Rapora göre, reklam modellerini dönüştürüp hiper-kişiselleştirmeyi teşvik eden yapay zekânın etkisiyle reklam harcamalarının eğlence ve medya tüketimi harcamalarından üç kat daha hızlı büyümesini sağlayacak. 2024’te 33 milyar dolar olan küresel sinema gelirlerinin 2029’da 42 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Video oyunlarında 2024’te 224 milyar dolar olan küresel gelirin 2029’da 300 milyar dolara ulaşarak film ve müzik endüstrisi gelirlerinin toplamını geride bırakacağı öngörülüyor. PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Cenk Uslu, şunları kaydetti: “Rapor, ekonomik belirsizlik, artan maliyetler ve duraklayan tüketici harcamaları gibi etkenlerin, dünya eğlence ve medya sektörünün büyümesini zorlaştırdığını ortaya koyuyor. Bu trendin genel olarak ülkemizdeki durumu da yansıttığını söyleyebiliriz” dedi. PwC Türkiye Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri Serhat Onan, “Dijital odaklı genç nüfus avantajına sahip olan ülkemizin tüm eğlence ve medya pazarının 2029’a kadar yıldan yıla %9.35 gibi yüksek oranlarda büyüyerek 4.81 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz.”
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’a kadar 3.5 trilyon dolara ulaşacak
PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2025-29 raporuna göre, küresel eğlence ve medya (E&M) sektörü 2024’te 3 trilyon ABD doları gelire yaklaştı ve reklam harcamalarının platformlar arasında artmasıyla 2029’da 3.5 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Bunlar da ilginizi çekebilir