banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Akıllı işgücü yönetişimi ve sürdürülebilir bir İK stratejisi için; İK Yönetimi ve Teknolojileri

Büyük ölçekli şirketlerden KOBİ’lere kadar her ölçekteki şirket, işletme, kurum ve kuruluşun en değerli varlığı; çalışanları. İşgücünden maksimum verim alabilmek, kaliteli, hızlı, esnek, çevik ve stratejik kararlarla insan kaynaklarında akıllı yönetişim ve sürdürülebilirlik, ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ ile mümkün. Operasyonel verimliliği artıran, çalışan memnuniyeti ve bağlılığını da güçlendiren ve İK yönetiminde rekabet avantajı sunan ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ ile şirketlerin başarısını, çalışanların kariyer gelişimini destekleyen sürdürülebilir bir İK stratejisi oluşturuluyor.

DOSYA 01.09.2024, 00:00 10.09.2024, 00:46
2563
Akıllı işgücü yönetişimi ve sürdürülebilir bir İK stratejisi için; İK Yönetimi ve Teknolojileri
banner625

Büyük ölçekli şirketlerden KOBİ’lere kadar her ölçekteki şirket, işletme, kurum ve kuruluşun en değerli varlıkları; çalışanları. İnsan Kaynakları (İK veya Human Resources-HR) yönetimi, bugün teknolojinin sağladığı olanaklarla dönüşüm geçirerek daha stratejik ve verimli hale geliyor. Yapay Zeka, Büyük Veri, İş Zekası, Nesnelerin İnterneti (IoT), Bulut (Cloud) tabanlı çözümler, mobil uygulamalar ve Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) gibi teknolojiler, İK süreçlerini daha etkin ve kullanıcı dostu hale getiriyor.
İK profesyonellerinin kritik iş önceliklerini, işgücünü maksimum verim, esneklik, çeviklik ve kaliteyle yönetebilmek, işgücündeki dalgalanmaları bilişim teknolojileri yardımıyla hızlı, etkin ve sürdürülebilir ele almak oluşturuyor. Y ve Z kuşağı çalışanlarını işe alma, yönetme veya işten çıkarma, işgücü verimliliğini, çalışan bağlılığını sağlama, stratejik kararlar ve planlarla akıllı yönetişim ve sürdürülebilirlik ise ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ ile mümkün.
Bu teknolojilere ilişkin trendlerin benimsenmesi, şirketlerin sadece operasyonel verimliliğini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışan memnuniyetini ve bağlılığını da güçlendiriyor. İşletmeler, bu yeni teknolojileri ve trendleri takip ederek, İK yönetiminde rekabet avantajı elde edebiliyor ve geleceğin işgücüne daha hazırlıklı hale gelebiliyor. Böylece hem şirketlerin başarısını hem de çalışanların kariyer gelişimini destekleyen sürdürülebilir bir İK stratejisi oluşturuluyor.
İK Yönetimi’ni (Human Resources Management-HRM) bilişim teknolojileriyle entegre edebilen İK yöneticileri, iş ve operasyon süreçlerini kolaylaştırarak, işletmelerin işgücü ihtiyaçlarını karşılayabiliyor, stratejik kararlar alıp, planlamalar yapabiliyor, çalışan veri akışını ve verilerin korunmasını, istihdamın daha verimli hale gelmesini ve işletmenin sürdürülebilirliğini sağlayabiliyor. ‘Veri tabanlı karar alma, çalışan deneyimini iyileştirme ve esnek çalışma modelleri, ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’nin şirketlere sunduğu önemli faydalar arasında yer alıyor.
İşyeri politikalarını da geliştirmekten sorumlu İK profesyonelleri, çalışanları işe alma, işten çıkarma, işyeri ve çalışanların güvenliği, sağlığı, eğitimi, tazminatlarla işyeri, işgücü ve operasyonların faydasını ve verimliliğini ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ ile daha kolay, hızlı, esnek, çevik, kaliteli, stratejik, sistematik, sürdürülebilir şekilde sağlıyor, doğru ve stratejik kararlarla planlıyor, süreçlere hakim oluyor ve ‘akıllı’ yönetebiliyor.
Bir şirketin başarısı ve verimliliği üzerinde doğrudan etkili olan İK yönetimi, bir şirketin en değerli varlığı olan çalışanlarının işe alımı, takibi, eğitimi, motivasyonu, işten çıkarılması ve yönetimi süreçlerini kapsıyor.  Bilgi teknolojileriyle entegre doğru ve verimli İK Yönetimi (HRM), iş gereksinimleri için doğru politikaların oluşturulması, işletmenin başarılı büyümesi, hedeflerine ulaşması noktasında da kritik önemde.
‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’, işletmenin ihtiyaçlarına, hedeflerine ve bütçesine göre özelleştirilebiliyor. Manuel görevleri otomatikleştiren, çalışan bilgilerini düzenli muhafaza eden ve güncelleştiren, veriye dayalı raporlar oluşturarulmasını sağlayan ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’, İK operasyonlarını merkezileştiriyor; bordrolama, ücret yönetimi ve iş süreçlerini otomatikleştiriyor; işe giriş ve çıkış otomasyonunun takibini, yasal mevzuatlara uyumu kolaylaştırıyor; performans yönetimi, hedef takibi, stratejik içgörü için raporlama yapmayı, veri analizini, oryantasyon ve gelişim eğitimlerini izlemeyi kolaylaştırıyor.
‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’nde yapay zekanın ve diğer bilişim teknolojilerinin etkisi: Yapay Zeka (AI) ve Makine Öğrenimi (ML), İK yönetiminde devrim yaratan teknolojilerden. AI, işe alım süreçlerinde adayların taranması ve değerlendirilmesi için kullanılabiliyor. Örneğin; AI destekli araçlar, büyük bir aday havuzundan en uygun adayları belirlemek için özgeçmişleri ve başvuruları analiz ediyor. ML algoritmaları, çalışan performansını ve bağlılığını tahmin etmek için geçmiş verileri kullanabiliyor. Bu, proaktif yönetim stratejilerinin geliştirilmesine olanak tanıyor.
Bulut Tabanlı İK çözümleri, İK yönetiminde esneklik ve erişebilirlik sağlıyor, verilerin güvenli kullanılmasına ve gerçek zamanlı güncellemeler yapılmasına olanak tanıyor. Mobil İK Uygulamaları ile İK süreçleri daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hale geliyor. Çalışan memnuniyeti ve bağlılığını artıran kritik önemdeki teknolojilerden biri de geri bildirim toplama, anketler, sosyal etkileşim araçları ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimi gibi özellikler içeren Çalışan Deneyim Platformları.

İK Yönetimi ve Teknolojileri’nde yeni trendler ve teknolojiler
Yapay Zeka (AI-Artificial Intelligence) ve Makine Öğrenimi (ML-Machine Learning), Derin Öğrenme (DL-Deep Learning), Deep Learning AI, Bulut Tabanlı İK Sistemleri, Mobil İK Uygulamaları, Çalışan Deneyimi Platformları, Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), Chatbotlar ve Sanal Asistanlar, İnsan Sermayesi Yönetimi (HCM) Yazılımları, Sosyal Medya ve İşbirliği Araçları, Gelişmiş Performans Yönetimi Araçları, Gelişmiş Eğitim ve Gelişim Platformları.
AI ve İK Teknolojisi, Human Resources (HR-İnsan Kaynakları-İK) Yazılımları; Yeni Nesil İK Yazılımları, İK Yönetimi (HRM-Human Resources Management-HR Management), Dijital İK, E-İnsan Kaynakları Yönetimi (E-İKY), Bulut İK Yazılımı, Bulut İK Programı, İK Bilgi Sistemi (İKBS-HRIS), Personel Takibi (PDKS), Personel Bilgi Sistemi, İK ve Organizasyon, İşe Alım Yazılımları, İşe Alım ve Başvuru Yönetimi, İşe Alma, Seçme ve Yerleştirme, Performans Yönetimi Yazılımları, Özlük Yönetimi, Kariyer Planlama Yönetimi, Büyük Veri (Big Data), Bulut Bilişim (Cloud Computing) Teknolojileri, Nesnelerin İnterneti (IoT), Sensörler.
Eğitim ve Gelişim Yönetimi Yazılımları, Kişisel Gelişim ve Eğitim Uygulamaları, Dijital Öğrenme, Eğitim ve Geliştirme, Çalışan Deneyimi Yazılımları, Çalışan Deneyimi Platformları, Mobil Uygulamalar, Çalışan İlişkileri Yazılımları, Eğitim Yönetimi, Kurumsal Eğitim Yönetimi, Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi, İş İlişkileri Yönetimi, İş Süreçleri Yönetim Platformu, Sistem Yönetimi, Uzaktan İş Yönetimi Yazılımları, Elektronik İş Belgeleri ve Dokümantasyon, Arşiv Yönetimi, Raporlama, Kurum Kültürü Analizi, Sadakat Programı, Sadakat Programları, Müşteri Sadakat Programları, Son Kullanıcı Sadakat Programı, Mobil Sadakat Uygulamaları, Çalışan Sağlığı ve Refahı Teknolojileri, Sağlık, İş Sağlığı, İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yazılımları, Güvenlik ve Uyumluluk Yönetimi.
Performans Değerlendirme Sistemi, Performans Yönetimi, Yetenek Yönetimi, Yetenek ve Performans Yönetimi, Başarı ve Gelişim Yönetimi, Kişisel İzleme Yazılımları, Kişisel Bilgi Yönetimi, Sosyal Tanıma, İşgücü Yönetimi, Zaman ve Devamlılık Yönetimi, Zaman ve İzin Yönetimi, Online İzin Takip Yazılımı, Personel İzin Takip Programı, Maaş ve İşgücü Yazılımları, Ücret, Hak, İzin, Zimmet ve Harcırah Yönetimi, Bordro Programı, İK ve Bordro Hesaplama Yazılımı, Bulut Tabanlı Bordro Programı, Ücret Entegrasyonu, Masraf Takibi, Bütçe Yönetimi, Personel Bütçesi, Personel Ödüllendirme, Bayi Ödüllendirme, Satış Ekibi Ödüllendirme, Satış Teşvik, Puantaj Takibi.
Siber Güvenlik, Yüksek Veri Güvenliği, Çalışan Deneyimi ve İşe Alım Portalları, İş Akışı ve Otomasyon Araçları, İş Zekası (BI), İş Analitiği, İK Analitiği / İK Analitiği Araçları, İş Analitiği Yazılımları, İK Yönetimi Analitikleri, İK Analizi ve İşgücü Planlaması, İşe Alım Analitiği ve Yapay Zeka, Çalışan Analitiği ve Tahminsel Analitik, İşe Alım Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi.

‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’nin şirketlere faydaları
• Dijital dönüştürüyor: İstihdam stratejilerini oluşturmaktan, planlamaya ve uygulamaya, işe alımdan, çıkarmaya, şirket kurum kültürünün geliştirilmesinden, insan kaynağının verimli kullanılmasına kadar birçok alanda çözüm üreten ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’, dijital dönüşüme şirketleri entegre ediyor, varlıklarını sürdürmesinde ve onları geleceğe taşımada öncü rol üstleniyor.
• Akıllı işgücü yönetişimi: Şirketin planlanan geleceğine ulaşması için doğru ve problem çözücü adımlar atılmasını sağlayan İK’nın görev ve sorumluluğunda işe alımdan sonra çalışanların işe başladıklarında çalışma ortamlarının uygunluğu, sağlıklı iletişim, eşitlik, adalet, şeffaflık, hız, kalite, işletme, ürün ve hizmetlerin güvenliğinin sağlanması, yetenek ve performans yönetimi, verimi arttırıcı faaliyetler, eğitim ve etkinlikler, şirket hedeflerine yönelik planlama yapmak, müşteri ve çalışanlar arasında sorunların çözülebilmesi için aracılık yapmak, kişi veya kişilerin işten çıkarılma sürecini takip etmek de var.
• Verimlilik artışı: Teknolojinin İK süreçlerine entegrasyonu, manuel ve zaman alıcı işlemleri otomatikleştiriyor. Örneğin; işe alım süreçlerinde otomatik aday takip sistemleri (ATS) kullanarak, adayların CV’leri ve başvuruları hızla değerlendiriliyor. Bu, İK profesyonellerinin daha stratejik görevlere odaklanmasını sağlıyor.
• Veri tabanlı karar alma: İK teknolojileri, büyük veri analitiği ve raporlama araçları sunarak veri tabanlı karar almayı mümkün kılıyor. Çalışan performansı, memnuniyeti ve bağlılığı gibi önemli metrikler sürekli olarak izleniyor, analiz ediliyor, böylece yöneticiler daha bilinçli ve stratejik kararlar alabiliyor.
• Çalışan deneyimi ve memnuniyeti: İK teknolojileri, çalışan deneyimini ve memnuniyetini artırmak için çeşitli araçlar sunuyor. Örneğin; self-servis portalları, çalışanların izin taleplerini, maaş bordrolarını ve kişisel bilgilerini kolayca yönetmelerine olanak tanıyor. Ayrıca, geri bildirim ve anket sistemleri ile çalışan memnuniyeti sürekli olarak izleniyor ve iyileştirilebiliyor.
• Çalışan katılımını iyileştirme: Özellikle yapay zekâ ve bulut tabanlı İK teknolojileri, şirketleri güçlendirmek için kurumsal stratejileri formüle etmeye, uygulamaya ve çalışan katılımını iyileştirmeye yönlendiriyor.
• Daha nitelikli işgücü: Küresel marka olmada da önemli bir yere sahip İK, daha nitelikli personel çalıştırmayı, çalışanlardan, ürün ve hizmet üretiminde daha fazla verim almayı sağlıyor.
• Esnek çalışma modelleri: Dijitalleşme, uzaktan çalışma ve esnek çalışma saatleri gibi modern çalışma modellerini destekliyor. Bulut tabanlı İK sistemleri, çalışanların herhangi bir yerden erişimini sağlıyor, iş-yaşam dengesini iyileştiriyor, işbirliğini ve çalışan bağlılığını artırıyor.
• Uyum ve güvenlik: Şirketlerin yasal düzenlemelere ve uyum gereksinimlerine uygun hareket etmesini, verilerin güvenli bir şekilde saklanmasını ve düzenli güncellenmesini sağlıyor. ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ bu nedenle hem yasal uyum hem de veri güvenliği açısından kritik önemde.
• Sürdürülebilir işgücü sağlık yönetimi: ‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’ ile kurum içinde çalışanların sağlığını korumak, sürdürülebilir bir sağlık yönetimi sağlamak mümkün.

‘İK Yönetimi’ nedir?
İnsan Kaynakları Yönetimi (Human Resources Management-HR Management); “İşe alımdan işten çıkarmaya, müşteri, işveren, çalışan ilişkilerinin ve birbirleriyle iletişiminin yönetilmesine, işgücünün ve şirketin verimliliğini artırmaya ve sürdürülebilirliğini sağlamaya kadar İK’nın bütün alanlarında şirketin planlanan geleceğine ulaşması için doğru ve problem çözücü adımların atılması” diye tanımlanıyor.

Bir başka tanımsa şöyle: “Şirketlerdeki işe alım, daha iyi insan kaynağı oluşturulması ve mevcut insan kaynağının verimli kullanılması için uygulanan yöntemler ve süreçler bütünü.”

‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’nin bileşenleri
• İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi (HRIS)
• İşe Alım ve Başvuru Yönetimi
• Performans Değerlendirmesi ve Yönetim
• Maaş ve İşgücü Yönetimi
• Eğitim ve Gelişim Yönetimi
• İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yönetimi
• Kişisel İzleme ve Devam Takibi
• İnsan Kaynakları Analitiği
• Mobil Uygulamalar
• Elektronik İş Belgeleri ve
Dokümantasyon
• Çalışan İlişkileri Yönetimi
• Uzaktan Çalışma ve Esnek İş Modelleri.

‘İK Yönetimi ve Teknolojileri’nin süreçleri
• İşe Alım Süreci

• Performans Yönetimi
• Maaş ve İşgücü Yönetimi
• Eğitim ve Gelişim Yönetimi
• İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yönetimi
• Kişisel İzleme ve Devam Takibi
• İK Analizi
• Elektronik İş Belgeleri ve Belgeleme
• Çalışan İlişkileri Yönetimi
• Uzaktan Çalışma ve Esnek İş Modelleri Yönetimi
• İşten Çıkarma Yönetimi.

Yorumlar (0)