Avansas Genel Müdürü Ahmet Güleç; “İş süreçlerinde verimliliği ve müşteri memnuniyetini önceliklendiriyoruz”
Türkiye’nin iş yeri alışverişini dijitalleştiren ilk şirket Avansas, 4 binden fazla ürün çeşidiyle 1 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyor. Müşteri ve saha ekiplerinden gelen geri bildirimlere büyük önem veren Avansas Genel Müdürü Ahmet Güleç, “Uygulayacağını planla, planını uygula” yaklaşımıyla tüm iş süreçlerinde verimliliği ve müşteri memnuniyetini önceliklendiriyor.
Avansas Genel Müdürü Ahmet Güleç, “Avansas, tamamen yerli ve milli sermayeyle kurulmuş Türkiye’nin iş yeri alışverişini dijitalleştiren ilk şirket. 15 yıldır sektördeki liderliğini bu vizyonla devam ettiriyor. 2009’da 18 çalışan ve 300 çeşit ürünle başladığımız yolculukta, bugün 600’ü aşkın çalışanımız ve 4 binden fazla ürün çeşidimizle 1 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyoruz. İş yerlerinin her türlü ihtiyacını karşılamak üzere geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz; kırtasiye, temizlik malzemeleri, gıda, mobilya gibi çeşitli kategorilerde kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler sunarak iş süreçlerini daha verimli hale getiriyoruz” diyor.
Hızlı, kolay ve daha ekonomik iş yeri alışverişi: Bugünün dünyasında paranın maliyeti kadar zamanın maliyetinin de şirketlerin verimliliği açısından önemini vurgulayan Güleç, birçok tedarikçiden dijital veya geleneksel yollarla ayrı ayrı temin edilen iş yeri ihtiyaçlarını tek tıkla tek tedarikçiden kapıya servis hizmeti vererek, iş yerlerinin iş yeri alışverişine harcadığı zamanı ve eforu minimize etmek ve kendi işlerine odaklanmalarını sağlamak için çalıştıklarını belirtiyor: “AvansasPro gibi özel hizmetlerimizle, büyük ölçekli şirketlerin stok yönetimi, bütçe kontrolü ve satın alma süreçlerini optimize etmelerini sağlıyoruz. Aynı zamanda Private Label (PL) ürünlerimizle yüksek kaliteyi uygun fiyatla buluşturuyor ve doğrudan üreticiden işyerlerine teslim ederek maliyet avantajı yaratıyoruz. Büyüme vizyonumuz kapsamında, hem ürün yelpazemizi sektörel derinleşmeyle genişletmeye hem de dijitalleşmeye yatırım yaparak iş yerinin alışveriş deneyimini daha hızlı, kolay ve ekonomik hale getirmeyi amaçlıyoruz.”
Dijital dönüşüme yatırıma devam: Ahmet Güleç, 2024’ün kullanıcı deneyimine çok önem veren Avansas için bir taraftan müşteri memnuniyetini ve deneyimini iyileştirdiği, diğer taraftan dijital dönüşümün hızlandığı ve verimliliğin ön plana çıktığı bir yıl olduğunu söylüyor: “Hem Avansas hem de müşterilerimiz için verimliliği ön planda tutarak operasyonel altyapımıza yaptığımız yatırımlarla süreçlerimizi tamamen dijitalleştirerek daha yalın hale getirdik ve hizmet kalitemizi artırdık. Müşteri deneyimi tarafında tüm dijital platformlarımızda iyileştirmeler yaptık. Müşterinin iş yeri alışverişini en kolay ve hızlı şekilde yapması için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Önümüzdeki dönemde ürün çeşitliliğimizi sektörel derinleşmeyle artırmaya ve dijital dönüşüme yatırım yapmaya devam ederek daha hızlı ve etkili müşteri deneyimi sunmayı hedefliyoruz. ‘Verimlilik’ hedeflerimiz doğrultusunda iş süreçlerini sadeleştirmeye, organizasyonu çevikleştirmeye ve operasyonlarımızı mükemmelleştirmeye devam edeceğiz. Uzun vadeli hedefimiz; Avansas’ı iş yerinin çözüm ortağı olarak konumlayarak iş yerlerinin alışveriş dışındaki ihtiyaçlarını ve problemlerini de giderecek ürünler ve hizmetler sunmak. Avansas olarak; 100% yerli ve milli sermayeyle kurulmuş, Türkiye teknoloji ve e-ticaret ekosistemine çok önem veren hem istihdam yaratmayı hem de katma değer üretmeyi hedefleyen yerli bir firmayız. Bu sebeple de iş yeri alışverişi konusunda dünyada rekabet edebilecek bir dijital alışveriş deneyimi yaratarak önümüzdeki 5 yılda iş yerlerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamak, iş yerlerinin çözüm ortağı olmak gibi bir gayemiz var. Bunun için de hem organizasyon hem teknoloji hem de tedarik zinciri yatırımlarımıza devam edeceğiz. Geniş ürün yelpazemiz, rekabetçi fiyatlarımız ve hızlı teslimat ağımızla iş yerlerinin tüm ihtiyaçlarına tek noktadan çözüm sunuyoruz. Amacımız; iş yerlerinin ihtiyaçlarını karşılamaya ayırdığı zamanı ve maliyeti mümkün olduğu kadar düşürmek ve kendi işlerine odaklanmasını sağlamak. Avansas, sunduğu çözümlerle iş yerinin en önemli yol arkadaşı olmaya devam edecek.”
“Avansas, bir sistem, süreç ve veri şirketi”: Günümüzde özellikle e-ticaret şirketlerinin yaşadığı en büyük zorluk; operasyonel maliyetlerin çok hızlı artışı ve tedarikte yaşanan kırılmalar. Güleç, bu sebeple tedarik zincirine, teknolojiye yaptıkları yatırımlarla Avansas’ın alanında en verimli şirket olması için çalıştıklarını vurguluyor: “Avansas bir sistem, süreç ve veri şirketi aslında. Büyük veri havuzumuzu çok detaylı inceliyoruz, departman bazında doğru metriklerle hizmet kalitemizi ve verimliliğimizi anlık olarak takip ediyoruz. Avansas olarak, organizasyonun her seviyesinde işimize hakimiyeti önemsiyoruz, o sebeple detaylarla çok ilgili bir şirketiz. Bu detaylar da saha ve müşteri ziyaretlerinde ortaya çıkıyor. Alacağımız kararları masa başında değil, sahadan gelen verilerle destekleyerek yuvarlak masa toplantılarında ‘ortak akıl’ prensibi ile alıp, disiplinli şekilde icra ediyoruz. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu iş yerleri olduğu için; onların zorluklarını, problemlerini yakından takip ederek; hizmet kalitemizi en yüksek seviyede tutmak için tüm şirket olarak çok çaba sarf ediyoruz. Mevcut işimizi mükemmel şekilde yapmaya, vaktimizin çoğunu sahada, müşterilerimizle ve tedarikçilerimizle geçirerek ekosistem için doğru kararlar almaya odaklanmaya devam edeceğiz. En kritik kısım müşterileri ve sahayı çok iyi dinlemek, geri bildirimleri almak ve aksiyona geçmek. Avansas’ta biz bu ruhu çok önemsiyoruz.”
Ortak akla önem veren hizmetkar modeli: Güleç, liderlik yaklaşımında hizmetkar liderlik modeline yakın bir tarzı bulunduğunu söylüyor: “Mutlu çalışanlar+mutlu müşteriler=mutlu şirket yapısına inanıyorum. Elimden geldiği kadar problemlerin çözümüne ortak olup, ekip arkadaşlarımı iyi dinleyip alacağımız kararları ortak akılla hızlıca icra etmeye gayret ediyorum. Değişen koşullar karşısında iş baskısını göğüsleyip pozitif kalmak, çalışanları bu baskıya ezdirmemek de hepimizin görevi. Organizasyonun nabzını tutmak için dönem dönem kahvaltı ve yemek organizasyonlarıyla ekipleri dinlemeye çalışıyorum. Günümüz dünyasında yöneticilerin en çok yaşadığı sorunlardan biri ‘odaklanma.’ Üst düzey yöneticilerin kafa karışıklığı şirket organizasyonunu çok yoruyor. Mümkün olduğu kadar şirketin önceliklerini çok iyi belirleyip, ‘odak’ alanlarını takip etmeye, ettirmeye çalışıyorum. Şirketin odağını dağıtacak tüm proje ve konuları öncelik listesinden bilinçli şekilde çıkartıyoruz. Bütün bunların sonunda da başarıyı veya başarısızlığı hep birlikte paylaşıyoruz.”
Operasyon kökenli bir yönetici olan Güleç, detaylara ve saha ziyaretlerine çok önem veriyor: “Verimliliği masa başında yapılan hesaplarla artırmanız mümkün değil, mutlaka uygulanabilir ve sürdürülebilir olmalı. Lider kadromuzdaki takım arkadaşlarımla birlikte depomuzda veya müşteri ziyaretlerinde ekiplerimizin yanında bolca vakit geçirip, aksiyonlarımızı sahada almaya çok önem veriyoruz.”
İnsan odaklılık: Güleç, “Ne iş yaparsak yapalım, işin merkezinde, odağımızda önce insan olmalı. Çalışanların mutlu olduğu ve güvende hissettiği bir ortam yaratmaya gayret ediyorum. Mümkün olduğu kadar şirketin her seviyesinde tüm çalışma arkadaşlarımla fikir alışverişinde bulunmayı, şirketi çalışanlarla birlikte yönetmeyi tercih ediyorum. Müşteri ve operasyon odaklıyım. Müşteriden ve sahadan gelen geri bildirimleri mutlaka bir aksiyon planına döker ve hangi detayda olursa olsun yakından takip ederim” diyor.
“Başarının yolu konuşmayı bırakmak ve yapmaya başlamaktır” özlü sözünü seven Güleç, hayatta mutluluğun ve başarının yolunun üretmekten ve eylemden geçtiğine inanıyor ve “Uygulayacağını planla, planını uygula” iş deyimini de seviyor: “Şirketleri birbirinden ayıran en önemli konulardan biri; hızlı ve doğru ‘icra’ yapma kabiliyeti. Bunun için de mutlaka bir planınız olmalı. Kalabalık organizasyonlarda; şirketin icra edeceği konuları önem sırasına göre bir plana koyup, çok sıkı takip edip, işleri sonuçlandırma yetkinliği fark yaratıyor. İş takibinin, hızlı icranın şirketin başarısında çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum.” Ekip arkadaşlarının katılımcı, yenilikçi, planlı, insan odaklı bir yönetici olarak nitelediği Güleç, tüm çalışanların yaptığı işte şirketin hangi kısmına katkıda bulunduğunu bilmesini çok önemsiyor: “Tüm organizasyonun şirketin gitmek istediği vizyon ve gidişatıyla ilgili hizalanması için belirli sıklıklarda güncelleme toplantıları yapıyoruz. Yenilikçi çözümleri teşvik eden bir lider olarak, şirketimizin geleceğini şekillendiren stratejiler geliştirmeyi ve ekiplerimizi bu hedefler doğrultusunda motive etmeyi önemsiyorum. Disiplinli ve sonuç odaklı bir yaklaşımı benimsesem de insan odaklı yönetim tarzıyla dengeyi korumaya özen gösteriyorum.”
Hızlı tüketim, e-ticaret ve perakende sektörlerinde 20 yıllık deneyim: Marmara Üniversitesi Ekonometri Bölümü mezunu, Boğaziçi Üniversitesi’nde Executive MBA eğitimini tamamlayan Güleç, Danone’de satış eğitmeni olarak başladığı yaklaşık 20 yıllık kariyerinin çoğunluğunu, uluslararası şirketlerde lokal ve global ölçekte satın alma ve tedarik zinciri fonksiyonunda geçirdi. Hızlı tüketim, e-ticaret ve perakende sektörlerinde deneyimli Güleç, “Özellikle bu üç sektörün son 20 yıllık dönüşümüne tanıklık ettim. Sırasıyla, BP, DHL, Unilever ve Getir şirketlerinde lokal ve global ölçekte tedarik zinciri, operasyonel mükemmeliyet rollerini üstlendikten sonra 1 Nisan 2024 itibariyle Avansas’ ta Genel Müdürlük görevine başladım” diyor.
Spor, seyahat, yenilikçilik: Geçmişte TÜSİAD, YASED gibi kuruluşların çalışma gruplarında bulunan, Türkiye’de tedarik zincirinin gelişmesi için fikir paylaşımlarında aktif rol alan Güleç, mümkün olduğunca üniversite öğrencileriyle etkinliklerde buluşup, tecrübelerini paylaşmayı, iş dışında ailesi ve arkadaşlarıyla zaman geçirmeyi, spor yapmayı, seyahat etmeyi, teknoloji, dijital dönüşüm konularında okumalar yapmayı, sektördeki yenilikleri takip etmeyi seviyor, boş vakitlerinde futbol, basketbol, voleybol, tenis, atletizm gibi sporun birçok dalını takip etmeye çalışıyor.