TİM’den Sürdürülebilirlik Eylem Planı: “Dünyayı Tüketmeden Dünya İçin Üretiyoruz”
TİM, Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı açıkladı. TİM Başkanı İsmail Gülle, “Yeni görevimiz, sürdürülebilir dış ticaret fazlası vermek” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye’yi geleceğe güvenle taşıyacak projelere devam ediyor. TİM’in son projesi; “Dünyayı tüketmeden, dünya için üretiyoruz” sloganıyla TİM Kadın Konseyi öncülüğünde hazırlanan 12 ana hedefin yer aldığı TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı.
TİM Kadın Konseyi Üyeleri ve Sektörler Konseyi Üyeleri’nin de katıldığı basın lansmanında, TİM Başkanı İsmail Gülle, Eylem Planı’nın ana hedefleri ve yol haritasını kamuoyuyla paylaştı: “Ortaya koyduğumuz 12 ana hedef, sürdürülebilirlik noktasında ülkemizi markalaştırarak bizleri ‘Her Alanda Sürdürülebilir Türkiye’ hedefine ulaştıracak. Çalışmalarımızın sonucunda Dünyayı tüketmeden, dünya için üreten ülkemiz, hem sürdürülebilir kalkınma modeliyle ihracatla yükselecek; hem de çevreye değer veren herkesin bir numaralı tercihi haline gelecek.” Gülle, sürdürülebilir ihracatı başardıklarını, şimdi de sürdürülebilir dış ticaret fazlası vermeyi hedeflediklerini kaydetti.
TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı 12 ana hedefi
1) TİM Sanayide Sürdürülebilirlik Bilim Kurulu
2) İhracatta Sıfır Atık Seferberliği
3) Dijital Mentorluk ve Eğitim Programları
4) Kurumsal Karbon Ayak İzi Çalışmaları
5) Sanayide Döngüsellik ve İleri Kazanım
6) İleri Arıtma Teknolojileri
7) Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
8) Standardizasyon Uygulamaları
9) Sertifikasyon Uygulamaları
10) Yenilenebilir Enerji Kaynakları
11) Sürdürülebilir Ekonomik Büyüme ve İstihdam
12) Dijital Ürün Pasaportu ve İzlenebilirlik.
TİM’den markalı ihracatı artıracak adım: TİM Marka Konseyi
TİM, pandemide küresel fırsatları değerlendirmek, markalı ihracatı ve ihracattaki katmadeğeri artırmak amacıyla TİM Marka Konseyi’ni kurdu. Konseyin yol haritasını ve ana hedeflerini, Türkiye’nin önde gelen marka kurucularının da katıldığı toplantıda paylaşan TİM Başkanı İsmail Gülle, “Türkiye Cumhuriyeti, başlı başına güçlü bir markadır. Bizler, bu güçlü markayı hep birlikte daha da yükseltmek ve tüm dünya ile rekabet ederken markalı ihracatımızı artırmak için TİM Marka Konseyi’ni hayata geçiriyoruz. Konsey çatısı altında, markalarımızı uluslararası arenada güçlendireceğiz. Bunun sonucu olarak da ihracat birim değerimizi 2030 yılına kadar inşallah 2 doların üzerine çıkaracağız. Konsey sayesinde dünya ile yarışan marka sayımız artacak” dedi.
Gülle, bu yıl ihracatta 200 milyar dolar hedefine ulaşmanın yolunun markalaşmaktan geçtiğini kaydetti: “Küresel İnovasyon Endeksi Türkiye Görev Gücü’nün liderliğini üstelenerek Türkiye’nin marka sıralamasında daha yukarılara taşıması için çalışmalar yürüteceğiz.” Gülle, 5 ana hedefini aktardı: “1) Markalı Türk ürünlerinin uluslararası alanda imajının iyileştirilmesi. 2) Firmalarımızın bilinen ya da gelişme potansiyeli bulunan yabancı şirket ve markaları satın alarak global pazarlara doğrudan erişim sağlamaları. 3) Firmaların kendi markalarıyla yaptıkları ihracatın izlenmesine yönelik bilgi altyapısı oluşturulması. 4) Markalı Türk ürünlerinin dijital platformlarda daha etkin tanıtılması. 5) Türkiye Tanıtım Grubumuz bünyesindeki Türkiye markası ve ihraç sektörlerine yönelik tanıtım faaliyetlerini TİM Marka Konseyimizin çalışmalarıyla güçlendirmektir.” Gülle, rekabetçi milli markalar yaratmayı, uluslararası markalaşma faaliyetlerini ve eğitimlerini KOBİ’lerde yaygınlaştırmayı amaçladıklarını da paylaştı.