banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Hazım Akyol: “Hedefimiz KOBİ müşteri sayımızı İki katına çıkarmak”

Vakıfbank, pandemi sürecinde de KOBİ’leri yalnız bırakmadı.

FİNANS 01.08.2021, 00:00 30.08.2021, 22:55
24090
VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Hazım Akyol: “Hedefimiz KOBİ müşteri sayımızı İki katına çıkarmak”
banner625

KOBİ’lerin ihtiyaçlarına uygun inovatif çözümler sunan VakıfBank, KOBİ kredilerini 2019 yılsonuna göre yüzde 60 oranında artırarak 105.8 milyar TL’ye çıkardı. VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Hazım Akyol, “2021 yılında da ana stratejimiz, ticareti kolaylaştıran ürün ve hizmetlerimizle imalata, ihracata ve istihdama büyük katkı sağlayan KOBİ’lerimizin bundan önce olduğu gibi bundan sonra da yanında olmaya devam etmek, onları geleceğe hazırlamak” dedi.

Aktif büyüklükte Türkiye’nin en büyük ikinci bankası VakıfBank, pandemi döneminde de KOBİ’leri yalnız bırakmadı. VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Hazım Akyol, dünyada ve ülkemizde pandemi nedeniyle yaşanan olumsuzlukları gidermek için VakıfBank olarak yoğun çaba gösterdiklerini belirterek, “Bu süreçte doğru zamanda, doğru finansal çözümler sunmak üzere çalışmalar başlattık. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümlerimizi ise hızla kullanıma sunduk. Özellikle 2020 yılında VakıfBank olarak ülke ekonomisi için yüksek değer yaratan KOBİ’lerimizi geniş ürün gamımız ve inovatif çözümlerimizle desteklemeye devam ettik” dedi.

Dış ticaret ürün ve hizmetlerini geniş kitlelere ulaştırmak için mevcut yapılarını güçlendirdiklerini, KOBİ müşterilerinin ihtiyaçlarını doğru şekilde analiz ederek uygun çözümler geliştirdiklerini kaydeden Akyol, şunları söyledi: “Tam anlamıyla terzi usulü çözümler getirdik. 2020 yılında banka olarak kredi büyümemiz sektör ortalamalarının üzerinde gerçekleşti. Bu büyümeyi üretim, istihdam ve ihracatı destekleyerek başardık. Bu dönemde yasal KOBİ tanımına göre KOBİ kredilerimizi 2019 yılsonuna göre yüzde 60 oranında artırarak 105.8 milyar TL’ye çıkardık. 2021 yılında da ana stratejimiz, ticareti kolaylaştıran ürün ve hizmetlerimizle imalata, ihracata ve istihdama büyük katkı sağlayan KOBİ’lerimizin bundan önce olduğu gibi bundan sonra da yanında olmaya devam etmek, onları geleceğe hazırlamak.”

KOBİ’lere destekler arttı
Banka, KOBİ’leri önemli ölçüde etkileyerek likidite sıkıntısı yaşanmasına neden olan bu dönemde KOBİ’lere desteklerini artırarak sürdürdü. Hazım Akyol, 2020 yılında kamu bankalarıyla birlikte KOBİ’lere İVME Finansman Paketi ile belirli ürün gruplarında makine imalatı, hammadde ve ara mal imalatı yapan yerli üreticilere uygun koşullarda finansman desteği sağladıklarının altını çizdi. Akyol, İstihdam Odaklı İşletme Kredisi Paketi (İSTOD) ile de ilave istihdam sağlama potansiyeli yüksek olan sektörlerde faaliyet gösteren firmalara yönelik uygun koşullarda işletme kredisi kullandırarak istihdama destek sağlamaya devam ettiklerini paylaştı.

Akyol, KOBİ’lerin ticari faaliyetlerinde masraf maliyetlerini öngörülebilir kılmak için halihazırdaki işlem paketlerinde yer alan masraf kalemlerinin yanına kiralık kasa, çek-senet işlemleri gibi masraf kalemlerini de dâhil ederek yeni ‘Avantajlı İşlem Paketleri’ oluşturduklarını duyurdu ve şu bilgileri verdi: “Ayrıca bu dönemde salgın koşullarını hafifletmek amacıyla sektörde aktif rol aldık. Bu kapsamda, işletmelerin üzerindeki finansman yükünün hafifletilmesi amacıyla Kredi Garanti Fonu (KGF) kefaleti kapsamında Maaş Ödemesi Destek Kredisi, İşe Devam Destek Kredisi ve Çek Ödeme Destek Kredisi ürünleriyle KOBİ’leri destekledik. Salgın koşullarının en olumsuz etkilediği turizm sektörü ile mikro işletmelerin (esnaf) faaliyetlerinin ve istihdam seviyelerinin korunması amacıyla kamu bankalarıyla birlikte Kredi Garanti Fonu (KGF) kefaleti kapsamında Turizm Destek Paketi’ni ve Mikro İşletmeler Destek Paketi’ni KOBİ’lerin hizmetine sunduk. Bu kapsamda yaklaşık 42 milyar TL tutarında kredi kullandırımı gerçekleştirdik. Ayrıca başvuruda bulunan tüm KOBİ’lerin taksit, faiz ve komisyon ödemesi ötelemelerini sorunsuz gerçekleştirerek salgın koşullarının hafifletilmesine katkı sağladık.”

İhracatçı KOBİ’lere hem finansman hem danışmanlık desteği
KOBİ’lerin ihtiyaçlarını yakından takip eden, özellikle istihdam, üretim ve ihracata yönelik özel çözümler geliştirmeye devam eden VakıfBank, ihracatçı KOBİ’lere özel ürün ve hizmetler de sunuyor. Hem ihracatın finansmanı hem de ihracata hazırlık aşamasında ortaya çıkan likidite ihtiyacının finansmanı için kaynak sağlayan VakıfBank, Eximbank ve Merkez Bankası kaynaklı ihracat kredilerine de aracılık ediyor. Özellikle ihracata henüz başlamamış olan KOBİ’lerin ihracata teşvik edilmesi ve yurt dışı pazarlara açılması için yol gösterici olmak gerektiğine inanan VakıfBank, yaygın muhabir banka ağı sayesinde KOBİ’lere ihracat sürecinin her aşamasında, danışmanlık hizmeti sağlayarak da destek oluyor.

Akyol, Banka’nın KOBİ segmentine yönelik çalışmalarına değindi: “KOBİ’lere yönelik çalışmalarımızda öncelikle bankamızın ihracatçı KOBİ’lere sağlayacağı ürün ve hizmetleri geniş kitlelere ulaştırmak için mevcut yapımızı güçlendirdik. Bu alanda ciddi gelişim sağladık. Eğitimler verdiğimiz uzman saha personelimizle gerek online gerekse yüz yüze müşteri ziyaretleri gerçekleştirdik.  KOBİ’lerin ihtiyaçlarına uygun, tam anlamıyla terzi usulü çözümler getirdik. Sonuç olarak; 2020 yılsonundaki ihracat hacmimize 2021 yılının ilk yarısı itibarıyla ulaşmış durumdayız. Yılsonu hedefimiz ise bankamızla çalışan, ihracat yapan KOBİ müşteri sayımızı iki katına çıkarmak.”

Merkez Bankası faizine endeksli ilk kredi
Türkiye ekonomisine doğrudan katkı sunan yeni bir kredi olan ‘Çıpa Kredisi’ni uygulamaya alan VakıfBank, bu krediyi sektörde ilk ve tek olarak Merkez Bankası politika faizine endeksli olarak oluşturdu. Faiz oranı Merkez Bankası Politika Faizi oranı düştüğünde azalan, yükseldiğinde ise sabit kalan bir yapıda kurgulanan ‘Çıpa Kredisi’ ile KOBİ’ler olası faiz riskine karşı korunmuş oluyor. Böylece yatırımlarına ara vermeden devam etmeleri sağlanıyor.

Dijitalleşme hız kazanıyor
Teknolojik gelişmeler her alanda olduğu gibi bankacılık alanında da önemli değişikliklere neden oldu. Pandemi süreci bu değişimin etkisini ve hızını arttırdı. Bankacılık sektörü de ürün ve hizmetlerini dijital kanallardan sunmak için yoğun bir rekabete girdi. Hazım Akyol, “Bugün geldiğimiz noktada mobil bankacılık ve internet bankacılığı uygulamalarında KOBİ’lere sunulan işlem setlerinin hızla arttığını görüyoruz. VakıfBank olarak biz de teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor, uygulamaya aldığımız dijital ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya devam ediyoruz. KOBİ’lerimizin dijital kanallardan faydalanacağı işlem setlerini genişletiyoruz” bilgisini verdi.

Öte yandan salgının da etkisiyle dünyada ve ülkemizde e-ticaretin, genel ticarete oranı gün geçtikçe artıyor.  Akyol, bu nedenle KOBİ’lerin müşterilerine daha iyi hizmet ve ürün sunabilmeleri amacıyla başta e-ticaret olmak üzere dijital alanlarda çözüm ortağı olduklarını anlattı: “VakıfBank olarak çok kısa süre önce uygulamaya aldığımız Dijital Banko Çek ürünü bunun en önemli örneklerinden biri.  Dijital Banko Çek ticari hayata güven, hız ve pratiklik getiriyor. Çeki alan kişi, VakıfBank müşterisi olmasa dahi, çekin üzerindeki karekodu VakıfBank Mobil uygulamasında okutarak garanti tutarını ve geçerlilik tarihini anında sorgulayabiliyor. Bu ürünümüz teminat mektubunun güvenini, çekin dolaşım kolaylığıyla birleştiriyor. Bu da güvenli ticaretin daha da hızlı ve etkili bir şekilde yürütülmesine destek oluyor. Doğrudan Borçlandırma Sistemi, teminat mektubu, kredi kartı ile ticaret yapan müşterilerimiz için kolay ve yeni bir ürün.”

Yorumlar (0)