Komünite Dijital’in çağrısı; “Her markanın Komünite’ye ihtiyacı vardır”
Butik ajans Komünite Dijital’in uzmanlık alanı; sosyal medya. Komünite Dijital Ajans Kurucu Ortağı Ali Önder, “Bizim en büyük hedefimiz; butik yapıda, aynı kalitede daha fazla markaya dokunmak.
Sektöre kalifiye eleman yetiştiren bir kolej olmak. Tabii ki buna paralel olarak da bilinirliğimizi artırmak, başarımızı bu çatı altında da ödüllerle taçlandırmak” diyor.
Komünite Dijital, 2017 Ağustos ayında kurulan butik bir ajans. Ana hizmet kalemi içerik üretmek ve sosyal medya stratejisi, sosyal medya topluluk ve reklam yönetimi yapmak. Ajans ayrıca markalara kurumsal web sitesi tasarlıyor, ihtiyaçlarına yönelik tasarım çalışmaları yapıyor ve sosyal medya konusunda eğitimler veriyor. Komünite Dijital’in denizcilik sektöründen, çorap markasına, gazeteye kadar birçok farklı sektörden müşterisi bulunuyor. Ajansın sloganı; “Her markanın Komünite’ye ihtiyacı vardır.”
Komünite Dijital Ajans Kurucu Ortağı Ali Önder, “Şu anda global, yerel birçok markayla çalışıyoruz. Önemli referanslara sahibiz, bunun en büyük sebebi de bir şekilde dokunduğumuz her markaya artı değer sağlamış olmamız. Bizim en büyük hedefimiz; butik yapıda, aynı kalitede daha fazla markaya dokunmak. Sektöre kalifiye eleman yetiştiren bir kolej olmak. Tabii ki buna paralel olarak da bilinirliğimizi artırmak, başarımızı bu çatı altında da ödüllerle taçlandırmak” diyor. Önder, özellikle sosyal medya hizmetinde sektör ayrımı yapmadan farkındalık yarattıklarını, hedef kitlesine ulaşmak isteyen her markaya kaliteli ve kapsamlı hizmet sunduklarını söylüyor.
Ali Önder, Komünite Dijital’in hizmet farkını şu sözlerle özetliyor: “Markaya bir müşteri sıfatıyla bakmaktan ziyade onları sahiplenmemiz, her an ulaşılır olmamız, alanında kaliteli ve yetkin bilgi donanımına sahip bir ekip olmamız önemli ayrıcalıklarımız. Butik yapıda olmamız da markalarla birebir ilgilenme konusunda yoğunlaşmamızı sağlıyor.”
Markanın bir birimi gibi hizmet sunan butik ajans: Ali Önder, ajansın kuruluş öyküsünü de paylaşıyor: “Ben ve ortağım sektördeki gözlemlerimiz ve tecrübelerimiz sonucu birçok markanın ajanslardan beklediği desteği alamadığını ya da ajans içi bürokrasiler nedeniyle memnuniyetsiz olduğunu gördük. Markalar, kendilerine hizmet sunan bir ajans olarak değil de onların bir birimi gibi hizmet sunan bir parça arıyorlar. Bu nedenle butik kalıp, markaların bir parçası olan, dilediklerinde ulaşabilecekleri, bürokrasiye takılmadan işlere çözüm bulabilecek; hem de yetkin ajanslar seviyesinde hizmet sunacak bir yapı oluşturmaya karar verdik. Sonra da gerekli analizleri tamamlayıp, kuruluşumuzu gerçekleştirdik.”
Sosyal medya bilinci artıyor
Dijital bir dünyada yaşandığına dikkat çeken Ali Önder, kullanıcıların artık birçok ihtiyaçlarını dijital yollar aracılığıyla giderdiğini ifade ediyor: “Markalar da varlıklarını sürdürmek, kitleleriyle bağlarını güçlendirmek için dijital dünyada yer almalı, dijital, inovatif çalışmalarla vizyonlarını yansıtmalılar. Ülkemizde de markalar açısında sosyal medya bilinci gitgide artmakta. Kimisi satış için, kimisi prestij ve bilinirlilik için sosyal medyayı tercih ediyor. Bu önümüzdeki günlerde de daha da artacaktır.”
Sosyal medya alanında nitel ve nicel iki farklı başarı ölçüsü bulunduğunu belirten Önder, “Birisi ölçülebilir, raporlanabilir olan erişim, etkileşim, tıklama, takipçi sayısı gibi kazanımlar diğeri ise marka sadakati, bilinirlik, farkındalık, duygusal bağ gibi kullanıcı bağlılıkları. Her ikisi de oldukça önemli.”
Her ajans uzman olduğu konuda hizmet sunmalı: Günümüzde ortak payda için çalışan ajansların çok fazla olduğunu belirten Önder, özellikle büyük markaların tek bir ajansla çalışmaktansa farklı iş kalemlerini ajanslar arasında bölüştürmeyi tercih ettikleri bilgisini paylaşıyor: “Bu çok olağan bir yapı. Bir de her şeyi yapmaya çalışan ajanslar var. Kokoreç satarken döner de takan büfeci gibi….Benim fikrim, herkesin uzman olduğu alana yönelmesi ve her ajansın uzman olduğu konuda hizmet sunması. ‘Her şeyi yaparım’ mantığında olan ajanslar alanındaki yetkinliğini kaybediyor hem de müşterilerinin memnuniyet oranını düşürüyor.”
KOBİ’lere öneriler
“Sunulan hizmetleri veya ürünleri, bir vizyon, strateji ve özgün bir yaklaşımla harmanlayarak benzerlerinden ayrılan kompleks yapı” sözleriyle marka kavramını tanımlayan Önder’in markalaşma yolunda olan şirketlere ve KOBİ’lere ajans seçimi konusunda önerileri ise şöyle: “Öncelikle ilk tavsiyem; çalışacağınız ajansı ismine, referanslarına göre seçmeden önce onlarla bir toplantı yapın. Hedeflerinize yaklaşımlarını dinleyin. Maalesef birçok ajans maddi koşullar nedeniyle KOBİ’lerle çalışmaya yanaşmıyor ya da çalışsalar da çok kısıtlı hizmet sunuyor. Bu nedenle çalıştığı her marka onun için önemli olan butik ajansları tercih etmelerini öneririm. Büyüme sürecinde size destek olan, yol gösteren, sürekli dirsek temasında olacağınız bir ajansla ilerlemeniz de çok önemli, butik ajanslar bu bakımdan da diğer ajanslara oranla daha doğru bir tercih.”