B2B ve B2C dijital reklam ajansı Mochatouch; Üzerinde güneş batmayan ajans olmak için koşuyor
Global ajans olma hedefiyle hızla büyüyen yerli ve milli dijital reklam ajansı Mochatouch, dijital dünyanın genç yıldızlarından. Mochatouch Kurucu Ortağı Türker Karaçam, “Üzerinde güneş batmayan ajans olmak istiyoruz.
Çok dili konuşan, yerli ve milli bir global ajans olmayı hedefliyoruz” diyor ve 2020’de Viyana, 2021’de Londra ve Dubai, 2025’te ise Japonya ve ABD’de birer ofis açacaklarını dile getiriyor.Yerli ve milli dijital reklam ajansı Mochatouch, global ajans olma hedefiyle koşuyor. Dijital dünyanın baş döndürücü hızla büyümesine ayak uyduran Mochatouch, oldukça iddialı. Mochatouch Kurucu Ortağı Türker Karaçam, “Üzerinde güneş batmayan ajans olmak istiyoruz, o yönde çalışıyoruz. Çok dili konuşan, yerli ve milli bir global ajans olmayı hedefliyoruz” diyor. Mochatouch, 2020’nin ilk çeyreğinde Dach Bölgesi’ne (ana dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve İsviçre’yi kapsayan bölge) daha iyi hizmet vermek amacıyla Viyana’da bir ofis açmayı planlıyor. 2021 hedefi, Londra ve Dubai’de, 2025 hedefi ise Japonya ve ABD’de birer ofis açmak.
Avusturya’da Viyana’da informatik eğitimi alan, Türkiye’ye dönünce dijital pazarlama üzerine uzmanlaşan Türker Karaçam, kedisi Gırgır ile birlikte 2015 yılında Mochatouch’ı kurduğunu anlatıyor. Hızla büyüyen ve global firmalarla çalışmaya başlayan Mochatouch, İberya (Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık idaresindeki Cebelitarık), Benelüks (Belçika, Hollanda ve Lüksemburg), Ortadoğu ülkeleri (Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Yemen, Katar, Suudi Arabistan, İran, Irak, Umman, Mısır, Lübnan), Dach Bölgesi (ana dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve İsviçre) ve Türkiye olmak üzere çok geniş bir coğrafyada hizmet sunuyor. Karaçam, Avrupa’da projeler yürüttüklerini, ancak müşterilerinin dilini konuşan müşteri temsilcileri ve grafikerlerden oluşan bir ekiple daha başarılı olacaklarını düşünerek Viyana ofisini açmaya karar verdiklerini söylüyor.
Geçen yıl 2 kat büyüdüklerini, 2019’da 3 kat büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Karaçam, “Geçen yılın başında 3 kişilik bir ekiptik, bu yıl 20 kişiye ulaşacağız. Düzenli hizmet verdiğimiz 9 müşterimizin yanı sıra her ay 5-6 farklı müşteriye proje bazında hizmet veriyoruz, bu yıl müşteri sayımızı da 25’e çıkarmayı hedefliyoruz. Sadece ciromuzu büyüterek değil, yaptığımız işlerle şirketimiz büyüsün ve değer kazansın istiyoruz” diyor.
Mochatouch, animasyon hizmeti de verecek: B2B ve B2C dijital reklam ajansı Mochatouch, dünya çapında pazarlama faaliyetlerini yürüttüğü global müşterilerinden edindiği deneyimlerle birçok dilde uluslararası hizmet veriyor. Şirketlerin sosyal medya hesaplarını yönetirken lokasyon bazlı hedeflemeler ve stratejilerle hedef kitle kümelerinin de büyümesini sağlıyor. Mochatouch, B2B reklamcılık, B2B pazarlama stratejileri, B2B sosyal medya, B2C reklamcılık, B2C pazarlama stratejileri, B2C sosyal medya, içerik, arama motoru optimizasyonu (SEO), dijital PR, grafik tasarım, web tasarım hizmetleri sunuyor. Mochatouch, hizmet yelpazesini de genişletiyor. Karaçam, 2019 yılı Mayıs ayından itibaren animasyon hizmeti ile müşterilerine kurumsal videolar yapabileceklerini duyuruyor.
“Müşterilerimize yeni nesil çözümler ve yeni fikirler sunacak bir iş geliştirme departmanı kuruyoruz”: Diğer dijital ajanslardan farklılaşma stratejisiyle ilerleyen Mochatouch’ın büyüme adımlarından biri de şirket içi yapılanmasında yapacağı değişiklik. Müşterilerinden gelen talebi yanıtlayan bir ajans olmak yerine müşterileri için doğru olanı sunan bir ajans olmaya başlayacaklarını belirten Türker Karaçam, bu kapsamda yeni bir iş geliştirme departmanı kuracaklarını paylaşıyor:
“Müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğunu düşünüp, onlara yeni fikirler sunacak bir iş departmanı kuruyoruz. Müşterilerimiz sektördeki yeni teknolojileri ve dijital taraftaki yenilikleri takip etmek zorunda değil. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını onlar henüz görmeden görebilecek ve onlara bu konuda bilgi verip, çözüm üretecek bir departman olacak. Çalışmaları yürüten müşteri departmanımızla iş geliştirme departmanımız senkronize çalışacak, yeni nesil çözümleri yakından takip edecek, müşterilere bilgiler verecek ve onlara uygun çözümleri önerecek.”
“Dijital dünyanın yerlileriyiz!”: Mochatouch, dijital dünyaya doğan kuşaktan oluşan genç bir ekip. Gerçekçi, uygulanabilir ve ulaşılabilir hedeflere dayalı dijital pazarlama çözümleri sunan, tutkulu bir ekip olduklarını vurgulayan Türker Karaçam, B2B ve B2C şirketlerin dijital dünyadaki bilinirliğini ve varolan marka değerini artırarak, en yüksek ROI’ye ulaşmalarını sağladıklarını, geleneksel ve dijital alandaki hedeflerine birlikte belirledikleri stratejiler doğrultusunda ulaştıklarını kaydediyor: “Biz Mochatouch’ız. Dijital dünyanın yerlileriyiz! Teknoloji bizim DNA’mızda var. Sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda, global müşterilerimiz için çözümler üretiyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda başladığımız her proje için aklımızı, hayal gücümüzü ve heyecanımızı yanımıza alıyoruz. Mochatouch’ı müşterilerimizin ekibinin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor, teknolojinin iş organizasyonlarının geleceği üzerindeki etkisini anlıyoruz. Geleceğin provasını bugünden yaparak müşterilerimizin iş hedeflerine ulaşmasına yardımcı oluyoruz.”
Ajans adını, Türker Karaçam’ın eşi Selin Karaçam’ın sevdiği kahve çeşidi ve aynı zamanda daha önce çalıştığı cep telefonu markası Mocha ile İngilizce ‘dokunmak’ anlamına gelen ‘touch’ kelimelerinin birleşiminden alıyor. Türker Karaçam, “Biz markalara dokunuyoruz ve aslında bir itici güç haline geliyoruz, logomuzdaki kalp atışı da markalara verdiğimiz kalp ritmini, kalp atışını simgeliyor” diyor.
“Dijital dünyada görünmüyorsanız, artık yoksunuz”: Türker Karaçam, markalaşma yolundaki işletmeleri uyarıyor: “Bugün dijital harcamalar, konvansiyel medya harcamalarını geçmiş durumda. Herhangi bir işletme, bugün itibariyle dijitalleşmiyorsa artık geç kalınmış demektir. Dijital dünyada görünmüyorsanız artık yoksunuz. Bilgisayarla büyümüş bir gelecek nesil söz konusu. Şu anda mutlaka bir dijital ajansla çalışmıyor olabilirsiniz ama mutlaka dijitalleşmeye başlamalısınız. KOBİ’lerin dijitalden sorumlu bir çalışanlarının olması ve dijital bir ajansla çalışmaları maliyet açısından daha avantajlı olur. Çünkü kendi içlerinde bir dijital bölüm kurmaları ve o bölümün de denetlenmesini sağlamaları daha büyük maliyettir.”
Google partner ajansı: Aynı zamanda Google partner ajansı olduklarını belirten Karaçam, pazarlama kanalları olarak Google’ın aramasını, görüntülü reklam ağını ve gmail reklamlarını aktif olarak kullandıklarını anlatıyor. Güven üstüne kurulu çalışmalar yürüttüklerini vurgulayan Karaçam “Marka; güvendir” diyor ve dijital dünyada var oluşun 3 temel adımını sıralıyor: “Logo, kurumsal kimlik, web sitesi ve Google’da görünür olmak. Herşey logodan ve kurumsal kimlikten ibarettir. İyi bir kurumsal kimlik ve logo olmadan, onun üstüne birşeyler inşa etmek boşa yapılan yatırımdır. Sonrasında ise dijital dünyanın dinamikleriyle örtüşen, hizmetlerinizi/ ürünlerinizi net bir şekilde anlatan iyi bir web sitesine ihtiyaç vardır. Sonraki adımınız ise dijital pazarlama olmalı. Müşteriler, sürekli internette arama yapar ve aramaların yüzde 89’unu Google’da yapar. Google da görünür olmazsanız müşterilerinizin birçoğuna aslında görünmüyorsunuz demektir.”