banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

01.10.2018, 08:00 4487

Kurumlarda Çalışanların Katılımını Artırabilmenin 5 Yolu

Çalışanların kurumunuzdaki iş süreçlerine katılımı çalışanların işlerinde mutlu olmaları ile birlikte fikirlere katkıda bulunmaları ayrı bir değer oluşturacaktır. Kararlı ve heyecanlı çalışanların oluşturacağı ekip üyeleri ile çalışmak şirket misyonunun gerçekleştirilmesine katkı sağlayarak yanında da başarıyı getirecektir.
Bir Gallup anketine göre, çalışanların sadece yüzde 13’ü dünya çapında yeni bir işyerinde başlamaktadırlar. Buradan yola çıkarak çalışanların ilgisini çeken, onları motive edecek yaratıcı teşvikler ve esnek çalışma programları sunan organizasyonlarda ciddi bir artış görülmektedir.
Kriz döneminde işlerin azalmasına paralel olarak tüm ilave giderlere ait çanlar çalsa da masrafların kontrol edilmesi alınacak tedbirlerin başında gelmektedir. Masraf kontrolünde maliyeti yüksek olmayan fakat çalışanların motivasyonunu düşürecek kalemlerin ayrıca dikkate alınması gerekmektedir. Bununla beraber çalışanların başarılarını ölçmek ve bunları ödüllendirmek teknoloji yardımı ile çok daha kolay olmaktadır. Kurumunuzda teknoloji ile çalışan katılımını artırmaya yardımcı olacak 5 yol:
Çalışanların İşe Oryantasyonlarını Kolaylaştırın: İyi yapılandırılmış bir oryantasyon programına katılan çalışanların yüzde 70’inin en az üç yıl boyunca bir organizasyonda kalma olasılığı daha yüksektir. İnsan kaynakları süreçlerini elektronik ortama taşıyan bir kurumun işe yeni başlayanları, işlerinde ilk günlerinden itibaren ihtiyaç duydukları araçları teknoloji ile sunmaları çalışanlarda işi üstlenme deneyimini büyük ölçüde artırabilir. Birinci günden itibaren yeni işe alımlar gerçekleştiren İnsan Kaynakları liderleri ilk iki ay boyunca yeni çalışanlarla nasıl yakınlaşacaklarına ve yeni çalışanlarla çalışmaya devam edeceklerine dair daha stratejik ve uzun vadeli bir plan yapmaya odaklanabilmektedirler.
İşbirliğini Teşvik Edin: Milenyum ve Z kuşağı işgücüne hızlı bir şekilde girmektedir. 2020 yılına kadar işgücünün yüzde 60’ından fazlasını oluşturması bekleniyor. Bu kuşaklar için sosyal medya olmayan bir dünya bilinmemektedir. Instagram, Facebook veya Twitter gibi sosyal medya araçlarını kurumsal olarak kullanımı konumlandıran, anketler aracılığıyla tüm bir kuruluşu birbirine bağlayabilen ve diğer ekip üyelerini ödüllendirebilme ve tanıyabilecek çalışanlara hitap edecek olan ‘İnsan Kaynakları’ yönetim sistemi, çalışanların işe katılımını teşvik etmede sanal dünyanın işgücünü kuruma bağlamada en kolay yolu haline gelmektedir.
İşyeri Şeffaflığını Artırın: Çalışanlara yapılan sosyal yardımlar ve işverenin çalışanlarına yapmış oldukları katkıların görünür olması çalışanların kurumlarına olan bağlılıklarını hatırlatır. Kurulacak sistemler ile çalışanların kendilerine ait olan kurumsal bilgilere ulaşması sağlanabilir. Çalışanın kendine ait devam durumlarını, izin bilgilerini, kurumdaki tarihçelerine, maaş bilgilerine ulaşımı şeffaflığı sağlayacaktır. Kurulacak performans sistemleri ile çalışan kendine ait performans notlarına erişerek gelişim sürecini görerek farklı bakış açıları sağlar.
Kişilerinizi Self Servis İşlevselliği ile Güçlendirin:  Sürekli hareket halinde mobil olduğumuz, evden veya seyahat ettiğimiz bir dünyada hepimiz bağlantıda kalmak istiyoruz. Mobil cihazlarımıza bağımlı hale geldik ve parmaklarımızın ucunda ihtiyaç duyduğumuz tüm bilgilere sahip olmak artık bir lüks değil, bir beklenti olarak değerlendiriliyor. Mobil bağlantılara sahip İnsan Kaynakları Sistemleri çalışanlarınıza ekip üyeleri ve yöneticilerle bağlantıda kalmalarını sağlarken aynı zamanda çalışanlarınızın tüm çalışan verilerini istedikleri zaman yönetmesini sağlar.
Gerçek Zamanlı Geri Bildirim Sağlayın: Pek çok kuruluşta, çalışan memnuniyeti ve benzer anketler yoluyla çalışan katılımını ölçmek için kullanılan yöntemlerdir. Bu yöntem yararlı olabilse de bilgiler gerçek zamanlı olarak toplanmaz. Online olarak sistemde yapılacak düzenli anketler çalışanlardan yalnızca geribildirim almakla kalmayıp aynı zamanda yönetim ve diğer ekip üyeleri hakkında geri bildirim fırsatı sunmanın yollarındandır. Bu departmanlar arasında farklılıkların görülmesine ve giderilmesine yardımcı olur, ekip üyelerini sorumlu tutar ve insanlara fikirlerini dile getirme fırsatı verir.
Çalışanların potansiyelini görerek bunlardan bir işgücü yaratmak, teknolojiye yatırım yapmanın çok ötesindedir. Özellikle çalışanların katılımını arttırmak için planların oluşturulmasına ve yürütmeye odaklanan güçlü bir lider ve ekip gerektirir. ‘İnsan Kaynakları’ yönetim sistemleri, İK liderlerinin organizasyonlarının misyon ve hedeflerini kendi insanlarıyla uyumlu hale getirmelerine yardımcı olabilecek harika bir başlangıç noktasıdır. Sistem sonuç olarak teknoloji desteği ile çalışanların yaptıklarının sonuçlarının alındığı önemli araçlardandır.

Yorumlar (0)
banner557