banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

01.05.2015, 09:00 9174

2015 İkinci Yarısında İşe Alımlar Artacak!

Türkiye’nin ilk ‘İnsan Kaynakları Yönetim Yazılımı’nı hazırlayan POLDY ekibi olarak Türkiye’de şirketlerin 2015 yılının ikinci yarısında işe alım trendlerini ölçmek ve mevcut durumu ortaya koymak için internet ortamında “2015’in ikinci yarısına ilişkin şirketlerin işe alım yaklaşımları ve beklentileri anketi” düzenledik. Bu sayımızda sizlerle bu anket sonuçlarını paylaşıyor olacağım.

Ankete katılanların yüzde 74’ü, 2015’in ikinci yarısında yeni işe alımlar yapacaklarını bildirdi. Katılımcıların yüzde 66’sı 1 ila 30 arasında yeni personel istihdamı yapılacağını paylaşırken alımların en fazla yüzde 24 ile satış / müşteri ilişkileri, yüzde 20 ile pazarlama / halkla ilişkiler, yüzde 16 ile finans / muhasebe alanında gerçekleşeceği saptandı.

Şirketlerin yüzde 30’u 500’den fazla, yüzde 19’u 1 ila 10, yüzde 19’u 11 ila 50 arası çalışana sahip. Katılımcıların yüzde 74’ü, 2015’in ikinci yarısında yeni işe alım yapılacağını belirtirken yüzde 17’si belirsiz olduğunu, yüzde 9’u yeni işe alım yapılmayacağını beyan etti. Yeni işe alım yapılmamasının en büyük nedeni “büyüme planı olmaması” şeklinde saptanırken bunu “mevcut kadronun yeni işleri kaldırabilecek yetkinlikte olması” ve “yeni işlerin dış kaynak kullanımı ile karşılanacak olması” maddeleri izledi.

En fazla kadro açığı satış, pazarlama ve finansta

Katılımcıların yüzde 66’sı 1 ila 30 arasında çalışan için yeni istihdam olanakları doğacağını kaydederken işe alımların en fazla yaşanacağı alanlar şöyle sıralandı: Yüzde 24 satış / müşteri ilişkileri, yüzde 20 pazarlama / halkla ilişkiler, yüzde 16 finans / muhasebe, yüzde 13 üretim, yüzde 9 bilgi işlem, yüzde 8 İK.

Pozisyon açıklarının en fazla uzman ve işçi seviyesinde oluşması beklenirken yeni işe alınacak kişilerde aranan en önemli üç özellik şöyle sıralandı: 1- Mesleki yetenek ve yeterlilikler, 2- Sektörel ve mesleki deneyim 3- Eğitim durumu. En az önem gösterilen üç özellik ise sosyal medyadaki profili, işe yakın mesafede ikamet etmesi ve referansları olarak gösterildi.

Anket katılımcılarının yarısı çalışan devir oranını düşürmek için takdir / ödüllendirme sistemlerine yöneleneceklerini bildirirken yüzde 43’ü çareyi kurumsal eğitimlerde, yüzde 29’u kurumsal etkinlikler ve hobi kulüplerinde arayacağını kaydetti.

Yorumlar (0)