve insanlara da ulaştıracaklarını aktardı.
Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, Deloitte Türkiye’nin raporunun, platformları aracılığıyla ülkede 209 bin ek istihdam yarattıklarını ve Türkiye ekonomisine 15.3 milyar TL katkıda bulunduğunu gösterdiğini anlattı ve Facebook İstasyon’daki eğitimlerle Türkiye’deki KOBİ‘lerin işletmelerini büyüterek uluslararası pazarlara ulaşmalarına yardımcı olmaya devam edeceklerini söyledi. Facebook Türkiye Kamu Politikaları Departman Başkanı Çağatay Pekyörür, TOBB ve Habitat işbirliğiyle Türkiye’nin sekiz (Gaziantep, Denizli, Samsun, Antalya, Diyarbakır, İzmir, Ankara ve Kayseri) farklı ilinde daha bölgesel topluluk merkezleri açacaklarını dile getirdi.
Habitat Başkanı Sezai Hazır, bu işbirliğiyle Facebook İstasyon’un aktif şekilde yaşatılmasında rol alacaklarını ve yakında başlayacak Sınırları Aşan KOBİ’ler Programı’nın ve program bünyesinde gerçekleşecek etkinlikler de yürütücülüğünü üstleneceklerini açıkladı.
“Facebook ile Öne Çıkın"
Facebook, iş arayışında olan bireylere ve daha fazla insan işe almak isteyen KOBİ‘lere yardımcı olmayı hedefleyen küresel “Facebook ile Öne Çıkın” programının Türkiye ayağını hayata geçirdi. Program, dünyanın dört bir yanında 20’den fazla ülkede faaliyette. İşletmecilere ve iş arayan bireylere ilk adımı atmaları, büyümeleri ve yeni iş bulmaları için ihtiyaç duydukları dijital becerileri sunmak için tasarlanmış bir dizi eğitim aracılığıyla Facebook Türkiye ekonomisine ve ülkedeki topluluğuna katkıda bulunacak. Bu hedefle şirket yerel kuruluşlarla işbirliği yapacak, sunumlar, eğitim oturumları ve atölye çalışmaları düzenleyecek.
UNIQ İstanbul’da gerçekleştirilen programın lansman etkinliği açılışında Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, TOBB Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Ozan Acar ve Facebook Türkiye Kamu Politikaları Departmanı Başkanı Çağatay Pekyörür konuştu. Sonrası KOBİ paneli ve atölye çalışmaları düzenlendi.
Programın hedefi: 20 bin kişiye eğitim: Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, Türkiye ekonomisine ve topluluklarına yatırım yapmaya devam edeceklerini söyledi. Matraş, Türkiye’deki insanların, toplulukların ve KOBİ’lerin teknolojiyi kullanarak başarılı olmalarına yardımcı olacakları programla 20 bin kişiye eğitim vermeyi hedeflediklerini açıkladı.