Yapı Kredi KOBİ’ye desteği sürdürüyor
Bu yıl 75. yılını kutlayan Yapı Kredi, 2019 yılında da KOBİ’ye odaklanmayı sürdürecek. Banka, bu yıl öncelikle henüz çalışma şansı bulamadığı KOBİ’lere ulaşmayı hedefliyor.
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, “2018 yılının ikinci yarısında piyasalarda yaşanan dalgalanmaya rağmen, KOBİ bankacılığında hayata geçirdiğimiz yeni hizmet modelinin sağladığı başarıyla gelir ve kârlılık anlamında verimli bir yılı geride bıraktık. Çalıştığımız KOBİ müşteri sayısı 1.2 milyonu aştı” dedi. Yapı Kredi, KOBİ’lerin ülke ekonomisinin can damarı olduğunun bilinciyle hareket ediyor. Bu yaklaşımla 2018 yılında da KOBİ bankacılığı alanına odaklanmayı sürdüren Yapı Kredi, müşterilerine özel ürettiği çözümler ve dijital kanallarla KOBİ’lerin yanında yer almaya devam etti.
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, “2018 yılının ikinci yarısında piyasalarda yaşanan dalgalanmaya rağmen, KOBİ bankacılığında hayata geçirdiğimiz yeni hizmet modelinin sağladığı başarıyla gelir ve kârlılık anlamında verimli bir yılı geride bıraktık. Çalıştığımız KOBİ müşteri sayısı 1.2 milyonu aştı” dedi. 2018 yılında Kredi Garanti Fonu (KGF) işbirliğini sürdürerek müşterilerine 21.6 milyar TL kredi sağladıklarını kaydeden Ülgen, “2018 yılında açılan programlar özelinde yüzde 11.6’lık bir paya sahip olduk. Bunun yanı sıra KOBİ’lerin finansman sorunlarının giderilmesine destek olmak amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile de işbirliği yaptık. Böylece KGF’nin de kefalet desteği verdiği “KOBİ Destek (Nefes) Kredisi Programı” kapsamında müşterilerimize avantajlı faiz oranlarıyla finansman imkanı sunduk” diye konuştu.
Piyasa koşulları sebebiyle geçtiğimiz yıl vadeli mevduat talebinde artış yaşandı. Banka, bu doğrultuda müşterilerine TL ve döviz cinsinden doğru fiyatlama sunarak vadeli mevduat hacmini bir önceki yıla göre yüzde 41 oranında artırdı. Ülgen, “Müşterilerimizin dijital kanal deneyimlerini iyileştirmek adına geliştirmeler yapmaya devam ettik. Bu doğrultuda, Yapı Kredi Mobil üzerinden taksitli ticari kredi kullanım fonksiyonunu hayata geçirdik. 2018 yılında, dijital odaklı servis modeli ile yönetilen müşteri grubuna kullandırılan tüm ticari kredilerin, şube dışı kanallardan kullandırım oranı yüzde 24’e ulaştı” bilgisini verdi.
Yapı Kredi için KOBİ stratejik alan
Yapı Kredi için KOBİ bankacılığı stratejik öneme sahip bir alan. 75. yaşını kutlayan Yapı Kredi, 2019 yılında öncelikle henüz çalışma şansı bulamadığı KOBİ’lere ulaşmayı hedefliyor. Serkan Ülgen, “Müşterilerimizin ilk tercih ettiği banka olmak bizim için büyük önem taşıyor. Bu doğrultuda işletmelerin nakit döngülerinin içerisinde yer alarak ve nakit yönetiminde ana bankaları olarak mevcut müşterilerimizde derinleşmeyi hedefliyoruz. Tüm çalışmalarımızı bu doğrultuda gerçekleştirerek büyümeye devam etmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu. Ülgen, KGF, KOSGEB ve diğer yurt içi ve yurt dışı finansal kuruluşlarla işbirliklerini sürdürerek KOBİ’lerin finansman kaynaklarına daha kolay ulaşmasına olanak sağlayacaklarını paylaştı. Yapı Kredi KOBİ bankacılığında “Hizmette Sınır Yoktur” yaklaşımıyla hareket ediyor. Çalışmalarını KOBİ’ler için değer yaratmak ve KOBİ’lerin sürdürülebilir gelişmelerini desteklemek amacıyla gerçekleştiriyor.
Ülgen yürüttükleri çalışmaları ve stratejilerini şöyle aktardı: “Müşteri kitlemizin birbirinden farklı ihtiyaçlarına göre şekillendirdiğimiz ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve segment bazlı servis modelimiz sayesinde KOBİ bankacılığı alanında öncü bir rol üstleniyoruz. Hedefimiz KOBİ’lere sağladığımız finansal desteği artırarak hem firmalara hem de faaliyet gösterdikleri sektörlere en iyi şekilde katkı sağlamak. KOBİ bankacılığı kapsamında müşterilerimizin yatırım ve işletme sermayesi ihtiyaçlarına özel pek çok farklı kredi ürünümüz bulunuyor. İşletme sermayesine yönelik kredilerimiz kapsamında müşterilerin nakit ihtiyacı ve sektörlerin nakit akışına göre ödeme planı sunan finansman ürünlerimiz mevcut."
KGF Destekleri sürdürülüyor
Sektörlere yönelik kredi çözümlerinin yanı sıra ekonomiye önemli katkı sağladığına inandıkları Kredi Garanti Fonu (KGF) ile işbirliğinin bu sene de devam edeceği bilgisini veren Ülgen, KGF’nin sağladığı teminat desteğiyle KOBİ’lere uygun vade ve şartlarda kredi imkânı sunmayı sürdüreceklerini duyuruyor. 2019 yılında KGF KOBİ Değer Kredisi programları kapsamında 6.7 milyar TL’lik kredi kullandırımı ile yüzde 16’lık bir pay elde ettiklerinin altını çizen Ülgen, KGF teminatlı kredi kullandırımlarındaki toplam paylarını ise yüzde 8.3’e yükselttiklerini açıklıyor. Yapı Kredi, yeni başlayan Ekonomi Değer Kredisi Programı kapsamında ise KOBİ’lere 50 milyon TL’ye kadar, azami 6 ay ödemesiz dönem fırsatıyla, 48 aya varan vadelerle finansman olanağı sunuyor.
Banka, yurtdışı kaynaklara da aracılık ediyor
Serkan Ülgen, ürün ve hizmetlere ilişkin şu noktalara değiniyor: “KOBİ segmentinde yer alan firmalara yatırım finansmanı ve işletme sermayesi sağlamak amacıyla dönem dönem yurt dışı kaynaklı fonlara da aracılık ediyoruz. Bu kapsamda son olarak EBRD kaynaklı Türkiye Sürdürülebilir Enerji Finansman Programı (TURSEFF) ve Türkiye Konutlarda Enerji Verimliliği Finansman Programı’na (TUREEF) katıldık. Bu programlarla yenilenebilir enerji projesi olan veya enerji verimli ürün satışı yapan KOBİ’lere finansman olanağı sağladık. Bankamızın doğrudan aracılık ettiği yurtdışı fonlara ek olarak Kredi Garanti Fonu’nun Avrupa Yatırım Fonu (EIF) ile imzaladığı KOBİ'lerin Rekabet Edebilirliği (COSME) programında paydaş banka olarak yer aldık. COSME, 2014-2020 döneminde 2.3 milyar euroluk bütçe ile yürütülen bir Avrupa Birliği programı. Bu program, Avrupa Birliği işletmelerinin rekabet edebilirliğinin ve sürdürülebilirliğinin güçlendirilmesi, girişimcilik kültürünün teşvik edilmesi ve yeni işletmelerin kurulmasını destekliyor. Mayıs sonu itibariyle 1 milyar TL’lik kredi hacmine ulaşan programda Yapı Kredi olarak 320 milyon TL kredi kullandırımına aracılık ederek öncü banka rolünü üstlendik.”
Banka, müşterilerinin işlem yoğunluklarına göre seçecekleri KOBİ Bankacılığı Paketleri ile bankacılık işlemlerini tek bir ücret ödeyerek gerçekleştirme imkanı tanıyor. KOBİ müşterilerinin şirket harcamalarını çek-senet zorluklarıyla uğraşmadan hızlı ve güvenli bir şekilde vadelendirmeleri ve kolayca takip edebilmeleri için onlara World Business kartı sunuyor.
Dijitalleşme yatırımları sürecek
KOBİ’lerin dijitalleşen dünyanın getirdiği yeni teknolojilerden en iyi şekilde faydalanmalarına özellikle önem verdiklerini anlatan Ülgen, “Bunun ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz. KOBİ müşterilerimizin dijital kanalların sunduğu olanaklarla bir defa tanıştıktan sonra, bu dünyaya kolaylıkla uyum sağladıklarını görüyoruz” dedi.
KOBİ’lerin dijital bankacılığın olanaklarından daha fazla yararlanmalarını sağlayacaklarını kaydeden Ülgen, sahada aktif bir şekilde yer almanın, müşterilerle birebir ilişkiler kurmanın en büyük önceliklerimizden biri olacağını aktardı. Ülgen, dijital bankacılık kanallarıyla iş yoğunluğu nedeniyle şubeye gitmeye vakti olmayan esnaf ve KOBİ’lere 7/24, diledikleri yerden bankacılık hizmetlerini alma altyapısı sunduklarını hatırlattı. Ülgen, şu bilgileri verdi: “Şahıs işletmeleri her türlü finansman ihtiyaçları için, hafta sonu dahil her gün Yapı Kredi Mobil ve Kurumsal İnternet Şubesi aracılığıyla tek tıkla taksitli ticari kredi başvurusu yapabiliyor, kredileri anında hesaplarına geçebiliyor. Buna ek olarak Kurumsal Internet Şubemiz üzerinden esnek ticari hesap ürünü ile kısa vadeli finansman ihtiyaçlarını karşılayıp, World Business kart başvurularını, vergi, SGK ve fatura ödemelerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca, POS ürünü için de yine şubeye hiç uğramadan Müşteri İletişim Merkezimiz aracılığıyla taleplerini iletebiliyorlar.”
Yapı Kredi müşterileri hem bireysel hem de firmalarının bankacılık işlemlerini Yapı Kredi Mobil üzerinden gerçekleştirebiliyor. Kredi kartı, fatura, vergi, SGK, gümrük vergisi ödemelerini, tahsile ve teminata verilen çeklerini, alacaklısı veya borçlusu olduğu senetleri takip edebiliyor. Müşteriler ayrıca Yapı Kredi Mobil’e göz taramasıyla giriş yapabiliyor, QR kod ile ATM’ye hiç dokunmadan para çekebiliyor ve yatırabiliyor. Sektörde bir ilk olan POS Avans ürünüyle Yapı Kredi Üye İşyerleri, herhangi bir faiz ödemeden, zahmetsiz bir şekilde POS alacaklarını vadesini beklemeden ödemelerinde kullanabiliyor.
Self Servis World hizmetinde ise KOBİ’lere kendi kampanyalarını oluşturmalarına olanak tanınıyor. Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi’ni kullanan KOBİ’ler, sistemin arka planında çalışan ‘Akıllı Kitle Seçimi’ uygulamasıyla milyonlarca World kredi kartı kullanıcısı arasından kendilerine en uygun hedef kitleye kampanyalarını SMS ve e-posta ile kolayca duyurabiliyor ve geniş bir müşteri kitlesine ulaşarak kendi sektörlerinde fark yaratabiliyor.