Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nden; ‘E-İhracatta ChatGPT ve Yapay Zekâ Araçları’
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan ‘E-İhracatta ChatGPT ve Yapay Zekâ Araçları’ isimli kılavuz, e-ihracat yapmak isteyen veya mevcut faaliyetlerini genişletmek isteyen ihracatçıların ihtiyaçlarına yönelik kapsamlı bir kaynak sunuyor.
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü tarafından ‘E-İhracatta ChatGPT ve Yapay Zekâ Araçları’ isimli bir kılavuz yayınlandı. Kılavuz, e-ihracat yapmak isteyen veya mevcut faaliyetlerini genişletmek isteyen ihracatçıların ihtiyaçlarına yönelik kapsamlı bir kaynak sunuyor. Kılavuzda, e-ihracat yapanların iş süreçlerini optimize etmek, pazar analizi yapmak, müşteri hizmetlerini geliştirmek, ürün listelemek, reklam ve pazarlama yapmak, web sitesi açmak, yabancı dillerde hizmet vermek gibi birçok konuda yardımcı olacak yapay zeka araçları detaylıca anlatılıyor.
Kılavuzun, e-ihracatın Türkiye’nin genel ihracatı içindeki payını %10’a çıkarma hedefi doğrultusunda hazırlanmış çok kapsamlı bir kaynak olduğunu belirten TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, “Giriş, ChatGPT ve Diğer Yapay Zekâ Araçları olmak üzere 3 bölümden oluşan kılavuz; yapay zekânın nasıl çalıştığını, ChatGPT ve e-ihracattaki yerini, ChatGPT’’nin iki farklı versiyonu 3.5 ile 4.0’ün karşılaştırmasını, kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini, hangi konularda yararlanılabildiğini ele almasının yanı sıra Midjourney, Tailor Brands, OpusPro gibi diğer yapay zeka araçlarını da inceleyen bir rehber. Bu rehberde yapay zeka araçlarını e-ihracat veya e-ticaret yaparken kullanmak isteyen işletmelere yönelik birçok pratik bilgi mevcut” dedi.
Çiğdemli, şu bilgileri paylaştı:
“E-ticarette yapay zeka; müşteri davranışlarını analiz etmek, kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak, müşteri hizmet süreçlerini en uygun hale getirmekte etkili kullanılmaktadır. Chatbotlar ve sanal asistanlar, müşteri sorgularını hızla yanıtlayarak, daha tatmin edici bir alışveriş deneyimi sunmaktadır. Yapay zeka destekli sistemler stok yönetimi ve talep tahmininde rol alarak işletmelerin envanter yönetimini verimli hale getirmeye katkı sağlamakta, en etkin sevkiyat yollarını belirlemek, nakliye maliyetlerini düşürmek ve dağıtım süreçlerini daha hızlı hale getirmek amacıyla da kullanılmaktadır. Yapay zeka, tedarik zinciri ağlarında meydana gelebilecek olası aksaklıkları önceden tahmin ederek, bu tür sorunları önlemeye yardımcı olmaktadır.
ChatGPT kullanırken nelere dikkat edilmeli?: Açık ve detaylı sorular sorun, spesifik olun. ChatGPT belirli ülkelerdeki veya sektörlerdeki e-ihracat trendleri ve tüketici davranışları hakkında bilgi vermektedir. Bu da pazar analizinde faydalı olabilir.
Hangi konularda ChatGPT’den yararlanabiliriz?: Potansiyel müşteri soruları veya itirazlarına nasıl yanıt verileceği konusunda senaryolar oluşturmak ve bu senaryolara nasıl cevap vereceğini sormak müşteri hizmetleri ekibinizin daha etkili iletişim kurmasına yardımcı olabilmektedir; farklı hedef pazarlar için özel satış ve pazarlama mesajları oluşturmayı, belirli bir hedef kitle veya pazar segmenti için nasıl bir pazarlama mesajı hazırlayabileceğinizi sorabilirsiniz. ChatGPT’yi kullanarak belirli ürün kategorileri, hizmetler veya teknolojilerdeki eğilimleri ve gelişmeleri yakından takip edebilir, yeni iş fırsatlarını tespit edebilir, mevcut stratejilerinizi güncellerken destek alabilirsiniz. Blog yazıları, sosyal medya gönderileri veya e-posta bültenleri için içerik fikirleri üretirken yararlanabilirsiniz. Potansiyel müşterilerle sosyal medyada nasıl etkileşime geçileceği konusunda stratejiler ve öneriler alabilirsiniz. ChatGPT ile oluşturulan senaryolar ve simülasyonlar aracılığıyla ekiplerinizi eğitmek için interaktif materyaller, eğitim modülleri ve programlar geliştirebilirsiniz. E-ihracat stratejileri, uluslararası ticaret düzenlemeleri ve kültürlerarası iletişim konularında kendinizi ve ekibinizi sürekli geliştirebilirsiniz.ChatGPT ile müşterileriniz için kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri ve öneriler; tedarikçilerle iletişim kurarken kullanılabilecek e-posta şablonları veya iletişim stratejileri geliştirebilirsiniz.
E-ticarette kullanılabilecek diğer yapay zeka araçları: Midjourney. Tailor Brands. LogoAi. Logo-mockup. Looka. 10Web IO. DesignlyAi. Opus Pro. CapCut. PicsArt. Invideo AI. Text to Video. Kaiber. Gamma App. MagicSlides. SlidesPilot. ElevenLabs. TLDV.io."